Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] SOHC, ustawienie aparatu zapłonowego na znakach
Autor Wiadomość
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
  Wysłany: 02-08-2012, 21:28   [E33A 2.0] SOHC, ustawienie aparatu zapłonowego na znakach

Witam Mitsumaniaków. Po stuletniej bezawaryjnej eksploatacji niejakiego "Dziadka" postanowiłem zabrać się za wymianę tego i owego. Nowy napęd rozrządu z uszczelniaczami wałów i komplet uszczelniaczy zaworowych. Przy wymianie tych ostatnich ściągnąłem wałek. Oczywiście nie poznaczyłem aparatu w nadziei że japońska myśl techniczna jest doskonała. Być może jest, ale nie potrafię do niej dotrzeć. Sprawa wygląda następująco: rozrząd ustawiłem na znaki, teoretycznie aparat zapłonowy również zamontowałem na znakach (zgodnie z rozdziałem 16C-2-9 manuala zapłonowego). I tutaj zabawa się skończyła. Na włoskim palcu nie ma żadnego znaku, w związku z tym nie mam pojęcia w którym kierunku go założyć. Wydaje mi się, że (patrząc z perspektywy kierowcy) palec na pierwszym cylindrze jest w pozycji około godziny 7.30. Ustawiając w ten sposób aparat, biedak się dusi, działa jakby na dwu tłokach, raczej nie przynosi efektu pożądanego kręceniem aparatem w obrębie fasoli. Czy ktoś potrafi wskazać metodę ustawienia aparatu zapłonowego, żeby po odpaleniu silnika pozostał jedynie "fine tuning" w obrębie fasoli? Dołączam foto ze znakami aparatu zapłonowego i mojego wyjściowego ustawienia palca.

Kolejność zapłonu to 1-3-2-4?

Pozdrawiam





 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-08-2012, 22:01   

1-3-4-2
Tu leży chyba problem :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-08-2012, 07:20   

palec jest kluczowany - pod spodem jest trójkąt, który pasuje tylko w jednym położeniu
wg mnie - jeśli zmontowałeś wałek prawidłowo (pytanie, po co demontowałeś go w SOHC, skoro wystarczy zdjąć wałki pośrednie), to problem jest w aparacie
z ostatniego zdjęcia widać, że dałeś aparat na kreska-wklęsłe kółko a powinieneś na kreska - pin do demontażu
bo podczas wsadzania, ze względu na skośne zęby, przekręci się on do prawidłowej pozycji - o te 12* jeśli dobrze pamiętam
i to tyle + porada Marka
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 03-08-2012, 10:07   

Marek/
W natłoku wrażeń źle zapisałem kolejność w poście. W rzeczywistości złożyłem na 1-3-4-2. ;)

Krzyzak/
Ad1 Na moje oko palec nie jest kluczowany, bo wszedł w każdej z trzech możliwych pozycji. Chyba, że włosi produkując go o czymś zapomnieli.

Ad2 Zastanawiałem się czy znaki aparatu mają pokryć się przed czy po włożeniu aparatu. Instrukcja mówi, że przed, przynajmniej tak wygląda z obrazków, bo opis jest ubogi. Wkładając na znak-pin oś przekręci się w lewo i wtedy rzeczywiście prawdopodobnie powinno się pokryć ułożenie znak-znak.



EDIT: czy możecie potwierdzić pozycję elektrody przypisanej do pierwszego cylindra?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-08-2012, 10:57   

Palec przy rozrządzie na znakach i aparacie włożonym na znaki ma "wskazywać" ;) pierwszy cylinder (w dół jak mnie pamięć nie myli, ale ostatni raz z takim silnikiem miałem do czynienia z 10 lat temu ;) ), czyli miejsce w kopułce gdzie podłączasz kabel idący do 1 cylindra. Kluczowany być nie musi
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-08-2012, 11:26   

Bartek napisał/a:
Palec przy rozrządzie na znakach i aparacie włożonym na znaki ma "wskazywać" ;) pierwszy cylinder
dokładnie - czyli znaki zejdą się dopiero po włożeniu
instrukcja podaje to trochę błędnie
ileż to razy próbowałem zestawić aparat na znaki i odpalić :)
dopiero przy ustawieniu wypustki na bolec blokujący zębatkę udało się silnik uruchomić
co do palca - zmieniałem na japoński, na 99% nie udałoby się go włożyć nieprawidłowo
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 04-08-2012, 23:34   

Krzyzak napisał/a:
dokładnie - czyli znaki zejdą się dopiero po włożeniu
instrukcja podaje to trochę błędnie
ileż to razy próbowałem zestawić aparat na znaki i odpalić :)


Dziadek już dzisiaj odpalił. Co następuje: instrukcja dokładnie mówi, jak powinno wkładać się aparat i rzeczywiście tak jest. Przy założonym wałku rozrządu na znaku wkładamy aparat w pozycji znak-znak (nie znak-lockpin). Przez ukośną zębatkę aparat podczas wkładania przekręci się w lewo, ale tak ma być. Jedna rzecz, na którą bezwzględnie należy zwrócić uwagę to fakt czy podczas wkładania aparatu w korpus nie nastąpiło przesunięcie ośki na znakach. Ja robiłem to tak, że wkładałem aparat, po czym go wyciągałem celem potwierdzenia, że wrócił na swoje znaki (na początku przeskakiwał mi o jeden ząbek w prawo). Po dojściu do wprawy w ustawieniu ośki zwróciłem uwagę, żeby zeszły się znaki na obudowach (pokrywa klawiatury i obudowa aparatu). Auto odpaliło bez zająknięcia i to na LPG (benzynę mam na razie unieruchomioną ze względu na zatarcie pompy błotem z baku) i równo pracowało.

Co do palca, uważnie przyjrzałem się zaczepowi i jednak jest kluczowany. Dwa nacięcia na zaczepie są głębsze, a jedno charakterystycznie płaskie. To właśnie ono wskazuje kierunek palca. Wciskając trochę mocniej da się to zrobić we wszystkich trzech kierunkach, ale ewidentnie autorowi chodziło o jedno prawidłowe i wyraźne ustawienie.

Serdecznie dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.

EDIT:
Krzyzak napisał/a:
dopiero przy ustawieniu wypustki na bolec blokujący zębatkę udało się silnik uruchomić


Znak aparatu jest o jeden ząbek w prawo od lockpinu. Wynika z tego, że Tobie też przeskakiwała ośka o jeden ząb w prawo (jak mi na początku), więc znaki zaczęły Ci się pokrywać ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-08-2012, 23:53   

możliwe, ale wymieniałem aparat w 3 różnych Misiach z lat 90-92 i tylko pokrycie znak-lockpin dawało możliwość odpalenia
najważniejsze, że już bangla
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.