Zamknięty przez: Matejko 08-01-2007, 09:05 |
jakie świece zapłonowe do carismy1,8gls |
Autor |
Wiadomość |
maniutek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2006, 20:54 jakie świece zapłonowe do carismy1,8gls
|
|
|
czy ktoś może mi powiedzieć jakich świec zapłonowych mam użyć do swojego autka? mam carismę 97' 1,8 gls zagazowana |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 05-12-2006, 21:08
|
|
|
katalog NGK - przyjacielem twym: http://www.ngkntk.pl/ mówi on BKR6E-11 czyli VL14. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2006, 21:38
|
|
|
Każdy szanujący się sklepik z częściami zamiennymi powinien posiadać świece NGK oraz katalog wedłuk którego je dopasuje.
W corsie z gazem zalecono wymieniać mi świece co 20 tyś kilometrów kiedy je wykręciłem nie było śladów zużycia. Polecam. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 05-12-2006, 21:41
|
|
|
zmniejsz przerwe na swiecach przy gazie : jezeli fabryka dala 1.1 tona 0.8 jezeli 0.8 to na 0.6mm |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
maniutek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2006, 22:33
|
|
|
czy zmniejszanie przerwy daje rezultaty? |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2006, 22:41
|
|
|
Zawsze stosowałem świece usawione przez producenta i nigdy nie było problemów, zresztą kostrukcja świecy i jej ustawienia są optymalnie dobrane do parametrów danego samochodu.
Z drugiej strony nic nie kosztuje popróbować. |
|
|
|
 |
Piotr Góralski [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2006, 14:10
|
|
|
Mieszanka LPG z powietrzem trudniej się jonizuje, i skutkiem tego w układzie zapłonowym indukuje się większe napięcie niż przy zapłonie mieszanki bezyna+powietrze. Jeżeli cały układ zapłonowy jest OK, to zapłon następuje normalnie, ale jeżeli coś jest zużyte, to zwiększa się ryzyko ucieczki iskry np. po niesprawnych przewodach zapłonowych. Istnieje też teoria, że wyższe napięcie zapłonu silniej obciąża cewkę zapłonową ( i wbudowany tranzystor), a ponieważ jest to element dość drogi, to lepiej "dmuchać na zimne". Ja jeżdżę na świecach NGK z odstępem 0,85 - 0,90 (fabryczny 1,1). Uruchamia się na benzynie bez problemów, może kiedy jest jeszcze nie rozgrzany, to na benzynie leniwie przyspiesza, ale to może być 100 innych przyczyn. Wymieniałem co 30 tys., ale chyba teraz będę to robił co 20 tys., ponieważ zauważyłem nieznaczną poprawę w pracy silnika po ostatniej zmianie. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-12-2006, 15:00
|
|
|
Cytat: | czy zmniejszanie przerwy daje rezultaty | to taki praktyczny patent -daje przy lpg duza poprawe a nie szkodzi benzynie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2006, 15:11
|
|
|
Wkręcanie i wykręcanie świec w carismie jest nieco utrudnione ze wzgldu na dostęp ale jak będzie ci chcię chciało to zaopatrz się w szczelinomierz i się pobaw.
Jeśli będą jakieś ciekawe efekty (wzrost mocy, mniejsze zużycie paliwa - gazu) to opisz to na forum.
Na pewno wiele osób to zainteresuje. |
|
|
|
 |
maniutek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2006, 16:48
|
|
|
spróbuję zrobić tak jak radzicie dam znać o poprawach .Dzięki za dobre rady!! |
|
|
|
 |
wolgaster
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 276 Skąd: Jelenia Góra City
|
Wysłany: 05-01-2007, 23:19
|
|
|
Stosował ktoś platynowe świece Beru w Cari 1.6. Wujas pytał sie mnie czy przywieżć mi z niemiec i zastanawiam się nad założeniem. Świeca UXF 79 P czteroelektrodowa. i teraz pytanie czy ktoś stosował takie świeczki i jak z jakością w porównaniu do NGK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-01-2007, 15:48
|
|
|
producent nie umieścił ich w spisie zalecanych..:
NGK BKR6E-11
Denso K20PR-U11
Bosch FR7DC
Champion RC9YC4
ale w sumie do odważnych swiat należy |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2007, 16:03
|
|
|
Chooper napisał/a: | producent nie umieścił ich w spisie zalecanych..:
NGK BKR6E-11
Denso K20PR-U11
Bosch FR7DC
Champion RC9YC4
ale w sumie do odważnych swiat należy |
z tego spisu to i tak powinno tylko zostać NGK i DENSO resztę wywalić
Jak wiemy świece 1-elektrodowe najlepiej sie sprawdzają a wieloelektrodowe powstały w celu zwiększenia ich żywotnosci i równomiernego zużycia.
edit:
coś do poczytania
http://www.ngk.de/wiece_w...owe.1313.0.html |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2007, 00:01
|
|
|
tylko Denso i NGK, żadnych innych, a wieloelektrodowe to wyrzucony pieniądz w błoto, nawet jak za darmo od wuja dostaniesz,
a w ogóle platynowe to tylko żywotność dłuższa, ale cena ??
platynowe mają sens tylko w silnikach, gdzie wymiana świec wiąze się z demontażem kolektora ssącego np GT 3000 |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2007, 22:46
|
|
|
U znajomego w volvo przy świecach cztero elektrodowych był odwrotny efekt: nierówna praca , spadek mocy i ok 1litra paliwka więcej na 100km. |
|
|
|
 |
|