 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Brak sprzęgła. |
Autor |
Wiadomość |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-05-2012, 11:43
|
|
|
dzięki Krzyżak. ale nie obejdzie się bez kolejnego pytania.
namierzyłem śrubę która wg. mnie, mogłaby być tą do odpowietrzenia, ale nie mam pojęcia czy trafiłem.
fotka pierwsza.
no bo ta to mi raczej wygląda na wlew oleju do skrzyni. zmieniałem już olej w skrzyni (zupełnie niepotrzebnie), ale nie jestem pewien którą śrubę odkręcałem. z tego co pamiętam to wlewałem tym otworem, który służy do sprawdzania poziomu.
fotka druga.
czy któraś z tych śrub służy do odpowietrzania sprzęgła ? |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 22-05-2012, 17:18
|
|
|
Stary, jak Ty będzie tak wykręcał wszystkie śruby w skrzyni, to Ci w końcu się rozleci, ani jedna, ani też druga nie służy ani do odpowietrzania, ani też nalewania oleju do skrzyni..., odpowietrznik masz na siłowniku od sprzęgła (z przodu skrzyni - między chłodnicą a skrzynią, identyczny jak ten od hamulców) natomiast śruba od wlewu oleju, jest również z przodu skrzyni na lewo od siłownika, na klucz bodajże 17, te które pokazałeś, to jedna jest mocowaniem łapy skrzyni, a druga czymkolwiek innym, ale na pewno nie wlewem... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-05-2012, 20:35
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Stary, jak Ty będzie tak wykręcał wszystkie śruby w skrzyni, to Ci w końcu się rozleci | Tak, odkręcisz zatrzask któregoś biegu to będziesz rozkręcał skrzynię w drobny mak... |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-05-2012, 21:57
|
|
|
jeszcze nie odkręciłem żadnej śruby, odkręcę jak się upewnię że to ta właściwa.
trochę wyrozumiałości. ja wiem że to jest wszystko proste jak się to robiło setki razy. inaczej jest jak sie robi pierwszy raz i do tego po omacku.
dlatego zamieszczam fotki, bo nie łatwo jest opisać.
ale najważniejsze że dzięki wam, chyba znalazłem to czego szukam.
nr 1 to odpowietrznik.
śrubę nr 2 odkręcałem jak zmieniałem olej w skrzyni.
zgadza się ?
przy okazji sie zapytam.
ile wchodzi płynu jeśli bym chciał wymienić go całkowicie ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-05-2012, 08:00
|
|
|
i_Lolek napisał/a: | zgadza się ? | teraz się zgadza
do hydrauliki sprzęgła? - niewiele, dosłownie ze 150 ml, ale mniej niż 0.5l nie kupisz, więc jak przepuścisz połowę butelki, to powinno być OK |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-05-2012, 09:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | i_Lolek napisał/a: | zgadza się ? | teraz się zgadza
do hydrauliki sprzęgła? - niewiele, dosłownie ze 150 ml, ale mniej niż 0.5l nie kupisz, więc jak przepuścisz połowę butelki, to powinno być OK |
OK. dzięki jeszcze raz.
czy wystarczy tylko odkręcić odpowietrznik i wlewać płyn. czy powinienem przy tym dodatkowo pompować pedałem sprzęgła ? |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 23-05-2012, 10:09
|
|
|
Są 2 szkoły:
1. Tak jak mówił Krzyżak, puszczasz płyn aż przeleci całość, będzie czysty i bez bombelków,
2. Robisz to identycznie jak przy odpowietrzaniu hamulców, jedna osoba pompuje, druga odkręca i dokręca odpowietrznik... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-05-2012, 13:24
|
|
|
i_Lolek napisał/a: | czy wystarczy tylko odkręcić odpowietrznik i wlewać płyn | tak
i_Lolek napisał/a: | czy powinienem przy tym dodatkowo pompować pedałem sprzęgła ? | nie (bo zassiesz powietrze do środka) |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-05-2012, 22:26
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Są 2 szkoły:
1. Tak jak mówił Krzyżak, puszczasz płyn aż przeleci całość, będzie czysty i bez bombelków,
2. Robisz to identycznie jak przy odpowietrzaniu hamulców, jedna osoba pompuje, druga odkręca i dokręca odpowietrznik... |
he he. to ja chyba wymyśliłem trzecią szkołę
w ogóle nie odpowietrzałem. jedyne co zrobiłem, to uzupełniłem płyn, do poziomu MAX i chyba sie samo odpowietrzyło, bo pedał zrobił sie twardszy i już żaden bieg mi nie zgrzytnął. naprawdę nie żartuję
ale oczywiście tak tego nie zostawię. wymienię płyn i nie ukrywam że korci mnie, żeby zrobić to drugim sposobem.
Krzyzak napisał/a: |
i_Lolek napisał/a: | czy powinienem przy tym dodatkowo pompować pedałem sprzęgła ? | nie (bo zassiesz powietrze do środka) |
a jeśli założę na odpowietrznik przezroczysty przewód, wypełniony płynem a drugim końcem zanurzę go w butelce z płynem. tak, że cały system nie będzie miał kontaktu z powietrzem (tak samo jak sie powinno prawidłowo odpowietrzać hamulce) to chyba powinno być OK ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-05-2012, 22:48
|
|
|
i_Lolek napisał/a: | a jeśli założę na odpowietrznik przezroczysty przewód | to przy metodzie nr 1 będzie za słaby przepływ i może wcale płyn nie pocieknąć
znasz z fizyki "napięcie powierzchniowe"? |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-05-2012, 00:08
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | i_Lolek napisał/a: | a jeśli założę na odpowietrznik przezroczysty przewód | to przy metodzie nr 1 będzie za słaby przepływ i może wcale płyn nie pocieknąć
znasz z fizyki "napięcie powierzchniowe"? |
domyślam się, że przy metodzie drugiej wszystko będzie OK.
OK panowla. znowu udowodniliście, ze na kogo jak na kogo, ale na starogalantowców zawsze liczyć można.
Krzyżak i mitsu_pl. dziękuje wam za wskazówki.
Hugo. dzięki za konstruktywną krytykę. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-05-2012, 08:26
|
|
|
i_Lolek napisał/a: | śrubę nr 2 odkręcałem jak zmieniałem olej w skrzyni | ak, ta śruba służy do wlewania oleju do skrzyni oraz sprawdzania jego poziomu. i_Lolek napisał/a: | Hugo. dzięki za konstruktywną krytykę. | Nie ma za co |
|
|
|
 |
|
|