 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
10w40 czy 10w60 ? |
Autor |
Wiadomość |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30-07-2012, 00:40
|
|
|
hydraulike ma 1.8gdi
1,6 i 1.8 ma zawory regulowane na śrubke to samo 1,3 tutaj sprawdza się zawory przy każdej wymianie oleju i wrazie potrzeby ustawia
diesle mają płytki lub tulejki z dnem, reguluje się jak halasują
Na olej trzeba uważac w gdi żeby nie zabić popychaczy np castrolem |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 30-07-2012, 14:01
|
|
|
qrczę czyli mam zalać syntetyk czy pół syntetyk? Jakaś męska decyzja by się przydała:D
OT:
Co do auta, mogę jakieś foty zrobić, nie używam tego auta często, auto miało być dla siostry, ale to nie był najlepszy pomysł, na co dzień poruszam się oplem. Poza tym przecież zawsze można się spotkać.
A jeśli chodzi o wymianę oleju, zawsze jeździłem na aleksandrowska, na razie się do nich nie zraziłem. Jeśłi chodzi o mechanika do japońców nie mam pojęcia, auto firmowe, którym się poruszam serwisowane jest u japończyka na 3 maja, ale nie polecam, naprawdę. Zazwyczaj jeżdżę na rudunki, do blacharza, radzi też sobie nie źle z mechaniką, zbieżność robię tam gdzie zazwyczaj jest miejsce, ale zawsze na cyfrowym sprzęcie. |
|
|
|
 |
baxy
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 1.6 EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 22 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 31-07-2012, 19:31
|
|
|
witam moze uznacie mnie za dziwaka ale ja od trzech lat wlewam castrol edge sport 0-30 lub 0-40. od wymiany do wymiany nic nie dolewam . wymieniam co okolo 12-13 tys. wczesniej silnik byl zalewany polsyntetykiem.
moje spostrzezenia sa takie ze bardzo spadlo spalanie w trasie przy okolo 110 na godzine (okolo5,5-5,8 ). w miescie niestety nie odczulem tego zabardzo. silnik pracuje bardzo rowno jest cichszy. przebieg 170000 tys.
silnik 1.6 73kw |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 31-07-2012, 19:38
|
|
|
baxy napisał/a: | ja od trzech lat wlewam castrol edge sport 0-30 lub 0-40 | Ciekawe co tam w środku się dzieje |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 31-07-2012, 21:44
|
|
|
ReaperEzg, Jak dla mnie męska decyzja lej śmiało 10W40 tylko jakiś lepszy.W wcześniejszym poście dałem link do dobrego oleju o tej specyfikacji. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 01-08-2012, 13:33
|
|
|
mlun napisał/a: | JCH, a co się ma dziać? | Być może nic a może, mówiąc kolokwialnie, zostaje po nim syf, kiła i mogiła
Jest wiele opinii ludzi, którzy grzebią w silnikach, że po Castrolu zostaje w środku mnóstwo syfu.
Po co w takim razie brać na siebie to ryzyko, skoro są inne oleje, które takich negatywnych opinii nie mają. Wręcz przeciwnie. Choćby oleje polecane w tym wątku. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 01-08-2012, 13:52
|
|
|
Mam takie info panowie, temat już troszkę trwa, a ja naprawdę chciałbym wymienić ten olej Równolegle konsultowałem się z serwisem mitsubishi, jak najbardziej powiedzieli że mogę lać 10w40 jak i również 10w60, silnik "podobno" nie powinien mieć z tym problemu, jedynie co odradzali to przejście z 10w na 5w |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-08-2012, 15:25
|
|
|
ReaperEzg napisał/a: | Mam takie info panowie, temat już troszkę trwa, a ja naprawdę chciałbym wymienić ten olej Równolegle konsultowałem się z serwisem mitsubishi, jak najbardziej powiedzieli że mogę lać 10w40 jak i również 10w60, silnik "podobno" nie powinien mieć z tym problemu |
Możesz. Zachodzi tylko kluczowe pytanie "Po co".
Odpowiedź brzmi: xxW60 możesz lać z 2 powodów.
1. Masz 'wyhuśtany silnik' i jak się rozgrzeje nie trzyma cisnienia. A ty chesz go dojeździć a nie remontować, bo auto to i tak stary trup. W takim przypadku wlanie xxW60 zamiast xxW40 poprawi cisnienie. W temperaturze 100st ten nowy olej będzie mniej 'wodnisty' i nie będzie tak szybko uciekał poprzez rozmaite luzy które wystepują w 'wyhuśtanym' silniku lub jego pompie olejowej.
2. Twój silnik jest wysilony, tuningowany do rajdów (i / lub doładowany turbospręzarką) i temperatura oleju znacznie przekracza 100 stopni. Np zamiast 100-110 stopni jest to 130-150. W takim przypadku należy stosować olej xxW60 który w takim podwyższonym zakresie temperatur ma jeszcze prawidłowe własności smarujące. Słowo 'Racing' w nazwie oleju nie jest dla picu. To nie 'chwyt marketingowy' tylko określenie kiedy sie go stosuje.
Innych powodów by wlewać taki olej po prostu nie ma. Są za to powody by takiego NIE wlewać, jesli producent nie zezwala jawnie w instrukcji obsługi:
- taki olej przy temperaturze do 110stopni zachowuje się jak xxW40 w temperaturze 70 stopni. Czyli lanie takiego oleju do niezbyt wysilonego silnika bez turbo to jak jeżdżenie przy niedogrzanym silniku. A wiemy doskonale czym się konczy katowanie niedogrzanego silnika.
ReaperEzg napisał/a: | jedynie co odradzali to przejście z 10w na 5w |
Ja też bym odradził, ale z powodów finansowych. Nie ma najmniejszego sensu lać drogiego oleju do 10+ letniego auta z przebiegiem 220 tyś km. Pólsyntetyk jest tylko nieco gorszy a za to 2x tańszy. Niemniej jednak można i moim zdaniem jesli już zmieniać, to bezpieczniej wlać syntetyczny 5W40 niż tak samo syntetyczny 10W60.
Legendy o rozszczelnianiu się silnika po przejsciu z oleju mineralnego na syntetyczny po pierwsze nie są już od 20-30 lat prawdziwe (od lat 90 nawet oleje mineralne mają te same składniki płukające silnik, co dawniej tylko oleje syntetyczne) a po drugie.... jesli by nawet te legendy były prawdziwe, to xxW60 jest też przecież syntetykiem więc ryzyko że wypłuka ci nagary i rozszczelni silnik zagraża Ci dokładnie z taką samą mocą |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 05-08-2012, 10:31
|
|
|
auto zalane Valvoline MAXLIFE 10W-40, jeszcze raz dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 14-08-2012, 23:57
|
|
|
no tu się z Toba nie zgodzę, że są tylko dwa powody. Jest jeszcze jeden, czyli użytkowanie samochodu w Afryce , ale to mało prawdopodobne, by ta cari tam jeździła.
- myślę, że dobry wybór. |
|
|
|
 |
|
|