Szukam silnika do Santamo G4CP = 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
zhuln
Nowy Forumowicz
Auto: space wagon
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: biala podlaska
|
Wysłany: 01-08-2012, 00:22 Szukam silnika do Santamo G4CP = 4G63
|
|
|
Witam
Zakupiłem odpowiednik Space Wagon, auto Santamo Hyundai 99r 2.0 benzyna z uszkodzonym silnikiem DOHC G4CP (zerwany pasek) Silnik trudno osiagalny, a jak jest to nieznanego pochodzenia. Łatwiej kupić silnik z Mitsubishi Space Wagon 2.0 benzyna oznaczony SOHC 4G63. Tutaj moje pytanie: czy jest możliwa zamiana silników wprost (bez przeróbek i zmiany sterownika) i jaki silnik podejdzie zamiast oryginalnego DOHC G4CP? Jak wybrnąć z sytuacji w miarę ekonomicznie. Czy jest opłacalny remont uszkodzonego silnika i kto by się tego podjął? Będę bardzo wdzięczny za pomoc w wybrnięciu z kłopotliwej (dla mnie) sytuacji. Ale najważniejsze - jaki silnik podejdzie za G4CP (według googla = 4g63, ale czy tylko taki? np. czy mniejszy 1.8 l czy bedzie też pasował?)
Dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-08-2012, 07:04
|
|
|
zhuln, Może łatwiej po prostu zdjąć głowicę i zrobić remont głowicy, a potem cieszyć się dalej jazdą |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
zhuln
Nowy Forumowicz
Auto: space wagon
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: biala podlaska
|
Wysłany: 01-08-2012, 18:19
|
|
|
Dzieki Maretzky85 za odpowiedź.
A może znasz, w pobilżu Białej Podlaskiej, zakład, który dałby radę taki remont zrobić. Piszę z Białej Podlaskiej. Tu w zakładach, gdzie byłem, to słyszę, że remont jest nieopłacalny. Nawet żaden zakład nie chciał zdjąć głowicy, kiedy pokazałem, że z kolektora wydechowego wyjąłem połamane kawałki (chyba) popychaczy. W jednym zakładzie szef kazał wlać wodę do chłodnicy, ale ta wylewała się rurą wydechową.
W misce olejowej, na miarce, nie stwierdzono wody.
Czy jest nadzieja, że po naprawie głowicy silnik bedzie działał prawidłowo? A koszt naprawy nie przekroczy ceny silnika (ok. 1500zł)?
Może jakaś podpowiedź co można jeszcze sprawdzić, samodzielnie. Kanał i narzędzia mam. Głowicy nikt jeszcze nie zdejmował. Czy sam dam radę odkręcić? Może jakiś tutorial jak się zdejmuje taką głowicę? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-08-2012, 23:24
|
|
|
Wymień głowicę jeśli tłoki przeżyły. Po której stronie masz rozrząd ?
[ Dodano: 01-08-2012, 23:27 ]
Z eclipse 1g lub 2g będzie głowica pasować. Silnik też.
Sohca tanio nie wsadzisz, bo jest inna wiązka i komputer. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
zhuln
Nowy Forumowicz
Auto: space wagon
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: biala podlaska
|
Wysłany: 02-08-2012, 00:08
|
|
|
Dzięki.
Rozrząd jest po prawej stronie patrząc od frontu auta. Zdejmę głowicę i dam zdjęcia. Przydałby się jakis opis demontażu. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-08-2012, 09:04
|
|
|
Tam nie ma wielkiej filozofii. Zdjąć rozrząd, dekiel, odczepić wszystko od kolektora ssącego i zwalić głowicę razem z kolektorem. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 30-08-2012, 08:19
|
|
|
ten silnik to odpowiednik 4g63 dohc z eclipse 1 albo galanta e3 gti, ale bez wiazki i kompa nie uruchomisz go.
silnik tanio i mlody mozesz znalezc od kia joice, tam ma chyba to samo oznaczenie co w hyundaiu.
tloki sa jakies delikatne w nim wiec 90% ze ubite (przerabialem urwany pasek w santamo) ale to nie sa duze koszta i nawet po wymianie pozniej normalnie jezdzi
jesli dol silnika miales dobry, nie bral oleju i nic nie stukalo to, tak jak pisal Maretzky, kup glowice i ewentualnie nowe tloki i rob |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
zhuln
Nowy Forumowicz
Auto: space wagon
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 5 Skąd: biala podlaska
|
Wysłany: 02-09-2012, 18:48
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi. Auto (Santamo) sprzedałem bez naprawy. Uznałem, że koszty i braki w praktyce, mogą być przeszkodą nie do pokonania w naprawie silnika. Jeżdżę na codzień Space Wagonem, który oprócz rdzy, ma usterke. Podwyższone wolne obroty, ok. 2000 na benzynie. Oraz, jak chwilę jeżdżę na bezynie zapala się Check Engine, które gaśnie jak trochę podjadę na gazie. Na gazie wolne obroty są w miarę dobre (ok. 1000) i Check Engine nigdy się nie zapala. Może ktoś wie jaki diagnoskop lub inny tester bedzie dobry do diagnozy w Space Wagon 97r? |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 03-09-2012, 11:48
|
|
|
do sprawdzenia bledow wystarczy kawalek kabelka i pare minut,
jesli check swieci tylko na benzynie to ja bym sie nastawial na sonde lambda, mogloby to tez czesciowo tlumaczyc obroty.
najpierw wymrugaj bledy,
usun usterki ktore Ci wyjda,
naucz go od nowa wolnych obrotow |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
|