Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 25-06-2012, 18:24   

Carpezo a sprawdziłeś czy wentylator jest sprawny? masz tam tylko 2 kable zapnij do akumulatora na dwa kable i jak to nie to to się poszuka gdzie indziej
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 25-06-2012, 18:32   

nie sprawdzałem. a gdzie wychodzą te dwa kable?:-) podłaczyć je bezposrednio do aku i powinien działać ?
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 25-06-2012, 18:50   

si senior kabelki masz po prawej stronie chłodnicy w dole szara wtyczka mówimy o wentylatorze po stronie kierowcy bo ten jest od obiegu płynu napisz co i jak ? to posiedzę i znajdziemy co go boli
no i co tam bo wygląda że mamy naprawę online ?
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 25-06-2012, 19:14   

oki jutro sprawdze i dam znac bo dzis czasu nie mam. jak nie dziala wentylator to moge przegrzać silnik w czasie normalnej jazdy ?
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 25-06-2012, 19:25   

zależy od temperatury jeśli wzrasta znacząco to jest problem ewentualne następstwa to uszkodzenie uszczelki pod głowicą itd czyli kosztowne rzeczy raczej radzę sie tym zainteresować
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 25-06-2012, 20:01   

Ja swoje auto oddałem poraz drugi na tą usterkę do elektryka, teraz wie że nie odbiorę go póki tego nie zrobi, więc jak naprawi i będzie wiadomo co jest nie tak, na pewno podzielę się tą informacją z wami...póki co jak pisali koledzy wcześniej przy włączonej klimie działa wentylator chłodnicy -> i to zawsze mają się załączyć oba wentylatory - ale jak jest sprawna klima ;-p
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 25-06-2012, 20:03   

wentylator podlaczylem i działa. nie wiem co dalej sprawdzac. temp nie wzrasta na wskazniku

może poprostu nie slysze tego wentylatora podczas jazdy :-) ale to normalne ze rura jest taka goraca od chłodnicy i bagnet np tez? nie zwracalem na to nigdy uwagi
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 25-06-2012, 21:50   

Ciepło to pojęcie względne zależy od obserwatora radzę poprostu odpalić auto na słońcu niech sobie pyrka obserwujesz temp na wskazniku i czekasz jeśli wskazówka wejdzie dale niż znacząco za połowę skali a wentylator się nie załączy to wtedy się będziemy martwić dodam tylko że może to potrwać nawet 20 minut
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 26-06-2012, 08:35   

no wlasnie ostatnio robilem nauke obrotow i chodzil ok 30 min i wentylator nie zalaczyl sie ale temp byla tak troche mniej niz w polowie czyli ok wszystko ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-06-2012, 08:58   

carpezo napisał/a:
ale to normalne ze rura jest taka goraca od chłodnicy i bagnet np tez? nie zwracalem na to nigdy uwagi
Normalne, wszystko pod maską jest bardzo gorące. Tymbardziej latem, podczas upałów, po otwarciu maski można odnieść wrażenie, że wszystko tam zacznie się zaraz topić.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 27-06-2012, 00:02   

kristof napisał/a:
zwolin powiem Ci w prost nie stać mnie na taki luksus

Ale jaki to luksus? To podstawowe narzędzie do dłubania w miśkach. Tym bardziej, że soft można ten...tego.... Nie pochwalam jakby co, ale można. Zwraca się po jednym podłączeniu.

carpezo napisał/a:
silnik pracował ok 30 min i wentylator nie zalaczyl sie co zdziwilo


może tak być. Ma małe straty i dużą powierzchnię chłodzenia. Sprawdź z wyższymi obrotami (tak ze 2 krpm). Obserwując wskaźnik oczywiście.
Aha, maskę zamknij :D

[ Dodano: 27-06-2012, 00:04 ]
carpezo napisał/a:
chlodnica ta górna goraca że ledwo mozna dotknac.


A próbowałeś potrzymać cos innego, co ma 90st :lol:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
zuk38 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 47
Skąd: Sobowidz
Wysłany: 01-07-2012, 10:40   

kristof, I co auto odebrane?

Ja bylem z moja Cari u mechanika i podpielismy ja pod kompa. Odczyt temperatury jest ok, na zgaszonym silniku test aktywacji przechodzi, ale zalacza wentylator przez te przeaczniki z lewej strony pod maska (od klimy), natomiast jak silnik jest odpalony to test aktywacji jest nieudany.. zauwazylismy, ze przy przekazniku po prawej stronie (w tej wiekszej skrzynce) w oby dwoch stykach sterujacych jest +12, a gdy wyciagnelem przekazniki z tej skrzynki po lewej, to te +12 zniknelo... Mechanik stwierdzil, ze gdzies jest slaby styk i dzieje sie tak jak np. w przyczepce, gdy sa slabe styki - choinka.. niestety nie bylo czasu, zeby szukac dalej...

Moze mi ktos powiedziec gdzie jest komputer, bo moze to jego wtyczka jest zasniedziala... ?
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 04-07-2012, 11:31   

Moze mi ktos powiedziec gdzie jest komputer, bo moze to jego wtyczka jest zasniedziala... ?[/quote]

Jeśli chodzi o sterownik silnika ECU to jest po stronie pasażera prawa noga na ścianie
 
 
kkmaslowski 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-07-2012, 14:13   

Udało mi się wreszcie połączyć z ECU przez VAGa (VAG KKL USB). Bez problemu można włączyć wolne lub szybkie obroty wiatraków chłodnicy z poziomu EvoScan'a przy zgaszonym silniku. Nie da się jednak włączyć wiatraków z jego poziomu po uruchomieniu silnika.

Pytanie czy to normalne zachowanie. Dobrze by było gdyby ktoś u kogo problem nie występuje sprawdził czy da się włączyć wiatraki z EvoScana przy zapalonym silniku.
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 05-07-2012, 14:40   

Bez problemu można włączyć wolne lub szybkie obroty wiatraków chłodnicy z poziomu EvoScan'a przy zgaszonym silniku.

O ile pamiętam to problem był z niezałączającym się wiatrakiem chłodnicy a ten ma tylko jeden bieg mniejszy wiatrak odpowiada za chłodnice klimatyzacji i ma 2 biegi (4 kable) jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi (takie spostrzeżenie)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.