Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Brak sprzęgła.
Autor Wiadomość
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
  Wysłany: 25-04-2010, 15:48   [E33A 2.0] Brak sprzęgła.

Witam pisze z kolejnym problemem otórz wczoraj postanowiłem popracować troche w garażu przy miśku umyłem go wysprzątałem chciałm go wstawić do garażu i ku mojemu zdziwieniu nie mam sprzęgła nie wime co sie stało poprostu pedał sie zapada i i nie idzie wrzucić biegu jaka może byc przyczyna co sie z nim stało bardzo proszę o jakieś rady czy da sie to naprawić samemu
_________________
三菱ギャラン
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 25-04-2010, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dave89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 25-04-2010, 16:09   

ja bym sprawdził najpierw pompę sprzęgła czy jest płyn czy pracuje itp. jeśli to nie pomoże myślę że czeka cię wymiana sprzęgła. Sprawdź tez czy na zgaszonym silniku możesz zmieniać biegi ze sprzęgłem i bez niego.
 
 
 
qattro18 
Forumowicz

Auto: E32A
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Toruń
Wysłany: 25-04-2010, 19:45   

Podaj trochę info -czy jest hydrauliczne - sprawdź poziom płynu czy na linkę i może się urwała lub najtaniej wychaczyła lecz to raczej niemożliwe pozdro!
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 25-04-2010, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-04-2010, 20:58   

Prawdopodobnie zapowietrzył Ci się wysprzęglik. Wystarczy odpowietrzyć. Jak nie pomoże to j/w.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
Wysłany: 25-04-2010, 21:43   

no sprzęgło jest hydrauliczne, może uda mi się jutro do niego zajrzeć mam tylko nadzieje, że to tylko zapowietrzenie, a jeszcze jedno pytanie czym czy to jest jakiś szczególny powod tego zapowietrzania? czy to często występuje, i jak mam dokonać tej czynności
_________________
三菱ギャラン
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 26-04-2010, 22:19   

Zapowietrzać może Ci się tylko w jednym wypadku, jeżeli gdzieś masz nieszczelność. Pociesze Cię, że jeżeli chodzi o wysprzęglik to nie jest tak tragicznie, bo koszt ok. 50zł. Gorzej, jeżeli chodzi o pompę, bo i dostać się trudno i kosztuje odpowiednio więcej. Jak radzą koledzy, sprawdź najpierw poziom płynu, no i czy znikąd Ci nie ucieka.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-04-2010, 21:20   

Miałem ostatnio to samo w czarnuchu. Przyczyna w moim przypadku - wysprzęglik :)
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2010, 22:05   

pompka sprzegła u Malika do E33 kosztuje ok 70 zł :)
 
 
Crosby 
Mitsumaniak


Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 106
Skąd: Katowice-ligota
Wysłany: 29-04-2010, 23:50   

Witam ponownie dziś udało mi sie naprawić to sprzęgiełko :) zmieniłem płyn odpowietrzyłem i chodzi, ale problem który mnie martwi to dziwne syczenie z pod auta i napewno nie jest to dziurawy tłumik jak stwierdził to mechanik w serwisie miśków mowiąc ze mam niefabryczny tłumik i jest coś nie tak z nim, to ze mam sportowy tłumik nie znaczy, że jest źle założony bo do tej pory było ok a od jakiegoś miesiąca syczy z pod auta jak nie wiem i dziwny w tym jest efekt że dzieje sie to na biegach jak dodaje gazu ale np. na wstecznym jest ok dla próby rozpędziłem się miśkiem i było słychać ten nieprzyjemny syk wrzuciłem luz i dodałem gazu wiec jakby to był tłumik to by było słychać też na luzie jak dodaje gazu a takiego efektu nie ma. Moje pytanie co to może być za obiaw czy to coś ze skrzynia biegów a jak nie to co to moze być nie chce oddać miśka na żyletki przywiązałem sie do niego i nie chce innego auta prosze o jakąś pomoc i rady z góry dziękuje kolegą za pomoc w/w usterki sprzęgła :)
_________________
三菱ギャラン
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-04-2010, 14:34   

Mała dziurka gdzieś w wydechu - syczenie występuje tylko przy obciążeniu pewnie ? :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-05-2010, 18:20   

Przylaczam sie do opinii Maretzky85, jezeli pod obciazeniem jest slyszalne to wskazuje na drobna nieszczelnosc na wydechu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 21-05-2012, 00:57   

przy okazji sie zapytam.
sprzęgło mi bierze dopiero jak docisnę do podłogi. z tego co wiem to jest ono w moim Galancie hydrauliczne. nigdy wcześniej takiego nie miałem, także nigdy jeszcze nie uzupełniałem płynu.
wydedukowałem ze może go brakować. dlatego jest taki miękki pedał. znalazłem taki mały zasobnik, na lewo od zasobnika płynu hamulcowego i poziom płynu w tym zasobniku jest poniżej minimum.
najgorsze są pierwsze minuty po uruchomieniu silnika. trudno wtedy wrzucić bieg. potem sie to poprawia, ale muszę cisnąć do końca, żeby nie było zgrzytu, a czasem sie i tak zdarzy.
moje pytanie jest takie:
1. czym uzupełnić poziom płynu ? dzwoniłem do poprzedniego właściciela, ale on tego nie robił, bo robił to za niego mechanik.
2. po czym poznać że dot 4 będzie odpowiedni ?
3. czy prawidłowo znalazłem zasobnik do pompy sprzęgła ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-05-2012, 07:28   

1. dot-em - pewnie 3, skoro od lat nie był zmieniany (choć lepiej zmienić cały płyn)
2. nie poznasz, ale generalnie im nowszy płyn, tym jaśniejszy odcień :)
3. tak

masz regulację pod pedałem sprzęgła - możesz spróbować zmienić moment brania
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 21-05-2012, 23:51   

Krzyzak napisał/a:
1. dot-em - pewnie 3, skoro od lat nie był zmieniany (choć lepiej zmienić cały płyn)
2. nie poznasz, ale generalnie im nowszy płyn, tym jaśniejszy odcień :)
3. tak

masz regulację pod pedałem sprzęgła - możesz spróbować zmienić moment brania

dzięki za wyczerpującą odpowiedź Krzyżak.
wlałem dot4 do poziomu MAX i tak jak by trochę pomogło, ale jeszcze nie jest to co powinno.
w związku z tym nasuwają mi się kolejne pytania.
1. czy muszę odpowietrzać, czy też samo się odpowietrzy ?
2. jeśli muszę, to jak to zrobić ?
3. czy potrzebny bedzię do tego kanał ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-05-2012, 06:21   

musisz, samo się nie zrobi
kanał niepotrzebny - odpowietrznik widać od góry
najłatwiej i najbrudniej, to całkowicie wykręcić odpowietrznik i lać w zbiornik aż dołem zacznie wypływać dot bez bąbelków
wtedy zakręcić, uzupełnić i... wytrzeć skrzynię, tudzież syf pod nią (podstaw wiadro)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.