Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen
Autor Wiadomość
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 22-07-2012, 23:27   

Wiesz co ja specem od składania rozrządu niestety nie jestem bo sam nigdy tego nie robiłem ;-) Generalnie jednak rozrząd w tym silniku to podobno banał i jeśli ściągniesz sobie manuala z tego forum to na pewno dasz radę! trzymam kciuki:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 23-07-2012, 16:06   

Na który znak patrzeć na tą kropkę czy na kołeczek bo nie mam pewności.
[img][/img]
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 23-07-2012, 19:50   

Na kropeczkę:


Jak ustawisz rozrząd to nie zapomnij o przestawieniu aparatu zapłonowego - mniej więcej środek powinien pozwolić odpalić, później jedź na ustawienie.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 23-07-2012, 20:00   

Jak ustawiam na kołeczek to zgadza się z górnym znakiemiem koła wałka rozrządu i jak zakładam koło pasowe wału to wtedy jest na pozycji znaku T. Jak Przestawie na kropeczke to się nie zgadzają znaki to już niewiem czy mam przestawione czy nie?
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 23-07-2012, 20:42   

Zapytaj najlepiej kogoś kto składał rozrząd w 4G13 (myślę, że kolega Krzyżak to robił ;-) ), bo nie mam pojęcia co to za kołeczek tam masz... U mnie jest kropka po prostu (4G92).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Dżony 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Praszka
Wysłany: 23-07-2012, 20:43   

Ustawia się na kołeczek nie na kółeczko :P
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 23-07-2012, 20:48   

Haha :) no widzisz tak to jest jak się czegoś nie robiło a stara się pomóc :-) Jednak manual mógłby być mniej dwuznaczny - daje mi to do zrozumienia że lepiej samemu się za to nie będę brał:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 23-07-2012, 20:59   

Ustawiłem dolny znak koła zębatego rozrządu zgodnie ze znakiem i okazało się, że znaki pokrywają się. . Wychodzi na to, że jednak rozrząd dobrze mam ustawiony. I znowu jestem w kropce. Teraz dalej myślę, że to może być cewka albo moduł. Znalazłem na innym forum taki post w którym gość ma podobne objawy cyt."teraz mam tak że aparat muszę mieć na maksa w prawko przekręcony to jedzie, inaczej się dusi i to też jest cewka bo jak wymienię tylko cewkę to jedzie dalej dobrze."
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1128698.html
 
 
Dżony 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Praszka
Wysłany: 25-07-2012, 14:01   

idas napisał/a:
Haha :) no widzisz tak to jest jak się czegoś nie robiło a stara się pomóc :-) Jednak manual mógłby być mniej dwuznaczny - daje mi to do zrozumienia że lepiej samemu się za to nie będę brał:-)

Przypatrz się dokładnie obrazkowi który umieściłeś a zobaczysz że jednak manual pokazuje dokładnie :) . Zobacz że "Timing mark" jest wskazany na kole zębatym [czyli kołeczek] a nie na pierścieniu wewnątrz niego, poza tym pierścień wewnątrz koła zębatego wewnętrzny otwór nie ma okrągły tylko z takim jakby ścięciem, ścięcie to też jest zaznaczone na obrazku który pokazałeś :D .
Więc wymiana rozrządu raczej nie powinna być trudna, a nawet jeżeli by się taka wydawała to wiem że na coltmanii jest kilka osób co już wymieniało rozrząd w swoim 4G92/93 i na pewno by chętnie pomogli ;) .
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 25-07-2012, 15:48   

Kolego Dżony dzięki za pomoc ale ja nie mam zamiaru wymieniać rozrządu chyba nie przeczytałeś wszystkich postów. Rozrząd jest ok. teraz czekam na dalsze sugestie.
 
 
Dżony 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 14
Skąd: Praszka
Wysłany: 26-07-2012, 13:25   

Pitnit tamto akurat pisałem do idas'a ;) .
Wydaje mi się że będzie tak jak napisałeś czyli problem z cewką, albo z aparatem zapłonowym, choć dość mnie interesuje to co napisałeś iż z okolic filtra powietrza dobiega dźwięk jakby ktoś go szmatą zapchał, czyli zupełnie tak jakby dolot gdzieś był zapchany i silnik nie miał czym oddychać, można by to też jakoś sprawdzić. I na razie to niestety ale wszystkie sugestie jakie mi przychodzą do głowy.
 
 
 
pitnit 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 12v CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Żagań
Wysłany: 26-07-2012, 21:59   

Dolot powietrza jest ok. Ten dzwiek to chyba z powodu źle ustawionego zapłonu auto nie wkręcia sie na obroty tak jak trzeba przepustnica mocno otwarta zasysa dużo powietrza które nie jest wystarczająco szybko zużyte. Czy ktoś na forum wie jak sprawdzić moduł zapłonowy?

[ Dodano: 27-08-2012, 21:28 ]
Witam ponownie znalazłem przyczynę odwróciłem blaszkę w układzie optycznym i zapłon przestawił się w zakresie możliwym do regulacji. Dziękuje osobą próbującym mi pomóc ale z przykrością muszę stwierdzić, że to forum jest martwe. Wiem jedno jak będę miał okazje kupić samochód ze znaczkiem trzech diamentów z przodu dobrze się zastanowię. Na szczęście już pozbyłem się auta.
 
 
Marcelll 
Nowy Forumowicz

Auto: colt Cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-02-2015, 18:52   

Witam, odświeżam trochę temacik.
Co to jest ta blaszka w układzie optycznym??
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-02-2015, 10:39   

być może chodzi o cienką tarczę z otworami w aparacie , tylko czy jej położenie może mieć znaczenie? o ile pamiętam to jest ona taka sama z obu stron
 
 
Marcelll 
Nowy Forumowicz

Auto: colt Cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-02-2015, 10:19   

Też mi się tak wydaje. I w jaki sposób miało by to wpływać na ustawienie zapłonu??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.