Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wydech CAO 4g92
Autor Wiadomość
nnk59
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2007, 22:45   Wydech CAO 4g92

Popierwsze to wszystkich witam.
Jako że obecny wydech w biedronce jest na skraju jego wytrzymałości, chciałbym go wymienić na troszkę "lepszy". Tu rodzi się moje pytanie: czy użyć rury 45 mm czy też oprzeć się na zaleceniach RPW - 2,25" (jakieś 56,5 mm)??? Kolektor zamierzam pozostawić narazie fabryczny, tłumik końcowy to najprawdopodobniej będzie Remus. Z czasem chciałbym również wymienić i kolektor na stalowy 4-2-1.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-01-2007, 00:12   

z wydechem prosta sprawa nie jest.. niestety
zmieniajac wydech radykalnie mozesz sie zawiesc bo zachwiejesz"mikroklimat" pracy silnika i zamiast poprawic osiagi pogorszysz je :)

poczytaj:
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
nnk59
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 00:21   

Okey zgadzam się. W chwili obecnej już nie ma katalizatora, któryś z poprzednich właścicieli go wycioł, jest prosta rura i jest ok. Ale chciałbym zrobić krok dalej. Na forum gdzieś widziałem zalecenia, co do średnicy 45 mm, ale z drugiej strony znany wszystkim RPW z Australi proponuje 56 mm, więc jak to jest, ktoś sprawdzał?? I czy wybór Remusa, jak również kolektora stalowego (4-1 a nie 4-2-1, przepraszam z pomyłkę w poprzednim poście) to dobry wybór czy odradzacie całkowicie??
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2007, 01:14   

podepne sie w temacie:

czy wydech "sportowy" powiedzmy taki za ~300 zl (nie pisze producenta bo dopiero za jakis czas planuje zmienic wiec nie wiem) pogorszy mi osiagi?

albo inaczej: jaki najlepiej kupic zeby fajnie buczało ?:D
 
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 10:06   

Wszystko inne niż kompletny wydech sportowy to tylko półśrodki.
Poza tym wiadomo że japończyków się nie poprawia bo tego nie lubią - zostań przy standardach.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2007, 10:15   

to co zrobic dla ladnego dźwięku silnika?

filt stozkowy nie wiem czemu wszyscy mechanicy jakich pytalem odradzaja.

(chodzi mi oczywiscie tylko o sam dźwięk, nie osiagi,ktorych wiem ze tym nie zwieksze)
 
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 10:36   

karolgt napisał/a:
to co zrobic dla ladnego dźwięku silnika?

filt stozkowy nie wiem czemu wszyscy mechanicy jakich pytalem odradzaja.

(chodzi mi oczywiscie tylko o sam dźwięk, nie osiagi,ktorych wiem ze tym nie zwieksze)


dolot zostaw i ewentualnie wywal tlumik wiele sie nie wymysli w colcie
 
 
nnk59
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 11:33   

slo_mo napisał/a:
Wszystko inne niż kompletny wydech sportowy to tylko półśrodki.
Poza tym wiadomo że japończyków się nie poprawia bo tego nie lubią - zostań przy standardach.

Czy wymiana kolektora na ten RPW i pociągnięcie dalej rurą (ktoś wie którą lepiej? 45mm czy 56mm?) do wydechu (pytam o Remusa) to nie wydech sportowy?? Chciałbym aby współpracował z wkładką BMC
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 13:06   

nnk59 napisał/a:

Czy wymiana kolektora na ten RPW i pociągnięcie dalej rurą (ktoś wie którą lepiej? 45mm czy 56mm?) do wydechu (pytam o Remusa) to nie wydech sportowy?? Chciałbym aby współpracował z wkładką BMC


tylko skad wezmiesz ten kolektor? z australii bedziesz sciagal? :shock:
 
 
nnk59
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 13:18   

a dlaczego by i nie??? kolektor kosztuje około 1700 zł co jest kwotą rozsądną (np. kolektor stalowy supersprint do cc sporting kosztuje koło 1000), i proszę nie mówcie mi tylko żebym lepiej zrobił swapa. Chciałbym porpostu poprawić przyjemność z jazdy tym co mam (samochodzik już jest utwardzony (eibach +koni przód i eibach +kayaba tył) na 16" borbet, klocki EBC Green, docelowo zmiana tarcz i pompy hamulcowj) że moje pytania są nadal aktualne...
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 13:41   

nnk59 napisał/a:
a dlaczego by i nie??? kolektor kosztuje około 1700 zł co jest kwotą rozsądną (np. kolektor stalowy supersprint do cc sporting kosztuje koło 1000), i proszę nie mówcie mi tylko żebym lepiej zrobił swapa. Chciałbym porpostu poprawić przyjemność z jazdy tym co mam (samochodzik już jest utwardzony (eibach +koni przód i eibach +kayaba tył) na 16" borbet, klocki EBC Green, docelowo zmiana tarcz i pompy hamulcowj) że moje pytania są nadal aktualne...



Lekko liczac wydasz 2 tys na kolektor ktory przy dobrych ukladach przesunie lekko moc w gore obrotow i przy duzym szczesciu wyrowna straty w osiagach auta pogorszone dzieki szerokim i ciezkim kolom. Ogolnie wyjdziesz na zero z osiagami i nie na zero z kasa. zeby cos z tego bylo mozna zaryzykowac walek stage 1 z RPW plus jakies strojenie na hamowni reszta to tylko kosmetyka.
 
 
nnk59
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 15:09   

mugen masz rację, ale 1700 liczone jest już z transportem. Po drugie to początek długiej drogi, nastąpny etap to będzie odelżone koło zamachowe, a później właśnie tak jak piszesz wałek i sprężyny. I dlatego tak ważne jest tu moje pytanie czy wydech 45 mm czy też 56mm. Nadmieniam że nie zamierzam go zamieniać w ryczące pudło, tylko zbliżyć się osiągami do GTI (powiedzmy coś koło 8 - 8.5 do 100). Kwota jaką planuję wydać to około 5 -7 tyś, to tyle ile musiał bym dopłacić do gti, a wiadomo że dużo trudniej je trafić w dobrym stanie i dlatego zdecydowałem się na 1.6 aby móc je trochę podkręcić
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2007, 17:46   

nnk59 napisał/a:
tylko zbliżyć się osiągami do GTI (powiedzmy coś koło 8 - 8.5 do 100).


wywal z dobrego 1,6 siedzenia, kolo zapasowe, i ile sie da ze srodka, zostawiajac powiedzmy tylko 2 siedzenia z przodu i deske rozdzielcza, bez problemu zejdziesz do 8,5 sek, za darmo.

a tak wg mnie, to za 5-7 tys, to masz dobrego 1,6 (bude) i wstawiasz do tego dobry silnik, ten sprzedajesz i jeszcze masz troche na fajny wydech (jesli mowa o buczeniu)
 
 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 17-01-2007, 08:13   

To i ja sie udziele. Tez mialem podobne plany, chcialem zmienic wydech na srednice 2.25'' wywalic kata itp. Z tego co juz duuuuuuuuzo przeczytalem o modyfikacjach colta to stwierdzam ze nie wydech pozostawie seryjny tylko wytne katalizator a w miejsce jego zwykla rura o takiej samej sr jak wydech. Nastepnym etapem bedzie zmiana dolotu. Stozek juz posiadam (i nie spotkalem sie jeszcze zeby ktos odradzal, a zwlaszcza mechanicy, no chyba ze starej daty w tak zwanych zakladach gdzie pracuja jeszcze mlotkiem i montowka:-) ) A tak na serio juz zamowilem stozek firmy green i mam juz gotowy caly uklad dolotowy. Uklad bedzie tak zwany SAR. I tak mysle okolo polowy lutego pojade na hamownie (po tych wszystkich modach, czyli wyciecie kata i zmiana dolotu) I zobaczymy co sie okaze. Podobna kazda ingerencja w silniku, wydechu, dolotu colta pogarsza osiagi!!! Dlatego trzeba to sprawdzic 8) Choc nigdzie nie widzialem takiego potwierdzenia...
czesci czekaja :)
_________________
 
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 10:00   

w koncu beda jakies udokumentowane dzialania a nie tylko odczucia subiektywne :o z niecierpliwoscia czekam na pomiary
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.