Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] SILNIK SZARPIE NA LPG Vialle PRZY NISKICH OBROT
Autor Wiadomość
zidane5real 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-06-2012, 00:09   [EA2A/W 2.0] SILNIK SZARPIE NA LPG Vialle PRZY NISKICH OBROT

Witam serdecznie, od kilku miesięcy zmagam się z problemem szarpania na gazie w moim galu. Autko ogólnie super ale ten problem odbiera radość z jazdy. Szarpanie i zdławienie pojawia się przy 1000 - 2000 obrotów, przy mocniejszym depnięciu. Na benzynie wszystko dobrze. Wymieniłem kable WN, cewki zapłonowe, sondę lambda, świece (ostatnio nawet specjelne do lpg 50 zł/szt) i ciągle to samo. Co ciekawe po wymianie świec silnik pięknie i płynnie przyspiesza nawet z niskich obrotów, ale po około 2 tyg jazdy problem wraca, świece wymieniłem chyba już z 5 razy i za każdym razem szarpanie powraca po ok 2 tygdniach. Autko chodzi na holenderskiej instalacji gazowej Vialle, szpec z konina od tego gazu sprawdził instalację i powiedział że odczyty na lapku są książkowe (mieszanka itp). Co jeszcze może być tego przyczyną szarpania? Często dzieje się to na zimnym silniku potem jest już troszkę lepiej, a powyżej 2000 obrotów wszystko jest super. Czytałem, że warto przeczyścić przepustnicę. Nie wiem czy falowanie obrotów silnika (niskie obroty), które u mnie występuje może mieć też jakiś związek z szarpaniem, Proszę pomóżcie, z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i rady. pozdrawiam wszystkich fanów GALA.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 08-06-2012, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-06-2012, 01:04   

Czy na pb też szarpie?
 
 
zidane5real 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-06-2012, 01:11   

Nie, szarpie tylko na LPG.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-06-2012, 01:17   

zidane5real napisał/a:
szpec z konina od tego gazu sprawdził instalację i powiedział że odczyty na lapku są książkowe (mieszanka itp)


No a widzisz małą rozbieżność? Bo ja tak. Skoro na pb jest wszystko ok, to czemu szukasz przyczyny poza LPG? To niestety rzadka instalacja i zazwyczaj jak zaczynają się z nią problemy to zbliża się jej koniec. Ja bym spróbował u innego gazownika, który się naprawdę na tym zna.
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-06-2012, 07:45   

Coś masz dalej nie tak z układem WN.
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-06-2012, 08:18   

O fajkach nie pisałeś ale rozumiem, że wymienione? A świece suche? Może olej tam się dostaje i to powoduje słabszą pracę świec? U mnie tak było, że powodem szarpania była pośrednio uszczelka pokrywy zaworów.
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
adm78 
Forumowicz

Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-06-2012, 08:24   

Bury napisał/a:
Coś masz dalej nie tak z układem WN.


skoro na Pb jest wszystko ok to jak może mieć coś nie tak z układem WN? samochód jest konstruowany pod Pb a nie gaz, skoro na Pb jest ok to i układ WN jest ok, logiczne. Nigdzie nie jest powiedziane, że każda instlka gazu ma chodzić jak na benzynie, zostaje kwestia montazu i wielu innych czynników, czesto sprawna instalka źle założona powoduje różne historie. Ja mam podobne objawy, cały WN nowy, przepustnica czyściutka, na kompie czysto, wydech i sondy nowiutkie, instalka wyregulowana wzorowo, a na gazie tez czasem lekko szarpie przy ruszaniu na jedynce i dwójce lub wolnej jezdzie do 1000 obr. Zauważyłem jedno - start na jedynce dłuższy, wiecej gazu, do ok 3 tys i szarpanie znika, jezeli zaczne styl jazdy gdzie wrzucam dwójke od razu jak tylko rusze, to lekko szarpie. Nawet w ASO na regulacji stwierdzili że wszystko jest wzorowo. Poza tym silnik igiełka, przyśpiesza wzorowo i pali w normie, pracuje równiotko, wolne książkowe. Moim zdaniem szarpanie to kwestia instalki gazu, na benzynie jest u mnie rewelacja.
_________________
rafal
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-06-2012, 08:37   

adm78 napisał/a:
skoro na Pb jest wszystko ok to jak może mieć coś nie tak z układem WN?


LPG ma większe wymagania dot. układu WN. Dlatego zaleca się częstszą wymianę zużywających się elementów.

PS. Ja osobiście nie jeżdżę na 1000 obr/min.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-06-2012, 09:59   

Cytat:
PS. Ja osobiście nie jeżdżę na 1000 obr/min.


Czyli w korku zapinasz jedynę i jedziesz na półsprzęgle? A ruszając za każdym razem zrywasz trakcję?
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-06-2012, 10:59   

Mówię i wyższych biegach, mowa była o dwójce. Właśnie testowałem, u mnie też na LPG szarpie na 800 obr/min. Ruszam na obrotach <1500 i nie szarpie.
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-06-2012, 14:44   

adm78 napisał/a:
samochód jest konstruowany pod Pb a nie gaz, skoro na Pb jest ok to i układ WN jest ok, logiczne.


Nie do końca,jeśli zasilamy auto dwoma róznymi paliwami.
Mieszanka gazowo powietrzna ma wyższe napięcie zapłonu niż mieszanka benzyna-powietrze.Może dojść do sytuacji,gdzie układ WN radzi sobie z benzyną,ale z gazem już nie.
Mieszanka nie zapala się tak jak powinna.
Główne przyczyny to uboga mieszanka lub niesprany układ WN.
Skoro kolega pisze,że po wymianie świec jest ok przez jakiś czas,to daje trochę do myślenia.
Przecież instalacja się sama nie naprawia po wymianie świec.
Takie moje zdanie na ten temat.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 08-06-2012, 21:11   

Moze to zla jakosc LPG (niska kalorycznosc), moze cewki umieraja.
Nie masz przebic na swiecach? To by oznaczalo wysokie napiwcie przebicoa mieszanki= ubogo.

[ Dodano: 08-06-2012, 21:34 ]
Zapytaj o pomoc na lpg-forum.pl
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
zidane5real 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-06-2012, 22:32   

Dzięki za udział w dyskusji, zainteresowanie tematem i pomoc. Z pewnością mam zawaloną przepustnicę ( i bedę ją czyścił) bo obroty spadają czasem do około 400 - 500 obr/min, ale zastanawiam się czy może mieć to wpływ na szarpanie, możliwe, zobaczymy. Myślałem o zmniejszeniu prześwitu świec. W nawiązaniu do wypowiedzi adm78 też już czasem myślę, że poprostu tak musi być. Z drugiej strony przychylam się do sugestii Burego, że to daje do myślenia, że po wymianie świec przez kilka dni nie ma szarpania wogóle. Tylko co to może oznaczać, że coś "zamula " świece?. Może faktycznie troszkę podkręcić mieszankę, mimo książkowych odczytów, albo przygiąć prześwit świec... Dzięki jeszcze raz za pomoc, piszcie dalej swoje opinie..
_________________
Zidane
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-06-2012, 23:07   

Te cewki założyłeś oryginalne czy jakieś chińskie zamienniki??
Czy wymienione same cewki,czy cewki z fajkami??
 
 
zidane5real 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-06-2012, 23:48   

Można było kupić cewki po 250 zł/szt, czyli w sumie 500zł. Ja kupiłem po 120 zł/szt, czyli za dwie 240 zł. Więc zapewne nie są szałowej jakości. Sądziłem, że tańsze wystarczą bo stare były pewnie w użyciu x lat i dostały ostro. Pytałem też w hurtowni czy jest coś takiego jak cewki typowo do lpg (jak np. kable WN) ale niczego takiego nie ma w sprzedaży. Cewki kupione przeze mnie są z fajką w komplecie (cewka i fajka jako jedna część nierozbieralna).

[ Dodano: 08-06-2012, 23:54 ]
Odpowiedź do tomwasz: pisałeś o przecieku oleju do świec, więc miałem ten problem, ale uszczelka pokrywy wymieniona i cztery uszczelki do komór świec też, świece suche, przewody wymienione i fajki razem z cewkami zapłonowymi 2szt.

[ Dodano: 08-06-2012, 23:55 ]
Odpowiedź do tomwasz: i niestety bez zmian.

[ Dodano: 09-06-2012, 00:04 ]
Aha zapomniałem dodać, że najbardziej szarpie na zimnym silniku, po ok 5 min jest znośnie ale nadal między 1000 a 2000 obr przerywa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.