Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Colt 1.1 Inform 2007] przygasające światła problem
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2012, 13:30   

Napisz jeszcze ile kabli dochodzi do alternatora i jak dokładnie mierzyłeś ładowanie na samym alternatorze? Czy jedną końcówkę miernika podłączałeś do wyjścia plusowego z samego alternatora czy do plusa na akumulatorze?
Jeśli będziesz miał potrzebne klucze, to samo rozebranie powinno Ci zająć około 30 min. Możliwe, że uzwojenie stojana jest przylutowane do układu prostowniczego, w takiej sytuacji do pomiarów trzeba będzie je odlutować. Jeśli będzie przepalona któraś z diod układu prostowniczego, to trzeba będzie wymienić cały układ prostowniczy. Jeśli stojan będzie uszkodzony, to trzeba będzie go wymienić na nowy, używany lub oddać do regeneracji. Nie wiem, gdzie u Ciebie można dostać lub naprawić takie części i jaki u Ciebie będzie tego koszt. Jeśli oddasz alternator do naprawy, to koszt naprawy będzie pewnie wyższy niż kupno używki ale po naprawie będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Jeśli zdecydował byś się na używany alternator, to przed założeniem najlepiej by było go przejrzeć i ewentualnie wymienić łożyska.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-05-2012, 14:09   

Pierwsze to bym proponował sprawdzić miernik czy jest dobry. Bo 10V i odpalanie samochodu to trochę takie imposible.

Potem bym proponował mniej problematyczne rozwiązanie. Naładować akumulator prostownikiem przez parę godzin, zostawić na 4h w spokoju i zmierzyć napięcie. Jak 10V to do wywalenia. A zniżone napięcie ładowania jest spowodowane spięciem w jednej celi akumulatora. Jeśli akumulator jest na pewno dobry to bym brał się za alternator czy regulator napięcia.
 
 
Danlight 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1,1 Z32 2007 ROK 3-DRZWI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-05-2012, 15:00   

plecho1: jak sprawdzałem napięcie to "+" z akumulatora i masa z alternatora
słuszna uwaga nie sprawdziłem na samym alternatorze tylko gdzie tam "+" z alternatora mam brać??? bo masa to wiadomo obudowa alternatora ;]
pytasz ile mam kabli ??? będę musiał sprawdzić bo nie sprawdzałem, ale podam jak najszybciej no i zmierzę napięcie bezpośrednio alternatora może faktycznie jak pisze "Krzychu" że to może wina być po stronie akumulatora sam nie wiem ale sprawdzę wszystkie metody które Podajecie.

Krzychu: miernik według mnie jest dobry bo inne rzeczy na nim sprawdzam więc myślę że mnie w balona nie robi chodź nie zaszkodzi sprawdzić innym miernikiem i porównać słuszna uwaga też i tak zrobię. Krzychu 10V miałem jak chwilę siedziałem w samochodzie i słuchałem radia i miałem nadmuch włączony ale tak jak pisałem wcześniej było 12,60V i do 10V spadło :/
pewnie jakbym dłużej posiedział to by spadło poniżej 10V ...

jedno mnie zastanawia że to tak nagle się stało ?? przedtem nie miałem takiego problemu :(

dziś w Bielsku leje deszcz a ja do późna pracuję garażu brak jak na razie więc poczekam na pogodę i pod pracą sprawdzę jeszcze raz napięcie nowym miernikiem bezpośrednio z alternatora
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-05-2012, 15:04   

Danlight napisał/a:
chwilę siedziałem w samochodzie i słuchałem radia i miałem nadmuch włączony


Jak ta chwila to nie 2h lub więcej, a radio to nie wzmacniacz 1000W to nie szans, żeby na dobrym akumulatorze spadło poniżej 12V. Poprzednie auto stało ze 4h na światłach i dawało radę jeszcze odpalić....

Danlight napisał/a:
jedno mnie zastanawia że to tak nagle się stało ?? przedtem nie miałem takiego problemu :(


Akumulator tak pada.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2012, 15:43   

Na alternatorze + jest to ta śruba o średnicy 6 - 8 mm do której przykręcony jest gruby kabel. Pytałem o to, bo ten kabel też może źle łączyć przez co będą problemy z ładowaniem. Jak zmierzysz ładowanie na samym alternatorze i będzie ok, to będzie wynikało, że może nie łączyć ten gruby kabel. Często łączony on jest na rozruszniku i właśnie może dobrze nie łączyć w tym miejscu.
 
 
Danlight 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1,1 Z32 2007 ROK 3-DRZWI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-05-2012, 16:59   

Krzychu: radio zwykłe bez wzmacniacza podłączonego nic tego typu ;] albo faktycznie miernik robi mnie w balona :/ ale to wszystko sprawdzę jeszcze raz na nowym mierniku

plecho1: ok tak sprawdzę i napisze co i jak no i zobacze na te kable

jutro napisze jak sprawa wygląda
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 29-05-2012, 02:20   

odpal samochod niech sie poladuje, zgas, odlacz kleme. podlacz miernik, napiecie powinno stac rowno, jesli spada to akumulator. jesli kierunki daja spadek napiecia az taki ze przygasaja swiatla (na nieodpalonym) - akumulator,

ladowanie na wolnych obrotach 12,7 a na wyzszych 14,4 - alternator (diody wzbudzenia?) - ale mozna z tym zyc dlugi czas nie wiedzac o tym nawet


Cytat:
Pierwsze to bym proponował sprawdzić miernik czy jest dobry. Bo 10V i odpalanie samochodu to trochę takie imposible.


posible - sprawdzalem
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-05-2012, 23:41   

Podłącze się do tematu bo też czasem mam wrażenie że mi przygasają światła. Akumulator jest stosunkowo nowy, ma ok roku. Przy wyłączonym silniku i wyłączonym co się da napięcie jest prawie 13V, przy odpaleniu świateł 12.7V. Przy włączonym silniku i światłach niezależnie od obrotów napięcie na akumulatorze utrzymuje się na poziomie 13.98V. Jeśli to może być istotne to pozostałe napięcia też mogę zmierzyć tak samo dokładnie jak ten ostatni pomiar. Jakieś wskazówki gdzie można szukać innych objawów wskazujących na problemy?
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 31-05-2012, 07:14   

napiecia masz w porzadku, ciut ladowanie za niskie ale do zniesienia,
zobacz czy jak wlaczysz dlugie, ogrzewanie szyby i dmuchawe na max bardzo spadnie,
jesli tak to moze byc spalona jedna cewka alternatora lub dioda

jesli napiecie ladowania niezaleznie od obciazenia jest stale to znaczy ze jest jakis opor na kablach, zasniedzialy styk lub kiepski styk bezpiecznika lub przekaznika. wszystkie swiatla Ci przygasaja czy tylko z przodu?
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-05-2012, 10:39   

tpodsiadlo napisał/a:
napiecia masz w porzadku, ciut ladowanie za niskie ale do zniesienia,
zobacz czy jak wlaczysz dlugie, ogrzewanie szyby i dmuchawe na max bardzo spadnie,
jesli tak to moze byc spalona jedna cewka alternatora lub dioda
Sprawdze, w wolnej chwili podłącze oscyloskop, podobno po przebiegu widać czy to cewka czy dioda.
tpodsiadlo napisał/a:
jesli napiecie ladowania niezaleznie od obciazenia jest stale to znaczy ze jest jakis opor na kablach, zasniedzialy styk lub kiepski styk bezpiecznika lub przekaznika. wszystkie swiatla Ci przygasaja czy tylko z przodu?
Mam wrażenie że wszystkie włącznie z lampką w kabinie. Zauważyłem też że jeśli mam obroty jałowe ok 700 obr/min to światła świecą ok, ale jeśli np klima, wspomaganie lub nawet muśnięcie gazem spowoduje wzrost do 800 obr/min to widoczne jest przygasanie a silnikiem i kierownicą zaczyna telepać.
 
 
Danlight 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1,1 Z32 2007 ROK 3-DRZWI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-05-2012, 11:54   

[ Dodano: 26-10-2012, 22:43 ]
witam, odswieżam temat, problem nadal ten sam otóż to rozrusznik jest w 100% sprawny !!! a więc zamontowałem go z powrotem, wszystkie kable do niego itd. zauważyliśmy ze znajomym że po odłączeniu kostki która posiada 4 PINy mie wiem co to za kostka wszystko jest w normie swiatła świecą jak dawniej :) po podłączeniu kostki dzieje się znów spadek napięcia :( ( co to za kostka która z góry wpinana jest do alternatora???

[ Dodano: 27-10-2012, 10:13 ]
Witajcie dorzucam zdjęcie przykładowe tam jest zaznaczona wtyczka z 4 pinami o która mi własnie chodzi od czego ona jest ??

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-10-2012, 09:44   

Podbiję posta bo nie zaliczyło nowego posta, a dostałem PW od autora.

Nadal masz ten akumulator co po kilku godzinach od ostatniego ładowania ma poniżej 12,5V????? :shock:
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-10-2012, 11:59   

Danlight napisał/a:
[ Dodano: 27-10-2012, 10:13 ]
Witajcie dorzucam zdjęcie przykładowe tam jest zaznaczona wtyczka z 4 pinami o która mi własnie chodzi od czego ona jest ??

[url=http://www.fotoload....in.jpeg]Obrazek[/URL]
Ta wtyczka łączy ECU razem z prostownikiem alternatora, jeśli ją odłączysz nie działa regulacja napięcia ECU może się przełączyć w tryb awaryjny. Co więcej się skończyć kiepsko dla układów elektronicznych w samochodzie dla akumulatora będzie albo nie doładowany albo na siłę ładowany..
 
 
Danlight 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 1,1 Z32 2007 ROK 3-DRZWI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-10-2012, 23:20   

krzychu akumulator dalej ten sam mam po odłączeniu tej kostki 4PIN nie ma objawów spadku napięcia po wpięciu kostki do alternatora od razu spadek napięcia lampy przygasają :/
naprawdę nie wiem o co chodzi alternator był na badaniu i jest wszystko ok
ze znajomym problem znaleźliśmy właśnie na tej kostce 4 PIN
najlepsze jest to że nie wyświetla się nic (jakaś kontrolka) po odpięciu kostki

wina w instalacji ?? przeczyściłem każdy syk od aku

[ Dodano: 30-10-2012, 23:24 ]
elektryk, dzięki za odpowiedź

heh może też dziwne ale może być to wina akumulatora posiadam go o większym amperażu np. z diesla ??

może być to tego wina ??

[ Dodano: 30-10-2012, 23:33 ]
jutro na nowo zmierzę napięcie z wtyczką oraz bez podam wyniki
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-10-2012, 07:09   

Danlight - a może zrobisz to o czym piszę od początku tematu? Naładuj akumulator poza samochodem. Odłącz, poczekaj 4h i zmierz napięcie.

Dla testu możesz też wsadzić jakiś podobny akumulator z innego samochodu i zobaczyć czy problem występuje. Nie wiem czemu jesteś taki oporny na prosty test.

Moim zdaniem akumulator ma zwarcie i przy niskich obrotach zaniża napięcie ładowania (alternator ma jakaś tam wydajność przy konkretnych obrotach, przy jałowych ma pewnie ledwo na światła + radio, a tu ma zwarcie w akumulatorze i nie potrafi tak podnieść napięcia ładowania).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.