  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Zgubiłeś ostatni kluczyk? Przeczytaj | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Listek22  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer GLX '01 1.3 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 28-05-2012, 07:58   Zgubiłeś ostatni kluczyk? Przeczytaj
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Siema. 
 
Chciałem Wam szanowni koledzy napisać słów kilka o immobilizerach i transponderach.
 
Dosyć często słyszę, że po zgubieniu kluczyka trzeba kupić komplet, czyli ECU, IMMO box, stacyjkę i kluczyk.
 
Jest to kompletny bezsens. 
 
Weźmy np Galanta do '04 czy lancera do '02 
 
W kluczyku siedzi transponder Tiris 4C (ID4C). Jest to transponder stało kodowy i nie da się go skopiować*. Ma on stałe ID zapisane podczas produkcji, którym melduje się do immobilizera. Teoretycznie w pamięci immo możemy mieć zapisane max 2 kluczyki*.
 
W przypadku zgubienia kluczyka, należy dopisać nowy transponder do pamięci immo. Potrzebne są do tego specjalistyczne programatory i sam proces dla laika może się wydawać bardo skomplikowany (nie będę go tutaj opisywał), ale jest to do zrobienia.
 
Zostaje nam grot- tutaj odpowiednim dekoderem "wyciąga" się z zamka kod kluczyka i mając kod docina kluczyk. 
 
 
Cała operacja jest finansowo i czasowo bardziej opłacalna- wystarczy poszukać. 
 
 
W nowszych modelach (nie tylko Miśki) procedura jest podobna, ale potrafi być dużo bardziej złożona.
 
___________________________
 
* ID4C jest jednokrotnego zapisu ale można skopiować go na inny emulujący go transponder. | 
             
						
				_________________ Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2012, 09:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ale co Twoja porada wnosi do tematu?
 
To jasne że skoro ASO potrafi wprogramować nowe kluczyki to można też to zrobić bez ASO, te samochody (i sterowniki) mają ponad 10 lat i ta technika jest dawno rozpracowana. 
 
Jak ktoś ma dostęp do części to może być taniej zmienić cały komplet niż wprogramowywać kluczyć u jakiegoś rzeźnika u którego gwarancja na rozpadnięcie się modułu obowiązuje tylko do drzwi. Przy wymianie kompletu dostaje się też oryginalne kluczyki mitsubishi, co przy sprzedaży może być mniej kłopotliwe.
 
Może byś coś napisał jak to zrobić samemu, jak odczytać numer seryjny transpondera albo gdzie go wpisać do pamięci. Albo co z nowszymi modela gdzie nie ma stałego kodu i dorabiacze nie chcą skopiować klucza. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2012, 09:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Jest to kompletny bezsens.  | 	  
 
 
Niestety nie   
 
 
 	  | Listek22 napisał/a: | 	 		  | Teoretycznie w pamięci immo możemy mieć zapisane max 2 kluczyki*.  | 	  
 
 
4 nie 2, ale to bez znaczenia, bo i tak nie mamy żadnego   
 
 
 	  | Listek22 napisał/a: | 	 		  | W przypadku zgubienia kluczyka, należy dopisać nowy transponder do pamięci immo. Potrzebne są do tego specjalistyczne programatory i sam proces dla laika może się wydawać bardo skomplikowany (nie będę go tutaj opisywał), ale jest to do zrobienia.  | 	  
 
 
Oczywiście - są 2 drogi 
 
- ASO z programem serwisowym, który wymaga.........kluczyka z prawidłowym kodem przynajmniej jednego do aktywacji możliwości wgrania nowego - droga niedroga(150-200 zł + koszt surowego oryginalnego klucza (180 zł) + docięcie grota*), ale nieskuteczna gdy nie mamy żadnego kluczyka   
 
- Zaprogramowanie ręczne - do "przegrzebania" mamy 2 elementy - immo box, w którym trzeba przeprogramować flasha - nie da się tego zrobić nie wyciągając go na zewnątrz. Przeprogramowanie ECU - dobrze, jak jest oparte o jeden ze znanych procesorów - nie wszystkie są   , gdzie już bez wyjmowania z samochodu można zmienić kod immo. Koszty: klucz z kodem można pożyczyć    (0 zł) + surówka nieoryginalna z immo (100 zł) + skopiowanie kodu na surówkę (50 zł) + przeprogramowanie immo (100 zł lub więcej) + przeprogramowanie ECU (200 zł lub więcej, w skrajnych przypadkach (np. ECU oparte o procesor 8200) niewykonalne) + docięcie grota*)
 
 
Teraz rozważmy zakup ECU i Immo boxa wraz z kluczykiem - koszt max 400 zł, kupione od sprawdzonego sprzedawcy daje to 100% szans na uruchomienie auta. Dla kultury warto skopiować kod immo kupionego kluczyka na nieoryginalną surówkę (150 zł) i dociąć jej grot* do zestawu zamków, Koszt max 550 zł i 100% pewności powodzenia akcji w 2-3 dni bez jeżdżenia (lawetowania nieruchomości) gdziekolwiek
 
- wymiana 2 puszeczek zajmie 2 godziny niewprawnemu wymieniającemu   
 
 
Rachunek ekonomiczny jest prosty     
 
 
 
* Docięcie surówki do zamka nie mając kluczyka nie wymaga żadnych urządzeń - wystarczy otworzyć tapicerkę drzwi, spisać z wkładki zamka literkę i 4 cyfry określające kształt grota i udać się do punktu dorabiania kluczyków. W dobie komputeryzacji to wystarcza do uzyskania kluczyka o jakości oryginału | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Listek22  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer GLX '01 1.3 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2012, 12:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Koledzy, 
 
 
Napisałem ten post po to, żeby ktoś kto będzie miał w/w sytuację nie wymieniał "machinalnie" całego kompletu tylko poszukał firm które się tym zajmują, bo może mieć to większy sens finansowy i czasowy. 
 
Chce podzielić się z Wami swoją wiedzą i doświadczeniem w tym temacie bo podejrzewam że wiedza przeciętnego usera na temat transponderów ogranicza się do tego że "są", i nie za bardzo wie z czym to jeść. 
 
 
elektryk- zgadzam się z Tobą. To jest stara technologia, rozpracowana i co za tym idzie cena usługi powinna być przystępna. Zauważ że nie każdy ma dostęp do części. 
 
Jeżeli już szukał byś (hipotetycznie) kogoś kto miał by Ci dopisać klucz, to zapewne popytał byś znajomych i zlecił byś to komuś z polecenia, a nie szedł byś do Pana "Mietka".
 
Można to zrobić samemu ale trzeba mieć od strony technicznej programator transponderów z odpowiednim oprogramowaniem, do tego programator pamięci/ mikroprocesorów i sprzęt do lutowania. Delikatnie mówiąc nie opłaca się takiego zestawu kupować po to żeby kluczyk dopisać.
 
Dorabiacze nie nie chcą, tylko nie mają fizycznej możliwości skopiowania niektórych transponderów. Niektóre imma da się zaprogramować przez kabel- mniej roboty. Ja osobiście programuje po wsadzie czyli transponder lub/i immobilizer programuje się poprzez sczytanie pamięci immo.
 
 
Jak masz jakieś konkretne pytania to wal.
 
 
Bartek- Może powiem inaczej... Bezsensem jest wymieniać wszystko "na pałe" nie sprawdzając czy można inaczej. 
 
1- w Galancie 3 pestki imo, w Lancerze (u mnie np) 2
 
2- dorabianie kluczyka w ASO może zostawmy ten temat.. 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Zaprogramowanie ręczne - do "przegrzebania" mamy 2 elementy (...) | 	   W przypadku w/w modeli mamy do zaprogramowania immobox, konkretnie pamięć eeprom I2C (to nie jest flash), ECU zostawiamy w spokoju.
 
 
Jak ktoś ma "kolegę kolegi" który pracuje na szrocie, do tego ma trochę wolnego czasu i lubi dłubać pod maską- czemu nie. Nie zawsze części są dostępne albo trzeba na nie czekać dłużej niż 3 dni. A co jak zestaw będzie kosztował więcej niż 500PLN a do tego klient jest kompletnie nie rozgarnięty w elektronice/ nie ma czasu albo mu się po prostu nie chce? | 
             
						
				_________________ Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2012, 12:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Listek22, pisałem o Carismie GDi '00, na której miałem okazję połamać sobie zęby   , i masz oczywiście rację, że w transponderze siedzi eeprom | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2012, 13:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Listek22 napisał/a: | 	 		  | Jak ktoś ma "kolegę kolegi" który pracuje na szrocie, do tego ma trochę wolnego czasu i lubi dłubać pod maską- czemu nie. Nie zawsze części są dostępne albo trzeba na nie czekać dłużej niż 3 dni. | 	  W takie sytuacji to można sobie pozwolić na zamiany, bierzesz zestaw "full" i jak zatrybi to podmieniasz na stare moduły a co zbędne oddajesz do znajomego z powrotem. Oczywiście jeśli robisz to dla siebie, wtedy sam wkładasz swoją pracę. Ale jak klient przywozi zestaw ze sobą i karze przełożyć to szkoda czasu się bawić w takie kombinacje, bo klient zaoszczędzi trochę grosza na oddanych częściach a będzie musiał zapłacić za usługę "kombinowania". | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Listek22  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer GLX '01 1.3 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2012, 14:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wyobraźmy sobie sytuacje. Kowalski zgubił kluczyk. Zna się na samochodach, lub się nie zna wcale. Dzwoni do firmy X i przedstawia problem. Firma X zadaje mu kilka pytań i ustala czy Pan Kowalski ma możliwość dostarczenia (pocztą czy taż osobiście) części która jest potrzebna do zaprogramowania "pestki", czy Kowalskiego interesuje sam transponder czy transponder z kluczykiem. Na tej podstawie wycenia usługę dając oczywiście gwarancje jakości. 
 
Jeżeli Kowalski jest "majsterkowiczem" i ma czas, to przywiezie puszkę i tego samego dnia ja odbierze. Poskłada sobie wszystko, dotnie grot. 
 
Ale dla Kowalskiego priorytetem może być czas, ponieważ tak się składa że Kowalski jest taksówkarzem (lub prowadzi jakakolwiek inna działalność i auta potrzebuje na JUŻ). Wtedy pracownik firmy przedstawia mu inna ofertę. Przyjeżdża i wykonuje usługę na miejscu. 
 
 
Każdy ma inne wymagania. Ja uważam że tak to powinno działać. | 
             
						
				_________________ Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-05-2012, 14:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Warto też dodać, że jak się nie zgubi a np. złamie to wystarczy dociąć surówkę i wygrzebać imo ze starego klucza (np. u mnie jest po prostu wsadzony i dostępny po rozkręceniu śrubokrętem klucza), w innych kluczach niestety trzeba dłubać w plastiku. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Maddox  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Outlander 2.0 Di-D 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-06-2012, 12:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, troszke OT, ja mam, ale jeden kluczyk, chce dorobic drugi, ale do tej pory nigdzie nie znalazlem sensownej opcji ponizej 1000 PLN, Dostac surowke to nie problem, ale gdzie dokupie transponder i ewentualnie gdzie zaprogramuje? ASO? | 
             
						
				_________________ Outlander 2.0T
 
Outlander 2.0 DI-D | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-06-2012, 12:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Maddox, Czek dis out:
 
 
Kruczkowskiego 12a
 
00-380, Warszawa
 
tel. 226229220
 
 
http://www.dorabianiekluczy.com.pl/ | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Maddox  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Outlander 2.0 Di-D 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-06-2012, 18:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               
 
 
witam, bylem juz w zeszlym roku, moga mi zrobic tak zebym mogl otwierac drzwi z pilota itp, ale bez immo     | 
             
						
				_________________ Outlander 2.0T
 
Outlander 2.0 DI-D | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Dinee  		  
		 
         Nowy Forumowicz Dinee
  
                  Auto: ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączyła: 02 Cze 2020 Posty: 2 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-06-2020, 17:38   Transponder do kluczyka do ASX
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzień dobry, potrzebuję Waszej pomocy. Potrzebuję zapasowy kluczyk do auta (ASX z 2015 roku). Oddałam auto do myjni gdzie zgubiono transponder z kluczyka. Skończyło się holowaniem do serwisu bo myślałam, że coś z alarmem się stało i odłączył zapłon. W serwisie sie okazało, że kluczyk nie ma transpondera. Brakuje tylko transpondera, grot kluczyka mam. Mam drugi działający jednak chcę mieć 2 sprawne komplety kluczyków. Zakup w serwisie to 1200 zł, czy mogę kupić sam transponder i zaprogramować go. Czy to jest możliwe? Jakie są koszty?
 
Będę wdzięczna za Waszą pomoc, miejcie na uwadze że jestem kobietą i mimo, że jestem trochę technicznie zorientowana, to ten temat jest mi obcy   ,
 
Dinee | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-06-2020, 19:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dinee, podjedź do speca od auto zamków, powinien dorobić.
 
Co do ceny to nie mam pojęcia, musisz popytać na miejscu. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-06-2020, 19:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pestki z kluczyków nie wypadają samoczynnie. To bardzo podejrzane    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 liggol  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Colt 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Kwi 2015 Posty: 8 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2020, 14:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Taki mały offtop, kuzyn kiedyś wziął pęk kluczy w tym do auta i pojechał traktorem na pole coś tam orać, pola około 1 hektar, wrócił do domu a kluczyków nie ma, cała rodzina i sąsiedzi szukali, nawet wykrywacz metalu załatwiony i było bieganie po polu    okazało się że wypadły niedaleko wyjazdu z posesji | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |