[CS3A 1.6] Filtr Stożkowy zamiast oryginalnego ??? |
Autor |
Wiadomość |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-05-2012, 15:55 [CS3A 1.6] Filtr Stożkowy zamiast oryginalnego ???
|
|
|
Witam forumowiczów mam pytanie tak jak w temacie czy warto zamienić oryginalny filtr powietrza na stożek ???
Silnik 1,6 + lpg
Nie spodziewam się jakiegoś odczuwalnego przyrostu mocy ale podobno jest fajny dźwięk na wysokich obrotach.
Nadmieniam że nigdy nie miałem doczynienia z takimi filtrami więc prosił bym o radę czy jest sens bawić się z wymianą filtra i ewentualnie czego mogę się spodziewać ??
Jest wiele tego typu pytań na necie ale nie znalazłem nic odnośnie LANCERA a informacje są bardzo sprzeczne.
Może ktoś z państwa wypowie się konkretnie na ten temat???
POZDRAWIAM |
_________________
 |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 22-05-2012, 17:29
|
|
|
Poza dźwiękiem nic więcej nie zyskujesz.
Jeżeli masz sekwencyjną instalację to nie powinno być problemu z gazem, natomiast może wzrosnąć spalanie(dostanie więcej tlenu). Oczywiście stożek przepuszcza trochę więcej pyłu do silnika.
Chyba gra nie warta świeczki. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-05-2012, 17:35
|
|
|
Stożkiem może też spieprzyć (może ciągnąć cieplejsze powietrze zależy jak to zamontujesz) ponieważ Lancer ma zimny dolot.... |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 22-05-2012, 19:18
|
|
|
Zgadza się. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
bcn
Forumowicz Save the SOHC

Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 71 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2012, 13:35
|
|
|
mozesz sie bawic w montaz stozka, ale podstawa jest prawidlowe odizolowanie go od cieplego powietrza z silnika i zabezpieczenie przed woda.
seryjny dolot do seryjnego silnika i wydechu jest optymalny, wiec taka modyfikacja jest troche bezcelowa. |
_________________ 2007 Lancer CS3 | 2001 Civic EU7
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-05-2012, 13:57
|
|
|
Niech ktoś w końcu wywali ten katalizator i zainteresuje się jak zasymulować drugą sondę lambda. Oczywiście pomiar na hamowni przed i po obowiązkowy. |
|
|
|
 |
bcn
Forumowicz Save the SOHC

Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 71 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-05-2012, 14:44
|
|
|
Ale EVO ma inny układ (pod turbo) więc nie koniecznie będzie lepszym przy N/A, a problem z sondami i tak nie rozwiązany... |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 28-05-2012, 02:40
|
|
|
Stożki są nasączane oliwką która często dostaje się do układu dolotowego z brudem i kurzem tworzy niezłą papkę. Więcej zabawy i picerki z izolacją i dopasowaniem niż to warte. |
|
|
|
 |
|