Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 02-09-2012, 12:29   [3.2 DID] Problem z silnikiem

Mam taki problem. Do tej pory silnik 3.2 DID w moim PIII sprawował się bez zarzutu. Wczoraj wracając do domu odpaliłem samochód bez najmniejszego problemu przejechałem jakieś 3 km jadąc jakieś 100 km/h odczułem spadek mocy zaczęło szarpać lekko i zaświecił się check engin. Zatrzymałem się silnik zgasł. Odpaliłem ponownie silnik (check engin zgasł) z oporem wszedł na obroty, ale dało się ruszyć przez chwilę było OK i sytuacja się powtórzyła. Wezwałem lawetę i do domu. Dziś rano odpaliłem i przy odpalaniu kopci na niebiesko na obroty wchodzi z trudem.
Sprawdziłem błędy wyszło 12, 41 i 43
Znalazłem na forum takie opisy tych błędów:
" Odnośnie 41 silnika to błąd elektrozaworu pod akumulatorem. Zawór pod akumulatorem. Jeden z 4, najczęściej ten co ma dwie rurki prostopadłe do zaworu.
43 to zawór CVT, Control Valve Timing czyli CVT - zawór przestawiacza kąta wtrysku. Trzeba pomierzyć oporność i jak wadliwy to wymienić. 11 ohm +- 0,8 przy temp. 23 +-5 stopni. Nr bosch 9.461.627.023."
Opisu błędu nr 12 nie znalazłem.
Co w takim wypadku radzicie zrobić? Czy żeby sprawdzić CVT trzeba go wymontować(może ktoś orientuje się w cenie tego zaworu) i jak sprawdzić ten elektrozawór pod akumulatorem? I w końcu co to za błąd 12. Czy można to zrobić w warunkach domowych, czy trzeba szukać pomocy u fachowca?
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-09-2012, 15:34   

błąd 12 to doładowanie ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Zawór sprawdź czy cyka pod podaniem napięcia z aku. i czy jest przepływ powietrza.
Zawór CTV u nas nowy ok 600 zł
Może być tak, ze błąd 43 generowany jest z powodu elektrozaworu lub czujnika doładowania ciśnienia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-09-2012, 16:36   

Przy elektrozaworach pod aku są wsuwki dwu pinowe mam rozumieć. I nie ma znaczenia gdzie minus a gdzie plus?

Jeszcze pytanie czy czujnik doładowania ciśnienia jest u Ciebie dostępny i za ile?

[ Dodano: 04-09-2012, 18:18 ]
Panie Zbyszku mam prośbę. Nawiązując do dzisiejszej rozmowy telefonicznej.
Na zdjęciu poniżej zamieszczam zdjęcie ponumerowanych elektrozaworów.
Który z nich jest odpowiedzialny za ciśnienie doładowania?
I czy króćce oznaczone strzałkami nie powinny być zaślepione?



_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.