Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C69A 1.8] Problem Lancer 1,8 16V DOHC 4G67
Autor Wiadomość
Sauron
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2006, 14:04   

No wiec... wymienilem dzis kable ...autko jedzie jakby równiej ale też mam wrażenie że jedzie słabiej...tankuje tylko na BP i zawsze na jednej stacji do której mam jako takie zaufanie :/

Zaczynam coraz bardziej myśleć o okopaniu auta i zostawieniu go przy drodze w rowie :/:/:/

No i to spalanie 15l/100km wydaje mi sie za duzym spalaniem jak na 1800ccm.W dzien Wszystkich Świętych jeżdziłem z matka wiec musialem jezdzic spokojniutko to spalanie zjechalo do 12,5-13l/100km.

Ile wogóle powinien palić ten silnik?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2006, 14:09   

Sonda lambda sprawdzona? Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu? Regulacja przepustnicy, jej wyczyszczenie, EGR itd.
15l jak z butem w podłodze jest jak najbardziej realne. 12 jak jexdzisz w korkach i na krókich dystansach też.

Diagnostyka i dbanie o samochód to podstawa.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Sauron
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2006, 15:26   

Hubeeert napisał/a:
Sonda lambda sprawdzona? Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu? Regulacja przepustnicy, jej wyczyszczenie, EGR itd.
15l jak z butem w podłodze jest jak najbardziej realne. 12 jak jexdzisz w korkach i na krókich dystansach też.

Diagnostyka i dbanie o samochód to podstawa.



Jak to posprawdzać? Są na to jakieś domowe sposoby?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-11-2006, 15:43   

Pomierzyć napięcie jakie daje podczas pracy. Tutaj masz wątek co i jak z lambdą tutaj też natomiast tutaj jak pomierzyć.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sauron
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2006, 17:25   

A jeszcze jedna rzecz ...mam na rurze od dolotu w połowie odgałęznienie które idzie do takiej pustej ,czarnej,plastykowej puszki...Do czego ona służy? to jakiś tłumik szmerów ssania? czy po prostu ma zwiekszac pojemność dolotu? U mnie zauważyłem w niej niewielkie przepalenie na wylot...(musiala czegos dotykać) i jak spróbowalem je zwulkanizować to mi podcisnienie rozje....ło klej...znaczy sie nieźle ciągnie...i tak sobie mysle ze skoro on tam ciagnie powietrze to jest to powietrze nie liczone przez przepływomierz i może to jest przyczyna tego zamulenia?


P.S. Ostatnie wieści ...podczas zamulenia nie chodzi na 3 garach tylko na 4...wiec może jednak sie zalewa?Chyba sie powiesze...

[ Dodano: 09-11-2006, 22:35 ]
Właśnie jechałem i miałem mały wyścig z peugeotem 206 chyba Gti ;) ,w każdym razie przeciągnąłem troche padalca i zapaliła mi się na jakieś 30sek kontrolka CE...potem zgasła i zapaliła sie ponownie ale już na kilka sekund tylko.Mam nadzieje ,że ECU zarejestrowało czego to był błąd i w końcu się dowiem gdzie szukać przyczyny moich niedoli z lancerowatym...

[ Dodano: 15-11-2006, 18:07 ]
DLA WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH TOPICEM!!!


Dwóch nadwornych mechaników wsadziło tam swoje mądre głowy i o to co wylezło z tego padalca...

1.Urwany gwint na śrubie trzymającej koło rozrządu na wale
2.Urwany klin w kole w/w
3.Uszkodzone samo w/w koło
4.Przestawiony rozrząd tylko jeszcze teraz niewiadomo czy o 1 czy o 2 zęby...

Imiona mechaników do wiadomości prywatnej chyba że Krzyżak i Josie nie będą mieli nic przeciwko żeby ich wymieniać.......:):):):):):):)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2006, 14:45   

No i auto złożone. Rozrząd był przestawiony na wale o prawie 2 zęby. Do tego zębatka mogła się dosyć swobodnie przesuwać o 1 ząb. Dosyć masakrycznie to wyglądało...
Zębatka od środka naspawana, klin zrobiony nowy. Nowy rozrząd też dostał i wszystko zostało poskładane. Potem ustawiony zapłon i efekt był o żesz k******* ja p****** łeb urywa.

Niestety po kilku dniach znów zaczyna łapać muła. Albo się zapłon przestawił (o 1 w nocy chyba śrubek ktoś nie dokręcił :) ) albo spaw puścił - chociaż dana była nowa śruba i wszystko ściśnięte jak trzeba.
Najbliższe dni pokażą co się stało.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2006, 15:52   

Nie chce nic mówić ale znam podobny przypadek i był to katalizator:)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-11-2006, 16:28   

Krzyzak napisał/a:
Niestety po kilku dniach znów zaczyna łapać muła


To niedobrze... Ale teraz wiadomo, że rozrząd można łatwo sprawdzić ściągając tylko górną osłonę. Ale kurde nie wierzę żeby coś tam puściło...

Krzyzak napisał/a:
Albo się zapłon przestawił (o 1 w nocy chyba śrubek ktoś nie dokręcił


Ja się do niczego nie przyznaję :lol:
Swoją drogą zapłon trzebaby porządnie wyregulować, bo wtedy w nocy jakoś tak na szybko to było... Ja nie widziałem różnicy jak się odłączało kabelek.

Krzyzak napisał/a:
Najbliższe dni pokażą co się stało.


Jutro wpada najprawdopodobniej Rafał na wymianę oleju w skrzynce.
Jak macie potrzebę to wpadajcie :)

P.S.
Darek - mam zdjęcia z garażowania - jak chcesz do kolekcji to mów :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2006, 21:06   

Zdjęcia chcę oczywiście - prześlij mi na skrzynkę na WP.
A co do kontaktu, to myślę, że Wojtek może już teraz sam się odezwie. Ostatnio sporo kombinował z MMCd i wisieliśmy długo ne telefonie. Udało się parę rzeczy wyjaśnić.
 
 
Sauron
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2006, 12:28   

Dla zainteresowanych tematem.

Auto po naprawie jeżdzi jak szatan.Okazało się że nie reaguje na masowanie tego kabelka do ustawiania zapłonu ale kolega ROMEL wyjaśnił mi że mozna ustawic to bez masowania ,tylko wtedy się ustawia wyprzedzenie wstępne zapłonu nie na 5stopni a na ~8

Wszystko teraz jest OK.oprocz spalania ,które utrzymuje się w okolicach 17l/100km w mieście i 12l/100km w trasie.

Teraz wymieniam termostat ,który na pewno nie trzymał i zobaczymy...
Lambda według MMCd daje 0-0,85V wiec chyba jeszcze żyje.Spalanie ma za duże ale oprócz tego chodzi jak brzytwa.Obroty trzyma,nie faluje,moc ma ,wszystko OK .Jeszcze tylko musze zaadoptować jakiegoś szejka z rafinerią i bedzie cud miód....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-01-2007, 09:14   

jak ustawialismy ostatnio, to zatrzymalem na 7 st. BTDC - bo miesci sie to w tolerancji (+/- 2) zarowno dla 5 jak i 8 st. :)
 
 
kamilex189
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2007, 22:49   

mam ten sam model i mozna powiedziec ze to wszystko co piszesz w jakims tam stopniu odczuwam... to zamulanie przy rozgrzanym silniku ... przy skrecaniu to takie jak by odciecie to ja odczuwam jak mam malo wachy :) inaczej jest normalnie... aha no i jak jedziesz wolno i chcesz wcisnąc to rowniez nie jest tak bo auto lapie od 3, 3,5 tysia.. tak mi sie wydaje z resztą jestem mlody i niedoswiadczony troszke ale generalnie jestem zadowolony . aha i jeszcze to spalanie no fakt pali jak smok przy jezdzie szybszej.. tankuje 98 obecnie jest zajebista roznica jesli chodzi o przyspiesznie :) pozdrawiamm a orientuje sie ktos ile kosztuje TURBO do niego i osprzet ?
 
 
Sauron
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2007, 09:12   

Poeksperymentuj z wyprzedzeniem zapłonu , to może być przyczyna zamulen.Mozesz też sprawdzic stan knock sensora.Natomiast co do turbo to ...zapomnij.Jesli chcesz uturbic ten silnik to koszt przeróbek ( odprężanie,strojenie ) przekroczy wartość auta.Zdecydowanie taniej i lepiej będzie ci wychodziło kupno silnika 4G63T oraz ECU od takiego silnika ( pasuja zamiennie) i radość z nieco ponad 200 HP.I tu ciekawostka: Ostatnio przyjechał mój znajomy Eclipsem ( troche nadłubany,podniesione doładowanie do 1,2bar,bov atmosferyczny itp) i do 100km/h niestety musiał oglądać moje tylne lampy :D :twisted:


A co do odcięcia podczas skrętu ..no cóż przyczyna jest prozaiczna..Zwróć uwagę ,że dzieje się to gdy stan paliwa jest zbliżony do rezerwy...Wydaje mi się że to po prostu kształt zbiornika i umiejscowienie pompy paliwa powodują takie cyrki.Powyżej rezerwy nigdy mi się takie cóś nie dzieje....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.