Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E1x - E3x] 4g63 a 4g64
Autor Wiadomość
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 18-06-2012, 01:29   [E1x - E3x] 4g63 a 4g64

Witam
Jako że noszę się z zamiarem wrzucenia dohca do białasa, przyszła mi do głowy pewna myśl. Czy nie wie ktoś, czy z pradziadka silników 4g64 (czyli 2.4 z E16) można by przerzucić wał z korbami i tłokami (ew. sam wał) do 4g63dohc z E33, robiąc tym samym 2.4 dohc? Czy miałoby to jakiś sens (109km w 2.0sohc kontra 112km w 2.4sohc), i czy seryjne ecu dohcowe obsłużyłoby taki zestaw? No i czy blok 63 i 64 jest taki sam (choć wydaje mi się że tak, że uszczelki pod głowicę są identyczne, ale to jeszcze musiałbym sprawdzić)?

I pytanie bonusowe, czy uszkodzona panewka bądź sworzeń tłoka będą stukać cały czas, czy może być tak że raz stukają, raz przestają?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 19-06-2012, 00:26   

Zdążyłem przeczytać. I mi się wydaje właśnie, że bloki mogą być takie same, średnica cylindra taka sama, że różnią się tylko skokiem tłoka, stąd różnica w pojemności. Więc zmieniając wał miałbym większy skok, większa pojemność, a dorzucając głowicę dohc... Tylko czy to zagra jedno z drugim, jak Czesi z Polską? :D Musiałbym jakoś to porównać, a nie mam w tej chwili rozebranego 2.0.
No i czy to by miało jakikolwiek sens, jeśli w serii sohc jest tylko 3KM więcej?

A z tym stukaniem to mam dziwną sytuację w 2.4, bo raz coś w nim stuka, a drugi raz jest cisza, z tym że w e33 jak mi stukał popychacz, to uciszał się po wejściu na obroty (większe ciśnienie oleju), a tutaj jak stuka, to w całym zakresie. A i przy odpalaniu zawsze stuknie ze 3 razy, coś jakbym spray mieszał.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2012, 08:46   

kamilek napisał/a:
I mi się wydaje właśnie, że bloki mogą być takie same, średnica cylindra taka sama, że różnią się tylko skokiem tłoka, stąd różnica w pojemności


Łomatko.
Niech Ci się nie wydaje - sa na Forum dostępne service manuale do silników 4G6x. Pobierz i sprawdź zamiast gdybać.

A jak stuka to nie pudruj pryszcza tylko rozbierz i sprawdź co to.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 19-06-2012, 19:39   

A więc byłem, sprawdziłem, wygrzebałem gdzieś starą uszczelkę od e33 (2.0), i przyłożyłem do bloku e16 (2.4). Wyniki...to są dokładnie takie same uszczelki. A że podobno głowicę dohc można spokojnie założyć na blok 2.0 sohc, więc na blok 2.4 również założę głowicę dohc. Rzecz w tym że nie wiem tak naprawdę, w jakim stanie mam ten blok (mam 3 silniki 2.4 i pewnie każdy jest kiepawy :D ), a kupując kompletnego dohca miałbym cały silnik w dobrym stanie, stąd też moje próby kombinowania pomiędzy tymi dwoma silnikami. Czy do bloku 2.0 wszedłby wał od 2.4? Czy cylindry mają taką samą wysokość, albo czy w silniku 2.0 jest jeszcze trochę zapasu, żeby tłok mógł zejść niżej? (Gdyby ktoś miał 2.0 ze zdjętą głowicą, albo w ogóle rozebrane, to bardzo by mi to pomogło, ja mam rozebrane 2.4, możnaby pomierzyć. Jest tu ktoś taki?) No i jaki to by dało przyrost mocy, i czy seryjna elektronika dohc obsłuży ten zestaw?

Hubeeert, problem w tym że 2.4 z e16 to, jak napisałem, pradziadek silników 4g64, nawet oznaczenie ma inne (g64b), więc nie wiem czy mogę się odnosić do instrukcji dla 4g64...

PS. Do Moderatora - wszystko co pisze waldi jest dla mnie zrozumiałe i czytelne, więc nie ma potrzeby edytowania jego wiadomości (moim zdaniem oczywiście)

// Zasady to zasady. Obowiązują wszystkich. Jak ktoś nie ma czasu po sobie poprawiać to ja tego czasu nie mam tym bardziej.
//MoRderator
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 20-06-2012, 08:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
gondoljerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 23
Skąd: Łomża
Wysłany: 20-06-2012, 17:51   

Cześć.
Kiedyś myślałem o podobnej operacji i z tego co pamiętam:
4G63 tłoki 85mm, a 4G64 ma 86,5mm
skok tłoka 4G63 88mm, a 4G64 100mm
korbowody są te same,
średnice i rozstaw wszystkich panewek też taki sam
blok w 4G64 jest wyższy o 6 mm.
Więc na żywca nie da się przełożyć całego kompletu bo tłoki wyjdą z bloku o te 6 mm. Trzeba albo dać krótsze korbowody, albo znaleźć zdecydowanie niższe tłoki. Z tych dwu opcji zdecydowanie zdrowsza była by ta druga wersja, bo oryginalne korbowody są i tak dość krótkie jak na skok 100mm.
_________________
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Nie logowałem się przez rok i znów zaczynam od zera.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2012, 20:34   

gondoljerzy :)
Liczyłem an to, że Kamil sam to sprawdzi w serwisówce
kamilek napisał/a:
Hubeeert, problem w tym że 2.4 z e16 to, jak napisałem, pradziadek silników 4g64, nawet oznaczenie ma inne (g64b), więc nie wiem czy mogę się odnosić do instrukcji dla 4g64...
Możesz. To są praktycznie te same silniki.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 20-06-2012, 20:37   

No właśnie gondoljerzy, te dane są dla 4g64, a nie wiem czy nasz Galantowski g64b to jest to samo. Jak mówiłem, uszczelki pod głowicę są takie same, więc tłoki średnicą się chyba nie różnią? (dlatego przydałby się ktoś kto ma rozebrane 2.0 z Galanta E3). A czy na bloku 2.0 da się to złożyć? Ciekawe, czy jak tłoki w silniku są w dolnym położeniu, to czy dochodzą do końca cylindra, czy może jest jakiś zapas?
gondoljerzy napisał/a:
średnice i rozstaw wszystkich panewek też taki sam

To pewna informacja? Jeśli tak to... 8)

edit:
Hubert, jeśli rzeczywiście są różnice w podzespołach, i tłoki są inne itd, to zawsze mogę zaaplikować głowicę dohc do dołu 2.4, jeszcze się upewnię, pomierzę 2.4 i napiszę tutaj co mi powychodziło :)
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2012, 09:09   

kamilek, ekhm...

Colt autoRa o ile pamiętam ma silnik złożony z Galantowskiego 4G64 z E1 i głowicy z DOHCa 6 bolt. Oczywiście tłoki z SOHCa nie mają podcięć na zawory, ale to sobie sam musisz posprawdzać i ewentualnie pozamieniać. Nie zrób błędu i nie dawaj zbieraniny - silnik Mitsu ma bardzo dokładne pasowanie i niestety wszystkie musza być takie same.

Generalnie głowice z 4G6x są zamienne, ale sa pomiędzy nimi różnice. 4G61 ma najmniejsze kanały dolotowe i wydechowe. 4G63/67 są takie same.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-06-2012, 09:21   

Głowica DOHC niekożysta z paru kanałów olejowych jakie znajdują się w bloku silnika 4G64 SOHC trzeba je zaczopować by wstawić głowice DOHC z 4G63

http://www.4g64.com/users/raycer97/oilholes.jpg
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-06-2012, 09:27   

kamilek, przecież gondoljerzy, wszystko Ci opisał ze szczegółami - przeczytaj jego post dokładnie.....

Z tłokami DOHC do 4g64 nie ma problemu 3 szlif 4g63 to nominał 4g64, poza tym 4g64 SOHC 16v można pozyskać z amerykańskiej wersji E5x, gdzie pozostaje tylko kwestia wymiany głowicy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-06-2012, 10:45   

A i dodam że wszystkie dane jakie Ci podaje na temat 4G64 i tematu głowicy dotyczną silnika z E56A nie wiem jak w starszych jednostkach jest takich jak ta w E1 jeżeli inni potwierdzą że są identyczne to spoko ale ja niestety w tej kwesti się nie wypowiem

W przypadku 4G64 z E56A wymiana głowicy na dohc wymaga zaślepienia wspomnianych otworów ponad to pasek rozrządu do 4g63 nie podejdzie potrzeba Ci paska od 4g64 DOHCa ma o jeden ząb więcej ( występował taki seryjnie w galancie E56A dokładnie model Galant GS )

Istnieje też sposób opisywany na DSMforums na zastosowanie paska z 4G63 i zamiast używania fabrycznej rolki zwrotnej rozrządu tej z tyłu silnika nad sprężarka klimy zastosować w tym miejscu rolkę mimośrodową taką taką jak przy napinaczu i dzięki temu można zastosować krótszy pasek rozrządu

do tego wiązka z DOHCa z kompem potrzebna i trzeba wystroić kompa pod ten silnik no chyba że masz kompa z Galanta GS

ale na mój gust kombinujesz :roll:
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.