Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czas zmienić Gala na SpaceStara
Autor Wiadomość
corker
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2012, 19:02   Czas zmienić Gala na SpaceStara

Witam serdecznie . Człowiek się starzeje życie stawia nowe wymagania blablabla. Panowie i Panie czas wymienić rakietę na transportowiec . Postanowiłem sprzedać Galanta i kupić Space Stara DID z 2002 roku po lifcie najlepiej z silnikiem 115KM.
Proszę Was o wskazówki, jak rozpoznawać stan techniczny MSS, co go boli, gdzie szukać rdzy , co wysiada w zawieszeniu, czy ww silnik jest warty uwagi dla dorosłego poważnego ojca i męża. Który w życiu już się wyszalał i potrzebuje spokojnego ekonomicznego autka na dojazdy do pracy i w niewielkie trasy. Czy koszty utrzymania tego diesla są wysokie, czy często trzeba zaglądać do silnika, czy średnio bystry mechanik sobie poradzi ( do wszystkich moich silników benzynowych żaden mechanik nigdy się nie dotykał , jedynie wymiana płynów , filtrów i świec ) czy przy mrozach są problemy z odpaleniem tego auta. GdZie znaleźć service manual do MSS . Proszę pomóżcie mi kupić MSS .
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-08-2012, 19:53   

Service Manual (English) Space Star 1999-2003 , proszę bardzo - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
Może i to się przyda http://www.autocentrum.pl...02km-2001-2005/ Znajdziesz tam też 9 opisów dla 115KM
Jak ma być DID to więcej nie pomogę.
 
 
corker
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2012, 20:06   

dzięki autocentrum już czytałem zawsze to robię bo fajnie są zorganizowane informacje ale za serwisówkę super dziękuję.
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 20-08-2012, 20:12   

Nasze SS-y (te po lifcie) rdza na pewno łapie na przodzie maski (np. u mnie już się pojawiły purchle) i na kielichach amorów.
_________________

 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-08-2012, 22:00   

corker napisał/a:
co wysiada w zawieszeniu,
czy ww silnik jest warty uwagi dla dorosłego poważnego ojca i męża. Który w życiu już się wyszalał i potrzebuje spokojnego ekonomicznego autka na dojazdy do pracy i w niewielkie trasy.
Czy koszty utrzymania tego diesla są wysokie, czy często trzeba zaglądać do silnika, czy średnio bystry mechanik sobie poradzi ( do wszystkich moich silników benzynowych żaden mechanik nigdy się nie dotykał , jedynie wymiana płynów , filtrów i świec )
czy przy mrozach są problemy z odpaleniem tego auta
1. Łożyska w górnych mocowaniach przednich amortyzatorów. W tylnych wahaczach tuleje metalowo-gumowe. Obie rzeczy do zrobienia poza ASO.
2. IMO - tak.
3. Tu jest link do spalania mojego MSS-a. Jak widać w trasie da się zrobić 1000 km na baku. Co 15 tys. olej+filtr/filtry. Po zakupie zmiana rozrządu, pasków...
Klocki hamulcowe - ja przy 75 tys. wymieniłem tył. Przód dociągnął do 105 tys. (aż się wierzyć nie chce.... :) ).
Co tam jeszcze....
Z tematów forumowych, które kojarzę to stuki-póki - trzeba zdiagnozować czy kończy się dwumas, czy poduszki pod silnikiem więc na to zwracaj uwagę przy kupnie. Zapiekają się tylne zaciski hamulców, linka hamulca ręcznego (to ogólna przypadłość MSS-a). Silnik może być mokry od strony grodzi - to też ogólna przypadłość DID-ów - bo gdzieś tam od tyłu spod turbiny leje trochę olejem.
4. Dobry akumulator, dobre paliwo, sprawny układ wtryskowy i świece żarowe = nie powinno być problemów. Ja w ciągu 6-ciu lat nie miałem.

Generalnie to fajny samochód tylko dość dziwna zmiana Gal --> MSS :roll:

Aha... i mój przypadek :arrow: mysz w rozrządzie. Ale to mam nadzieję wyczerpało limit dla użytkowników tego Forum teraz i na wieki wieków..... ;)
Więcej grzechów nie pamiętam.... Niech uzupełnią obecni użyszkodnicy ;)

edit:
Jeszcze sobie przypomniałem :arrow: termostat. Czasem pada ale łatwo to zdiagnozować i łatwo wymienić.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-08-2012, 19:38   

Napisałeś "transportowiec" więc zakładam, że chciałbyś mieć w miarę pojemny bagażnik. Nie widziałem bagażnika w Galu sedanie, ale raczej MSS będzie mniej pojemny, choć można zapakować po dach ;-)

Nie mam gazu i nigdy nie miałem, ale znajomy, który ma Gala 2.0 założył gaz i też jest ekonomicznie.

Nie mam zamiaru odradzać Ci MSS'a ale najpierw się jednym przejedź, bo z doświadczenia wiem, że trudno jest się przesiąść do auta mniejszego i mniej komfortowego. (ja nie narzekam na mojego MSSa bo przesiadłem się z Renault Clio, którym mam czasem okazję jeszcze się przejechać i nie mogę się nadziwić jak ja mogłem tym (ogólnie super autkiem) jeździć ;-)

Powodzenia w poszukiwaniach wymarzonego MSS'a.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-08-2012, 09:47   

JCH, w miarę wszystko opisał - na rozrząd warto uważać bo w DID/dCi jest dość wrażliwy. Ja już dwie kolizje miałem - jedna jak wieloklin się rozwarstwił i rozwalił szmacianą obudowę rozrządu i teraz przy ustawianiu ( to już mój błąd).

Reszta to sprawdzenie dwumasu/poduszek pod silnikiem, stanu turbiny i wtrysków.
Ruda się wdaje na przedniej masce i czasami na tylnej jak była coś grzebana i na kielichach przednich amorów. Natomiast nie skreślaj egzemplarza jeśli nie równo leży tylna klapa - dość łatwo ja przestawić domykając jak coś wystaje i potem ciężko jest ja równo zgrać - na pewno obejrzyj wtedy dokładnie to miejsce ale nie przekreślaj sztuki tylko z tego powodu.
Do tego reflektory lubią się matowić i to najczęściej jedna strona tylko - drugi wygląda jak nówka.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-08-2012, 17:20   

drtymf napisał/a:
JCH, w miarę wszystko opisał - na rozrząd warto uważać bo w DID/dCi jest dość wrażliwy. Ja już dwie kolizje miałem - jedna jak wieloklin się rozwarstwił i rozwalił szmacianą obudowę rozrządu i teraz przy ustawianiu ( to już mój błąd).

Reszta to sprawdzenie dwumasu/poduszek pod silnikiem, stanu turbiny i wtrysków.
Ruda się wdaje na przedniej masce i czasami na tylnej jak była coś grzebana i na kielichach przednich amorów. Natomiast nie skreślaj egzemplarza jeśli nie równo leży tylna klapa - dość łatwo ja przestawić domykając jak coś wystaje i potem ciężko jest ja równo zgrać - na pewno obejrzyj wtedy dokładnie to miejsce ale nie przekreślaj sztuki tylko z tego powodu.
Do tego reflektory lubią się matowić i to najczęściej jedna strona tylko - drugi wygląda jak nówka.


Zmatowiałe reflektory sam odnowisz w ciągu max 2 godzin - ja już to mam za sobą ;-)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-08-2012, 21:51   

A jeszcze co do wrażeń z używania DIDa tyle,że 102KM, wbrew pozorom ten silnik jest dość dynamiczny spod świateł potrafi zostawić niejeden wóz z napisem 'Sport' na klapie a i w trasie nawet załadowany po brzegi spokojnie daje radę. Tyle że do dynamicznej jazdy trzeba często biegami machać.Natomiast jeśli chodzi okomfort czy kulturę pracy to jest super. Jak na diesla cicho, równo bez wibracji i grzechotania.
Ja mam do pracy ok.15km z czego połowa miasto reszta krajówką. Powiem tak im więcej jeździsz tym lepiej na spalaniu wychodzi.Średnio oceniam na 5-6l/100. Zależy od tras i ciężkości nogi chociaż ja preferuję styl : "but w podłogę a potem równo lecimy".
Moje zestawienie kosztów eksploatacji na motostatcie masz - wydaje mi się że źle nie jest.Bardzo nie ma co dokładać, tylko dbać o dobre paliwo i regularną wymianę filtrów i oleju (myślę że max to 10-12 kkm a nie 15 kkm) i cieszyć sie z jazdy.
Mimo różnych opinii na temat 1.9 dCi z Renòwki - a to ten silnik ja na niego nie dam złego słowa powiedzieć.

Z mechanjikami to ròżnie za to - nie każdy kowal da radę w niektorych awariach z racji CommonRaila chociaż ogólnie większość dobrych zakładów już te silniki zna, nie jest to super egzotyka ale jak trafisz na dobrą sztuke i regularnie będziesz serwisował to nie spodziewam się jakichś strasznych awarii.

Natomiast jeśli chodzi o mrozy to miałem raz problem ale to z powodu lekko rozwodnionego płynu chłodniczego którego nie zdażyłem wymienić i przy -33 go lekko przyłapało . Oprócz tego wymiana filtra paliwa przed zimą i sprawdzenie świec żarowych i będzie dobrze , mi palił oprócz tego jednego przypadku przy -38 bez żadnych problemòw.Ma chyba 3 podgrzewacze inestalacji więc ciężko żeby coś przymarzło w instalacji paliwowej. Poza tym jeśli ustrzeliłbyś sztukę z Webasto bierz bez zastanowienia ja sobie zimy bez tego nie wyobrażam.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-08-2012, 09:05   

Mogę sprzedać swojego :)
Turbina i w tryski Ok. Zmieniona poducha silnika. Dwumas Ok. W zawiasie tylnym coś leciutko puka już od 4 lat więc się tym nie przejmuję. Warto to zrobić dopiero przy jakiejś wymianie amorów. Z przodu też czasami łożysko prawego amortyzatora się odzywa. Chwilowo pomaga przesmarowanie, ale pewnie będzie trzeba to zrobić. Rozrząd i tak nowy właściciel sobie wymieni więc ja go nie ruszam. Rdzewieje tylna klapa (już była malowana z tego powodu, ale źle to zrobiono) oraz delikatnie tylne prawe nadkole (prawa strona była przetarta i lakierowana).
Tyle negatywów, bo tak poza tym to bardzo dobry samochód :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-08-2012, 09:23   

Cienki, chcesz bana? :D
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-08-2012, 09:28   

londolut napisał/a:
Cienki, chcesz bana? :D
Całuj psa w nos :mrgreen:
nie wystawiłem jeszcze ogłoszenia ani tu ani na allegro, bo nie mam jak wrzucić fotek chwilowo.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-08-2012, 22:23   

RaVciO napisał/a:
Nie widziałem bagażnika w Galu sedanie, ale raczej MSS będzie mniej pojemny, choć można zapakować po dach ;-)
tutaj trochę pomaga przesuwanie tylnej kanapy, ja mam dwójkę dzieci i domyślnie kanapa jest w położeniu środkowym co nieco polepsza pojemność ;)
_________________
Kuba
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 27-08-2012, 08:20   

szkuba napisał/a:
RaVciO napisał/a:
Nie widziałem bagażnika w Galu sedanie, ale raczej MSS będzie mniej pojemny, choć można zapakować po dach ;-)
tutaj trochę pomaga przesuwanie tylnej kanapy, ja mam dwójkę dzieci i domyślnie kanapa jest w położeniu środkowym co nieco polepsza pojemność ;)
Jeśli twierdzicie że MSS ma mało pojemny bagażnik to popytajcie kolegów z Gali kombi (np. Starego Alfera) jakie mieli miny jak zacząłem rozpakowywać swojego na zlocie :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
ZbujMadej 
Forumowicz

Auto: Dacia Duster Ph2 1.6PB 4x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: WM
Wysłany: 28-08-2012, 22:23   

Pojemny ma, na rzeczy małe gabarytowo, a w dużych ilościach. Kwestia dobrego upakowania ;)
Ale szafkę z IKEI już ciężko przewieźć bez rozkładania siedzeń ;p
_________________
Mój były Space Star >> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55754
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.