[3.2 DID] Gdzie jest zamontowane ecu |
Autor |
Wiadomość |
Mycar
Nowy Forumowicz
Auto: v60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 12 Skąd: Szadek
|
Wysłany: 11-05-2012, 00:05 [3.2 DID] Gdzie jest zamontowane ecu
|
|
|
Witam,
To mój pierwszy post, więc słowo o sobie.
Jestem z Szadku (Łódzkie) i posiadam pajero 3.2 did.
Samochód sprawuje się dobrze ma jednak usterkę polegającą na tym że jak temperatura na zewnątrz osiągnie ok 20 stopni i silnik się nagrzeje do właściwej temperatury to zaczyna przerywać tak jakby wypadały zapłony a gdy kontynuuje się jazdę przestaje działać obrotomierz aż na końcu gaśnie silnik. Po ostygnięciu wszystko wraca do normy. Pomyślałem że pomierzę sygnały z czujników i najłatwiej zrobić to przy ecu jednak nie wiem w którym miejscu jest zamontowany.
A może macie inne pomysły?
Dodam że gdy silnik się nie dogrzeje latem to nie ma żadnych złych objawów, zimą objawy nie występują.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 11-05-2012, 08:17
|
|
|
w kabinie z prawej strony pod schowkiem po stronie pasażera (trzeba zdjąć osłonę ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mycar
Nowy Forumowicz
Auto: v60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 12 Skąd: Szadek
|
Wysłany: 11-05-2012, 20:38
|
|
|
Dzięki
jutro nurkuję w kable.
Dam znać jak wyszło. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 11-05-2012, 20:53
|
|
|
jeżeli zimą jest ok to chyba masz walnięty czujnik temp. paliwa |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mycar
Nowy Forumowicz
Auto: v60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 12 Skąd: Szadek
|
Wysłany: 16-05-2012, 01:01
|
|
|
Dostęp do ecu to nie rewela, ale okazało się że w momencie występowania usterki zaczyna świrować czujnik prędkości, ten zamontowany na pompie od góry.
Temat jest o tyle ciekawy że na oscyloskopie ilość impulsów się zgadzała, napięcie też, natomiast czas ich występowania znacznie się różni.Oczywiście biorę pod uwagę fakt że częstotliwość impulsów rośnie ze wzrostem obrotów i odwrotnie. Nie doprowadziłem do momentu samoczynnego zgaśnięcia silnika po prostu mi go szkoda, więc nie wiem co się dzieje z sygnałem w tym momencie.Jutro rozejrzę się za czujnikiem i mam nadzieję że się na tym skończy. Może ktoś kupował cena/gdzie?. liczę że obędzie się bez ASO.
Dodam że diagnostyka skanerem wykazała brak błędów.
Pzdr. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-05-2012, 07:52
|
|
|
a czym skanujesz? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Mycar
Nowy Forumowicz
Auto: v60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 12 Skąd: Szadek
|
Wysłany: 24-05-2012, 12:21
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | a czym skanujesz? |
Niestety mój Maxi Diag nie komunikuje się z silnikiem, pojechałem na skaner do poleconego przez znajomego warsztatu. Jednak nie wiem jaki skaner a skanerzysta mało rozmowny.
Raczej tam już nie pojadę.
Jeśli chodzi o temat właściwy to zakupiłem używany czujniczek, zamontowałem i silnik chodzi jak nowy. |
|
|
|
 |
|