 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: akbi 23-06-2007, 23:39 |
[CK1A 1.3] Spalanie oleju |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2007, 11:53 [CK1A 1.3] Spalanie oleju
|
|
|
Jak juz pisałem mam Lancerka od 4 miesiecy-przejechałem nim ok 5 tys z czego 4 na LPG.
I zauważyłem ze pije mi olej-dokładnie sprawdziłem to ostanio podczas sylwestrowej wyprawy-pierwsza dluga droga tym autkiem-wszystko było cacy. Ale zeby dokładnie sprawdzic wyjezdzając dolałem, oleju żeby było dokładnie na MAX, no i............
Przejechałem ok 2 tyś km.
Wyjazd - miarka oleju była na MAX po powrocie jest dokładnie w połowie.
Autko ma przebiegu 138 tyś
Czy to normalne ze znika mi tyle oleju czy nie-wydalej mi sie ze nie powinno,autko w sumie nie ma wielkiego przebiegu wiec jeszcze powinno sie śmiało toczyć bez picia oleju. Czy to jest uszczelka pod głowicą czy moze coś innego (jak głowica orientuje sie ktoś ile to moze kosztować wymiana?? )
A tak na marginesie czy ktos wie ile oleju wchodzi pomiedzy MIN a MAX
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez akbi 23-06-2007, 22:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-01-2007, 12:19
|
|
|
dm17 napisał/a: | Przejechałem ok 2 tyś km.
Wyjazd - miarka oleju była na MAX po powrocie jest dokładnie w połowie.
Autko ma przebiegu 138 tyś |
No nieciekawie. Auto o takim przebiegu z regularnie wymienianym olejem nie powinno brać nic.
Jesteś pewny że silnik jest suchy i nie cieknie nigdzie?
Jaki olej masz zalany?
dm17 napisał/a: | A tak na marginesie czy ktos wie ile oleju wchodzi pomiedzy MIN a MAX |
1L |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2007, 16:15
|
|
|
Olej leje - 10W 40 -Mobila ---ponieważ autko kupiłem i nie wiem co lał poprzedni właściciel to zalałem taki zeby nie zrobić sobie kuku...
Co do silnika to wydaje mi sie ze jest suchy ale bede musial jeszcze sprawdzić w najblizszych dniach---pojechać gdzieś na kanał i obejrzeć dokładnie.
Co do wymiany oleju to nie wiem jak byl wymieniany wczesniej-autko sprowadzane było....
A jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji??? Uszczelka pod głowicą, jakieś uszczelki ???
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-01-2007, 18:36
|
|
|
dm17 napisał/a: | Co do silnika to wydaje mi sie ze jest suchy ale bede musial jeszcze sprawdzić w najblizszych dniach- |
Sprawdź - może prawie wogóle nie kapać, a za sprawą pędu powietrza będziesz miał pół podłogi pod autem zaolejone.
dm17 napisał/a: | A jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji??? Uszczelka pod głowicą, jakieś uszczelki ? |
Uszczelniacze zaworowe (przy tym przebiegu, o ile prawdziwy wątpię)
Pierścienie olejowe (zatarte, zużyte gładzie cylindrów) wskutek np przegrzania silnika
Uszczelka pod głowicą mogłaby puszczać olej na zewn silnika - będzie mokry wtedy. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2007, 19:18
|
|
|
josie napisał/a: | Sprawdź - może prawie wogóle nie kapać, a za sprawą pędu powietrza będziesz miał pół podłogi pod autem zaolejone |
Sprawdze w najblizszych dniach
josie napisał/a: | Uszczelniacze zaworowe (przy tym przebiegu, o ile prawdziwy wątpię) |
A jest jakaś mozliwosc sprawdzenia czy przebieg jest prawdziwy ?? (juz nad tym kiedys myślałem)
josie napisał/a: | Pierścienie olejowe (zatarte, zużyte gładzie cylindrów) wskutek np przegrzania silnika |
Silnik ma temp wzorcową wiec nie sądzę aby to była za wysoka temp-chyba ze nie jest to związane z temp ktora mi sie pokazuje
Pozdrawiam
[ Dodano: 09-01-2007, 16:55 ]
Byłem i sprawdziłem silnik-czysciutki dookoła,zadnego brudu na nim nie było.Wyglądał nawet jakby był myty (choć nie był) .
Koleś sie zapytał jaki olej leje wiec mu powiedziałem ze polsyntetyk 10W Mobila , wiec mi powiedział ze powinienem zalac mineralny-co wy na to???????
No i zeby sie nie martwic bo 0,5 litra na 2 tyś to jest w normie-pwoedzial ze zekomo i nowe samochody niektore palą 0.5l na 1 tyś (nie wiem czy to prawda ,tylkop powtarzam słowa )
Wiec reasumując czy to dobrze ze troche wciąga olej czy szukać dalej????? No i jak szukać dalej to czego????
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 11-01-2007, 00:40
|
|
|
Witaj dm17.
Nie martw się zużyciem, mój misiek chlał olej od początku jak go kupiłem, miał niby 137 tyś i łykał 0,2 - 0,7 litra na 1tyś km. Z czasem zużycie wzrastało. Przy przebiegu 296 tyś km łykał 0,7 - 1,0 litra na 1tyś. km. Teraz mam drugi motor i przebieg jakieś 230 tyś. i też łyknie 0,2 - 0,5 na 1tyś. km.
Jeden z moich kolegów kiedyś powiedział, że japońskie silniki są lepsze od niemieckich, tylko mają jedną wadę - łykają olej przy wysokich obrotach (przed czerwonym polem;-))
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-01-2007, 09:20
|
|
|
romek555 napisał/a: | Jeden z moich kolegów kiedyś powiedział, że japońskie silniki są lepsze od niemieckich, tylko mają jedną wadę - łykają olej przy wysokich obrotach (przed czerwonym polem;-)) |
Nie wszystkie - moj Galant nie bierze.
Shovel kiedys pisal, ze u niego branie oleju zniknelo po usunieciu LPG i zaprzestaniu jazdy na nim. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2007, 10:05
|
|
|
No to jezdze dalej-nie ma sie czym martwić zatem..... Jak juz gdzies kiedys pisałem mam tez starego colcika i on tez łyka olej ale to jest starsza machina---choć nadal ładnie śmigająca.
Co do instalacji LPG...........hmmm.....może cos w tym jest,sam musze powiedziec ze nie sprawdzałem różnicy,ale skoro ktos sprawdził to trzeba wierzyć na słowo.
A co myślice o tym oleju mineralnym??????? Czy jest to sensowne rozwiązanie???? Jak pisałem wczesniej leje półsyntetyk 10W (bo nie wiem co było wcześniej).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 11-01-2007, 12:32
|
|
|
To normalne zjawisko, szczególnie jeśli posiadasz instalację gazową mieszalnikową. Zwiększone podciśnienie w kolektorze między filtrem a przepustnicą, powoduje wręcz wsysanie spalin przedmuchowych wraz z drobinami oleju. Zalanie olejem mineralnym polepszy sprawę na tyle, że będziesz dolewał jedynie mniej złotówek(tańszy olej), ale zużycie oleju ze względu na jego skład może nawet wzrosnąć. Z doświadczenia na samochodzie Opel corsa o faktycznym przebiegu ok 60 tyś. na trasie Gdynia-Włocławek-Gdynia, coś ponad 500 km, jadąc na bęzynie, z gazem wciśniętym do dna, silnik wziął ok 100 oleju. Ale już po założeniu gazu, na tej samej trasie wziął 5 setek oleju! Łatwo przeliczyć 1 litr na 1000 km. Takie są uroki gazu. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2007, 16:56
|
|
|
WIELKIE DZIEKI !!!!! |
|
|
|
 |
|
|