[2.5 TD] Migająca kontrolka |
Autor |
Wiadomość |
bees
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: k/Wrocław
|
Wysłany: 15-09-2012, 09:32 [2.5 TD] Migająca kontrolka
|
|
|
Witam wszystkich jeszcze raz! To mój pierwszy wpis pomijając wpis powitalny w innym miejscu. Jestem o krok od zakupu Sporta 2002 r. Auto wygląda na zadbane. Przejechałem nim kilkadziesiąt kilometrów po asfalcie i odczucia miałem raczej pozytywne. Piszę - "raczej", bo to pierwsza jazda terenówką i jeszcze nie wiem jakie mam odczucia Jak na razie jedyne co mnie zaniepokoiło, to mrugająca kontrolka 4x4 i zaświecenie się po jakimś czasie podczas jazdy kontrolki ABS, która później po ponownym odpaleniu auta zgasła. Kontrolka napędów świeci ciągle gdy napęd na 4 jest zapięty a miga gdy jest wypięty. Czy są to jakieś "niebezpieczne" objawy, czy raczej pierdołki? Mój znajomy mechanik sprawdził mi to auto, ale raczej pobieżnie, pod kątem luzów cieknących płynów, rdzy i bardziej tak na "ucho".
Na pewno będę miał jeszcze wiele pytań, i liczę na pomoc kolegów
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-09-2012, 07:42
|
|
|
Sprawdź czy napędy fizycznie działają, wtedy będziesz wiedział czy to drobnostka czy poważniejsza sprawa. O różnych kombinacjach napędów i lampek, które świecą lub mrugają było już tutaj sporo, poszukaj.
Podobnie z ABS- może to czujnik, może jakiś syf, może coś nie łączy.
Swoją drogą- jeżeli kupujesz od handlarza, to jestem w stanie zrozumieć, że mu się nie chce bawić w usuwanie takich rzeczy, ale jeżeli od użytkownika- to jeśli to drobnostka, to dlaczego tego nie naprawiał ? Po co kłóć w oczy kupującego ponadnormatywnie świecącymi się kontrolkami ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 21-09-2012, 23:19
|
|
|
Przypadłość typowa - opisana nawet w dziale ,,mojego'' PII wielokrotnie. W sumie nie ma się czym martwić jeśli napędy działają na słuch jak pisze Szyszkowa. W przyadku ABSu wyjąłem żarówkę ponieważ naprawa nie wchodzi w grę. Zachęcam do zapoznania się z tematami o kontrolkach w działach. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-09-2012, 00:52 Re: Migająca kontrolka
|
|
|
bees napisał/a: | Witam wszystkich jeszcze raz! To mój pierwszy wpis pomijając wpis powitalny w innym miejscu. Jestem o krok od zakupu Sporta 2002 r. Auto wygląda na zadbane. Przejechałem nim kilkadziesiąt kilometrów po asfalcie i odczucia miałem raczej pozytywne. Piszę - "raczej", bo to pierwsza jazda terenówką i jeszcze nie wiem jakie mam odczucia Jak na razie jedyne co mnie zaniepokoiło, to mrugająca kontrolka 4x4 i zaświecenie się po jakimś czasie podczas jazdy kontrolki ABS, która później po ponownym odpaleniu auta zgasła. Kontrolka napędów świeci ciągle gdy napęd na 4 jest zapięty a miga gdy jest wypięty. Czy są to jakieś "niebezpieczne" objawy, czy raczej pierdołki? Mój znajomy mechanik sprawdził mi to auto, ale raczej pobieżnie, pod kątem luzów cieknących płynów, rdzy i bardziej tak na "ucho".
Na pewno będę miał jeszcze wiele pytań, i liczę na pomoc kolegów
Pozdrawiam |
Prtzyczyna:
Czujnik na reduktorze, czujnik w przednim moście, elektrozaworki na grodzi pod maską, lub nieszczelne wężyki przy elektrozaworach. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 24-09-2012, 20:33
|
|
|
Na 99% zaworki pod maską po stronie pasażera masz 2 zaworki jeden z nich właśnie dokonał żywota miałem to samo, w miarę niegroźne ale jednak upierdliwe bo wyłączy ci ABS bo jak ci wiadomo zapalenie się kontrolki oznacza brak ABS ( i nie mówcie ze nie bo u mnie tak właśnie było) Wymiana banalna i prosta, można jeszcze sprawdzić zaworki podłączając ja na tzw krótko jak nie pstrykną to znaczy że są na 100% zwalone i wymiana 15 minut roboty i masz gotowe. Zaworki u Zbyszka kupisz w E Pajero i sugestia za radą Zbyszka kupuj 2 nie baw się w wymianę 1 bo szkoda czasu za chwilkę jak ci padnie 2 .
Pozdrawiam. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
bees
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: k/Wrocław
|
Wysłany: 05-10-2012, 22:45
|
|
|
Witam ponownie. Kupiłem w końcu tego Sporta. Budzi On mój szacunek... nie tylko dlatego, że ma swoje lata Sprzedający wymienił te kontrolki i jak narazie wszystko gra. W przyszłym tygodniu załatwiam urząd skarbowy i wdział komunikacji...
No ale mam pierwszą usterkę przez stare moje przyzwyczajenia, tzn wjechałem do garażu z wysuniętą anteną. W osobowym nie sięgała sufitu a tutaj przerysowałem sufit i antena nie chce mi się teraz wysuwać. Czy mogę liczyć na jakieś sugestie? Wydaje mi się że silniczek zaskakuje. Raz antena się wysunęła, ale to wszystko. Chyba powinienem założyć w tym temacie nowy wątek?...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 06-10-2012, 08:46
|
|
|
w momencie wysuwania złap ręką i ciągnij lub przy chowaniu wepchnij, ja tak robię jak trącę jakąś gałąź, potem sama chodzi |
|
|
|
 |
bees
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: k/Wrocław
|
Wysłany: 06-10-2012, 12:37
|
|
|
michoł napisał/a: | w momencie wysuwania złap ręką i ciągnij lub przy chowaniu wepchnij, ja tak robię jak trącę jakąś gałąź, potem sama chodzi |
Próbowałem tak jak piszesz, ale ani drgnie |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 06-10-2012, 12:46
|
|
|
Psiknij trochę środka smarno -penetrującego ( WD40 itp) aby mógł dostać sie miedzy segmenty anteny i spłynąc w dól. Nie dosyć że jest zgieta to pewnie sucha jak pieprz.
I wtedy ciągnij przy wysuwaniu. Sprawdż czy silniczek pracuje , mógł polecieć bezpiecznik. |
|
|
|
 |
bees
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2,5 td.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: k/Wrocław
|
Wysłany: 06-10-2012, 12:52
|
|
|
PiotrKw napisał/a: | Psiknij trochę środka smarno -penetrującego ( WD40 itp) aby mógł dostać sie miedzy segmenty anteny i spłynąc w dól. Nie dosyć że jest zgieta to pewnie sucha jak pieprz.
I wtedy ciągnij przy wysuwaniu. Sprawdż czy silniczek pracuje , mógł polecieć bezpiecznik. |
Spróbuję jak mówisz.
[ Dodano: 06-10-2012, 13:58 ]
Wydaje mi się, że silniczek nie pracuje.Nie wiem który bezpiecznik odpowiada za antenę. Na dekielku bezpieczników są oznaczenia, ale nie potrafię się rozeznać, który jest od anteny.
[ Dodano: 09-10-2012, 19:09 ]
Witam.
W sprawie anteny, to chyba problem się rozwiązał. Najprawdopodobniej włącznik nie "styka" |
|
|
|
 |
kubaeso
Forumowicz
Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 144 Skąd: swiebodzin
|
Wysłany: 15-07-2015, 17:17
|
|
|
Witam trochę stary temat widze z ta mrugajaca kontrolka.Mam ten sam problem sprawdze oczywiście te zaworki ale co ma wspólnego naped z ABS?Nie mogę tego za bardzo zrozumieć.Gdzie jest czujnik w przednim moście? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-07-2015, 08:20
|
|
|
Sprawdź czujnik na moście ew. czy pracuje dobrze siłownik. Czasem jest tak że króćce są oberwane po jakimś uderzeniu w osłonę. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
kubaeso
Forumowicz
Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 144 Skąd: swiebodzin
|
Wysłany: 21-07-2015, 21:54
|
|
|
Jeszcze nie sprawdzalem bo nie mam jak dopiero 1 sierpnia bede mial okazje ale zakladam ze beda to te zaworki dlatego chcialbym sie przygotowac. W mojej okolicy ma gosciu sporta w benzynie na czesci.
Ten bezyniak jest 2003 rok a ja mam 99 diesla.Beda pasowaly?Czy lepiej zakupic dwa nowe?Jeszcze jedno pytanko czy niski poziom plynu od wspomagania sprzegla moze miec jakis wplyw na te migajace lampki od napedow?Dodam ze wszystko dziala poprawnie czyli zalaczanie i rozlaczanie odbywa sie normalnie.
HALO ZAGLĄDA TUTAJ KTOŚ CZASAMI?;)
Nowe zaworki prawie 500zl kosztują.Jezeli mechanicznie wszystko dziala to chyba wymiana jest nieunikniona,
[ Dodano: 02-08-2015, 23:46 ]
temat zakończony;)dzięki za podpowiedzi.zakupilem 6 elektrozaworów za 200 koron szwedzkich czyli 3 komplety.wszystkie dzialaja.wymienilem i mam na zapasie jeszcze 2 komplety.w jednej książce szwedzkiej serwisowej wymiana była w drugim roku po zakupie auta na gwarancjii.czyli wrażliwy temat. |
|
|
|
 |
|