 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CS3A 1.6] Pompa wody 1.6 4g18 |
Autor |
Wiadomość |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-06-2012, 07:54 [CS3A 1.6] Pompa wody 1.6 4g18
|
|
|
Witam
Wymieniłem pompę wody (GMB) oraz pasek alternatora (Conti) w Lancer 1.6 4g18 2005r. Po zapaleniu silnika i dodawaniu obrotów pompa strasznie huczy i nie wiem dlaczego . Stary pasek Mitsuboshi miał oznaczenie 5PK905 a nowy 5PK906.Po delikatnym dokręceniu napinacza paska wydaje się on być znacznie napięty i nie ma jak go jeszcze bardziej popuścić, nie wiem jaki powinien być naciąg. Być może układ jest również zapowietrzony (płyn chłodzący spuszczałem przez dolny korek chłodnicy), jeśli tak jak układ odpowietrzyć? Po osiągnięciu temp. przy której włączą się wiatraki górny wąż chłodnicy jest bardzo gorący natomiast dolny powiedzmy że ciepły.
Rasumując proszę o odpowiedź:
- typ paska alternatora
- typ pompy wody
- jaki jest naciąg paska alternatora
- jak odpowietrzyć układ
- co jeszcze może być przyczyną huczenia pompy
Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-06-2012, 13:39 Re: Pompa wody 1.6 4g18
|
|
|
Cramer87 napisał/a: | Stary pasek Mitsuboshi miał oznaczenie 5PK905 a nowy 5PK906.Po delikatnym dokręceniu napinacza paska wydaje się on być znacznie napięty |
To zamienniki, mają tę samą długość.
5 - liczba żeber
PK - kształt żeber
905 - długość paska w mm. Róznica 1mm to kosmetyka, czasem oznacza się oba te paski jako zamienne. Naciąg jest opisany w radzieckiej instrukcji serwisowej , patrz przyklejony temat. Generalnie powinien być zblizony do naciągu paska wspomagania / klimatyzacji. Jeśli jest za mocno łozyska mają nieciekawy żywot i być może dlatego huczy (?).
Możesz ew całkiem zdjać pasek i zakręcić paskiem pompy ręką, może wyczujesz czemu huczy i czy to na pewno pompa. Ale skoro ktoś dał radę go załozyć powinno się dać i poluzować... Tylko pamietaj że po 1000km należy skontrolować naciąg. Nowy pasek moze się jeszcze rozciągnąć. |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-06-2012, 08:24
|
|
|
Witam
Pasek rozrządu był za mocno naciągnięty, po prostu podczas wymiany za bardzo naciągnąłem co przenosiło huczenie w okolicach pompy. Niestety musiałem jeszcze raz wszystko rozkręcać aby dostać się do paska, ale niestety człowiek uczy się na swoich błędach.
Cefaloid mam jeszcze pytanie jak zrestartować ECU ponieważ odłączenie klemy nic nie dało, mam na myśli obroty na biegu jałowym nie spadają jak jak trzeba nawet po czyszczeniu przepustnicy, podopno jest jakieśpodtrzywanie pamięci nie nie wiem jak zrestartować czujnik położenia przepustnicy. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-06-2012, 11:19
|
|
|
Odłącz akumulator ale na całą noc - ECU ma wewnętrzne podtrzymanie napięcia które działa parę godzin. |
|
|
|
 |
|
|