 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ocieplenie poddasza, co i jak ? |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 28-05-2012, 15:17 Ocieplenie poddasza, co i jak ?
|
|
|
jaca71 napisał/a: | ocieplenie poddasza robiłem sam |
Miałem się tym tematem zająć dopiero po zimie, ale tak sobie myślę, że wiele nie potrzeba, a może warto.
Poddasze wygląda tak, że na podłodze są płyty OSB, ocieplone jest między poddaszem, a pierwszym piętrem.
Dach to krokwie (na oko około 15-20 cm), na tym taki materiał izolacyjny (nie wiem jak się to nazywa) pewnie jakaś wiatroizolacja, łaty/kontrłaty i dachówka.
Pytanie jak to ocieplić, żeby było dobrze?
Planuje dać profile CD60 + płyta GK, a wcześniej wata 20 cm.
Ale czuje, że gdzieś pewnie trzeba jeszcze jakąś folię paroizolacyjną, czy coś??
Jak mam to robić to chcę porządnie, nie chce mieć potem problemów z parą, pleśnią, grzybem, gniciem, itp. |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2012, 19:25
|
|
|
najlepiej w 2 warstwach
jak masz folię a nie deskowanie, to możesz pchać wełnę bez obawy o zaciekanie i bez dystansu (bo jak są deski, to daje się sznurek albo drut wiązałkowy, żeby zostawić te 2-4 cm przestrzeni)
zmierz grubość krokwi i jętek (pewnie takie same) i daj tak grubą wełnę na pierwszą warstwę, powbijaj w krokwie gwoździki i rozepnij sznurek, żeby nie opadało to niżej
teraz zrób sobie stelaż z UD/CD na wieszakach odginanych (nie polecam kotwiczek - ciężko się montuje i trzeba to zrobić przed wełną), na stelażu daj wełnę 5cm w poprzek do poprzedniej warstwy, w same profile też się napycha wełny
na to folia - ta żółta, nieprzepuszczalna
radzę kupić taśmę dwustronną i przykleić folię do stelaża (dość gęsto) zaczynając od przyściennego profilu U
do łączenia folii też jest specjalna taśma (taka szara) - folię daje się na zakład 10-15 cm
teraz przykręcasz płyty - od środka płyty na zewnątrz, bo inaczej będzie zbyt naprężona
płyta 12 mm trzyma się na 2 śrubkach - sprawdzone (podobno na 1 też, ale nie próbowałem)
wkręty przykręć tak, żeby lekko się schowały w płycie - inaczej po malowaniu będzie rdza wychodzić (trzeba zaszpachlować dokładnie)
szpachlowanie najlepiej 2x a jeszcze lepiej 3x - generalna zasada: lepiej gładsza szpachla niż potem szlifowanie
na 1 warstwę polecam cekol C40, na kolejne C45
na wewnętrzne zgięcia dawałem dodatkowo papierową taśmę z metalową wstawką
potem wszystkie takie zgięcia i tak akrylem warto pokryć - dla ładniejszego wykończenia
profile dajesz naokoło pomieszczenia; jak masz dach 45* i skosy, to profile C dajesz obok siebie i łączysz śrubkami |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-05-2012, 19:25
|
|
|
Po dachówką powinieneś mieć membranę woiatroodporną paroprzepuszczalną. Nadrukiem na zewnątrz.
Jeśli dach to krokwie to prawdopodobnie 18cm i git. Dajesz między nie wełnę 15cm a jeśli krokwie są 20cm to dajesz 18cm. Tak żeby między membraną a wełną było 2-5cm przerwy wentylacyjnej. Czyli wełnę licujesz z dolną powierzchnią krokwi - wtedy u góry zostaje 3cm. Jako że krokwie mimo że są z drewna to tworzą mostki termiczne to pasuje dać w poprzek druga warstwę wełny. Podstawa to żeby w drugiej warstwie było co najmniej 5cm ale czym więcej tym lepiej. RockWool dla pierwszej warstwy 18cm zaleca dać druga grubości 10cm = 28cm ocieplenia, ja dla pierwszej warstwy 15cm dałem drugą też 15cm = 30cm. Zastosowałem wełnę TopRock λD = 0,035 W/mK do dwóch warstw. Mała uwaga - strasznie gryzie ta wełna. Przyjemniejsza w robocie jest URSA.
Następna warstwa:
I teraz są dwie szkoły:
1. Zawsze dawać paroizolację niezależnie od pomieszczenia
2. Paroizolacje dawać tylko w pomieszczeniach mokrych (łazienki, kuchnie itp)
Jest jeszcze szkoła pośrednia dać folie inteligentną. Folia taka gdy zimno i wilgoć ma zostać to zamyka pory, a gdy robi się gorąco to je otwiera i oddaje wilgoć do wełny żeby uciekło przez wentylacje miedzy wełną a membraną.
Podobno trzeba szczelnie zalepić taśmą dwustronną łączenia kolejnych płacht folii coby izolacja była szczelna. Ja dałem wszędzie zwykłą żółta folie i starałem się dać jak największą zakładkę na wypadek gdyby klejenie puściło.
Na to wszystko przykręcasz płyty gips-karton i tu też są dwie szkoły:
1. jedna warstwa płyt wystarczy
2. dobrze dać dwie warstwy.
Potem wiadomo, jak jest w miarę równo to tylko szpachlowanie, jak wyszły płyty krzywo (mnie się nie wszędzie udało jak chciałem) to trzeba dać gładzie |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 29-05-2012, 11:20
|
|
|
Krzyzak, jaca71, dzięki
rozpisaliście się, jakby to była budowa wyrzutni rakiet, a zapomniałem dodać, że to poddasze to jest wielkości pudełka zapałek
to jest szeregówka, niezbyt wielka około 110 metrów powierzchni bez tego poddasza
samo to poddasze ma ca. 30 m^2 podłogi, w najwyższym punkcie około 220 cm, dach schodzi po obu stronach do podłogi, powierzchnia całości zabudowy będzie około 40-45 m^2
poczytałem też trochę w necie i pooglądałem youtube i wyczaiłem właśnie, że lepiej na 2 warstwy, co mi potwierdziliście
Krzyzak napisał/a: | jak masz folię a nie deskowanie, to możesz pchać wełnę bez obawy o zaciekanie i bez dystansu (bo jak są deski, to daje się sznurek albo drut wiązałkowy, żeby zostawić te 2-4 cm przestrzeni) |
mam właśnie tą folię paro-przepuszczalną, nie ma desek
Krzyzak napisał/a: | zmierz grubość krokwi i jętek (pewnie takie same) i daj tak grubą wełnę na pierwszą warstwę, powbijaj w krokwie gwoździki i rozepnij sznurek, żeby nie opadało to niżej |
nawet nie wiem co to są jętki, ale domyślam się i tego chyba u mnie nie ma, zbyt mały daszek
a co do reszty to tak właśnie zrobię
Krzyzak napisał/a: | teraz zrób sobie stelaż z UD/CD na wieszakach odginanych (nie polecam kotwiczek - ciężko się montuje i trzeba to zrobić przed wełną), |
no właśnie chciałem robić wieszaki - te kotwiczki, czy tam grzybki jak ja to nazywam, ale wszędzie polecają te odginane, czyli ES, więc tak zrobię
Krzyzak napisał/a: | wkręty przykręć tak, żeby lekko się schowały w płycie - inaczej po malowaniu będzie rdza wychodzić (trzeba zaszpachlować dokładnie) |
to wiem, już trochę nakręciłem płyt
mam końcówkę do płyt, więc nie ma problemu
Krzyzak napisał/a: | szpachlowanie najlepiej 2x a jeszcze lepiej 3x - generalna zasada: lepiej gładsza szpachla niż potem szlifowanie
na 1 warstwę polecam cekol C40, na kolejne C45
na wewnętrzne zgięcia dawałem dodatkowo papierową taśmę z metalową wstawką
potem wszystkie takie zgięcia i tak akrylem warto pokryć - dla ładniejszego wykończenia |
szpachlowanie to akurat najgorsza część planu
jaca71 napisał/a: |
Po dachówką powinieneś mieć membranę woiatroodporną paroprzepuszczalną. Nadrukiem na zewnątrz. |
dokładnie tak jest
jaca71 napisał/a: | Jeśli dach to krokwie to prawdopodobnie 18cm i git. Dajesz między nie wełnę 15cm a jeśli krokwie są 20cm to dajesz 18cm. Tak żeby między membraną a wełną było 2-5cm przerwy wentylacyjnej. Czyli wełnę licujesz z dolną powierzchnią krokwi - wtedy u góry zostaje 3cm. Jako że krokwie mimo że są z drewna to tworzą mostki termiczne to pasuje dać w poprzek druga warstwę wełny. Podstawa to żeby w drugiej warstwie było co najmniej 5cm ale czym więcej tym lepiej. RockWool dla pierwszej warstwy 18cm zaleca dać druga grubości 10cm = 28cm ocieplenia, ja dla pierwszej warstwy 15cm dałem drugą też 15cm = 30cm. Zastosowałem wełnę TopRock λD = 0,035 W/mK do dwóch warstw. |
pomierzę dzisiaj te krokwie i dam pewnie 15+10 albo 18+10
przymierzam się do wełny toprock + superrock
nie chcę też za dużo dać, bo to jednak trochę obniży, i tak już niewysoki, sufit
jaca71 napisał/a: | 1. Zawsze dawać paroizolację niezależnie od pomieszczenia
2. Paroizolacje dawać tylko w pomieszczeniach mokrych (łazienki, kuchnie itp) |
to będzie poddasze a'la graciarnia, tak czy tak zamierzam dać folię
szkoła nr 1 podoba mi się najbardziej
jaca71 napisał/a: | Na to wszystko przykręcasz płyty gips-karton i tu też są dwie szkoły:
1. jedna warstwa płyt wystarczy
2. dobrze dać dwie warstwy. |
myślę, że jedna warstwa zrobi robotę
jaca71 napisał/a: |
Potem wiadomo, jak jest w miarę równo to tylko szpachlowanie, jak wyszły płyty krzywo (mnie się nie wszędzie udało jak chciałem) to trzeba dać gładzie |
powinno się udać
póki co podwiesiłem sufity w kuchni i łazience na stelażach podwójnych, nie mając bladego pojęcia o tym, i poszło nawet nieźle
poza tym połacie nie są duże i mało zakamarków, także +/- prosta robota
póki co odkładam sobie tą przyjemność na czas, jak już tam się wprowadzimy i będę sobie powoli dłubać - czyli zabiorę się za to gdzieś we wrześniu/październiku
a teraz jedynie wciągnę sobie na poddasze płyty GK, żeby potem już po domu się z tym nie nosić
Krzyzak, jaca71, jeszcze raz wielki dzięki, teraz już wiem chyba wszystko
[ Dodano: 29-05-2012, 11:20 ]
a jednak nie wszystko
na różnych forach goście piszą, że dają/żeby dać kratki wentylacyjne
np. po 1 na stronę
co wy na to? |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-05-2012, 11:31
|
|
|
tomek84 napisał/a: | przymierzam się do wełny toprock + superrock |
Nie dawaj superrock'a bo to są płyty, których wymiar ma się nijak do odstępu między profilami 40cm. Strasznie dużo odpadów będzie. Dlatego ja dałem dwa razy toprock Tniesz paski po 44cm i na wcisk
tomek84 napisał/a: | na różnych forach goście piszą, że dają/żeby dać kratki wentylacyjne |
Jeśli tam nie będzie brudnego pomieszczenia (łazienka kuchnia), które ma wentylację to trzeba to zrobic bezwzględnie bo jak dasz folię to wszystko zostanie w środku i grzyba w rogach wyhodujesz.
tomek84 napisał/a: | póki co odkładam sobie tą przyjemność na czas, jak już tam się wprowadzimy i będę sobie powoli dłubać - czyli zabiorę się za to gdzieś we wrześniu/październiku |
Najlepsza pora to październik/listopad, nawet nie próbuj kłaść wełny w upały, bo się wściekniesz jak na spocone ciało przylepi się toto |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-05-2012, 11:48
|
|
|
tomek84 napisał/a: | również dzięki
czyli rozumiem, że normalnie walę dziurę w płycie i wycinam dziurę w folii, i wentyluje sobie przez wełnę |
Tu nie pomogę bo ja mam dwie łazienki z własna wentylacją (obie jeszcze nie gotowe i chyba jedna zamieni eis w garderobę - brak funduszy) na użytkowym poddaszu i nie zastanawiałem się nad tym problemem.
Ale są takie dachówki z kominkiem wsadzane zamiast normalnych. Można by go połączyć rurą spiro z kratką z żaluzjami na poddaszu |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-05-2012, 11:51
|
|
|
Polecam stronkę z materiałami szkoleniowymi ISOVERA:
http://www.isover.pl/Szkola-izolacji/ABC-izolacji
Wełnę najlepiej dwie warstwy (coby niepowstały mostki termiczne) pierwsza między krokwie, druga między poziome profile, następnie paroizolacja i GK.
Pamiętaj o odstępach między płytami i bardzo ważne o zagruntowaniu krawędzi płyt zwłaszcza ścinanych bo inaczej mogą powstać pęknięcia. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-05-2012, 12:17
|
|
|
tomek84 napisał/a: | powinno być chyba ok, nie? |
Według mnie ok. Ale masz kupę czasu do zgłębienia tematu Tylko nie do kanału dymowego
BTW. Jak masz kominek czy kocioł na paliwa stałe to sprawdź czy od środka kanału dymowego masz wszędzie odstęp 15cm od krokwi, belek i innych drewnianych elementów. oraz czy wszystkie kominy masz otynkowane. Sprawdź to póki czas i wszystko widać Przy kotłach gazowych kondensacyjnych jest mniejsze niebezpieczeństwo. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 29-05-2012, 12:24
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
Według mnie ok. Ale masz kupę czasu do zgłębienia tematu |
zawsze wszystko muszę zgłębić wcześniej, żeby potem było jak najmniej kombinacji i zaskoczeń
jaca71 napisał/a: | Tylko nie do kanału dymowego |
nie mam takowego, więc i problemu nie ma
jaca71 napisał/a: |
BTW. Jak masz kominek czy kocioł na paliwa stałe to sprawdź czy od środka kanału dymowego masz wszędzie odstęp 15cm od krokwi, belek i innych drewnianych elementów. oraz czy wszystkie kominy masz otynkowane. |
mam komin z kominka, choć póki co będzie nieużywany
wszystko otynkowane i odizolowane, jak trzeba
komin jest po przeciwnej stronie owego poddasza niż wszystkie ciągi wentylacyjne
więc się nie pomylę
jedynie jest tam jeden kanał zajęty przez rurę spalinową od pieca gazowego z zamkniętą komorą spalania, więc ten kanał muszę sobie odpuścić
pozostałe kanały to wentylacyjne z łazienek i kuchnii, w któryś z nich się wstrzelę - oby nie ten od okapu, bo będą zapachy na poddaszu
[ Dodano: 29-05-2012, 12:31 ]
tak to wygląda:
na 1 zdjęciu komin od kominka
na 2 zdjęciu reszta kanałów
 |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 29-05-2012, 14:46
|
|
|
ze swojej strony dodałbym dwie konstrukcyjne rzeczy:
- dach powinien mieć zrobioną wiatrownicę - rzadko się zdarza ekipa która to robi:
- warto dać dwie warstwy obicia, spotkałem się z opinią że najlepiej pierwsza warstwa to płyta, sklejka itp (usztywnienie powierzchni, a druga do tego dopiero karton-gips do tego wkrętami
te dwie rzeczy zapewnią Ci przesztywnienie dachu i uniknięcie pękania na łączeniu płyt |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 29-05-2012, 21:19
|
|
|
najwazniejszą zasadą przy zabudowie z płyt kart.gips jest to by konstrukcja sufitu nie była na stałe zespolona z konstrukcją dachu ,poniewaz naprezenia konstrukcji dachu przenoszą się na sufit
przy duzych powierzchniach stosuję sie równiez dylatacje od sciany (1-3 mm przerwy i wykancza sie akrylem)
płyty tez najlepiej nie robic na styk ale zachowac milimetrowy luz ,co powoduje ze pierwsza warstwa szpachli wchodzi miedzy płyty i je skleja(najlepiej tez na łaczach dac siatke lub fliselinę
co do wentylacji to wybij otwór w szybie wentylacyjnym wstaw kawałek rury kanalizacyjnej 110 mm i od strony płyty wstaw kratke
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-05-2012, 00:15
|
|
|
Nie ma co za duzo kombinowac jeśli to nie bedzie pomieszczenie mieszkalne. Jak dla mnie ukłądanie profili na "grzybkach" jest łątwiejsze, krecisz je na odstęp wełny do sznurka a pozniej tylko wpinasz profile, drugą warste wełny poprostu na nie nabjasz. Pozniej folia i płyta. DO krecenia płyty kup końcówkę do wkretarki z takim oporem, wtedy zawsze masz wkrecone jak trzeba, kosztuje to grosze. Kreć po około 9 wkretów na szerokośc płyty czyli na 120cm.
Wenttylacja tego pomieszczenia w kanał w kominie to dobry pomysł.
Czy są tam jakieś okna dachowe, lub narożniki dachu (kosze)..? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-05-2012, 09:37
|
|
|
Pozwólcie że sie podepnę pod temat, mam do ocieplenia ścianę kolankową na poddaszu, niestety składa sie ona tylko z 1 warstwy płyty KG, Chciałbym to zrobić styropianem - 5cm, teraz nie wiem czy dawać tam jeszcze jakąś folię paroprzepuszczalną? Jeżeli tak, to dawać ją pomiędzy płytę a styropian czy też za styropianem, oraz czy styropian zabijać dechami?
Ma być w miarę tanio generalnie.
thx za wszelkie uwagi |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
|
|