[CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen |
Autor |
Wiadomość |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 22-07-2012, 23:27
|
|
|
Wiesz co ja specem od składania rozrządu niestety nie jestem bo sam nigdy tego nie robiłem Generalnie jednak rozrząd w tym silniku to podobno banał i jeśli ściągniesz sobie manuala z tego forum to na pewno dasz radę! trzymam kciuki:-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 23-07-2012, 16:06
|
|
|
Na który znak patrzeć na tą kropkę czy na kołeczek bo nie mam pewności.
[img] [/img] |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 23-07-2012, 19:50
|
|
|
Na kropeczkę:
Jak ustawisz rozrząd to nie zapomnij o przestawieniu aparatu zapłonowego - mniej więcej środek powinien pozwolić odpalić, później jedź na ustawienie. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 23-07-2012, 20:00
|
|
|
Jak ustawiam na kołeczek to zgadza się z górnym znakiemiem koła wałka rozrządu i jak zakładam koło pasowe wału to wtedy jest na pozycji znaku T. Jak Przestawie na kropeczke to się nie zgadzają znaki to już niewiem czy mam przestawione czy nie? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 23-07-2012, 20:42
|
|
|
Zapytaj najlepiej kogoś kto składał rozrząd w 4G13 (myślę, że kolega Krzyżak to robił ), bo nie mam pojęcia co to za kołeczek tam masz... U mnie jest kropka po prostu (4G92). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Dżony
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 14 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 23-07-2012, 20:43
|
|
|
Ustawia się na kołeczek nie na kółeczko |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 23-07-2012, 20:48
|
|
|
Haha no widzisz tak to jest jak się czegoś nie robiło a stara się pomóc Jednak manual mógłby być mniej dwuznaczny - daje mi to do zrozumienia że lepiej samemu się za to nie będę brał:-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 23-07-2012, 20:59
|
|
|
Ustawiłem dolny znak koła zębatego rozrządu zgodnie ze znakiem i okazało się, że znaki pokrywają się. . Wychodzi na to, że jednak rozrząd dobrze mam ustawiony. I znowu jestem w kropce. Teraz dalej myślę, że to może być cewka albo moduł. Znalazłem na innym forum taki post w którym gość ma podobne objawy cyt."teraz mam tak że aparat muszę mieć na maksa w prawko przekręcony to jedzie, inaczej się dusi i to też jest cewka bo jak wymienię tylko cewkę to jedzie dalej dobrze."
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1128698.html |
|
|
|
 |
Dżony
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 14 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 25-07-2012, 14:01
|
|
|
idas napisał/a: | Haha no widzisz tak to jest jak się czegoś nie robiło a stara się pomóc Jednak manual mógłby być mniej dwuznaczny - daje mi to do zrozumienia że lepiej samemu się za to nie będę brał:-) |
Przypatrz się dokładnie obrazkowi który umieściłeś a zobaczysz że jednak manual pokazuje dokładnie . Zobacz że "Timing mark" jest wskazany na kole zębatym [czyli kołeczek] a nie na pierścieniu wewnątrz niego, poza tym pierścień wewnątrz koła zębatego wewnętrzny otwór nie ma okrągły tylko z takim jakby ścięciem, ścięcie to też jest zaznaczone na obrazku który pokazałeś .
Więc wymiana rozrządu raczej nie powinna być trudna, a nawet jeżeli by się taka wydawała to wiem że na coltmanii jest kilka osób co już wymieniało rozrząd w swoim 4G92/93 i na pewno by chętnie pomogli . |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 25-07-2012, 15:48
|
|
|
Kolego Dżony dzięki za pomoc ale ja nie mam zamiaru wymieniać rozrządu chyba nie przeczytałeś wszystkich postów. Rozrząd jest ok. teraz czekam na dalsze sugestie. |
|
|
|
 |
Dżony
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 14 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 26-07-2012, 13:25
|
|
|
Pitnit tamto akurat pisałem do idas'a .
Wydaje mi się że będzie tak jak napisałeś czyli problem z cewką, albo z aparatem zapłonowym, choć dość mnie interesuje to co napisałeś iż z okolic filtra powietrza dobiega dźwięk jakby ktoś go szmatą zapchał, czyli zupełnie tak jakby dolot gdzieś był zapchany i silnik nie miał czym oddychać, można by to też jakoś sprawdzić. I na razie to niestety ale wszystkie sugestie jakie mi przychodzą do głowy. |
|
|
|
 |
pitnit
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 26-07-2012, 21:59
|
|
|
Dolot powietrza jest ok. Ten dzwiek to chyba z powodu źle ustawionego zapłonu auto nie wkręcia sie na obroty tak jak trzeba przepustnica mocno otwarta zasysa dużo powietrza które nie jest wystarczająco szybko zużyte. Czy ktoś na forum wie jak sprawdzić moduł zapłonowy?
[ Dodano: 27-08-2012, 21:28 ]
Witam ponownie znalazłem przyczynę odwróciłem blaszkę w układzie optycznym i zapłon przestawił się w zakresie możliwym do regulacji. Dziękuje osobą próbującym mi pomóc ale z przykrością muszę stwierdzić, że to forum jest martwe. Wiem jedno jak będę miał okazje kupić samochód ze znaczkiem trzech diamentów z przodu dobrze się zastanowię. Na szczęście już pozbyłem się auta. |
|
|
|
 |
Marcelll
Nowy Forumowicz
Auto: colt Cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-02-2015, 18:52
|
|
|
Witam, odświeżam trochę temacik.
Co to jest ta blaszka w układzie optycznym?? |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-02-2015, 10:39
|
|
|
być może chodzi o cienką tarczę z otworami w aparacie , tylko czy jej położenie może mieć znaczenie? o ile pamiętam to jest ona taka sama z obu stron |
|
|
|
 |
Marcelll
Nowy Forumowicz
Auto: colt Cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-02-2015, 10:19
|
|
|
Też mi się tak wydaje. I w jaki sposób miało by to wpływać na ustawienie zapłonu?? |
|
|
|
 |
|