Pytanie początkującego redukcja z 3 na 2 |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 01-06-2011, 19:26
|
|
|
Na pewno nie był wymieniany olej , a jaki wlałeś , ile ?
Sam dam rade to zrobić ? |
|
|
|
 |
Bucza
Mitsumaniak
Auto: colt CJ0 1.3 `98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 03 Wrz 2008 Posty: 147 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-06-2011, 20:24
|
|
|
W temacie jak to zrobić samemu niestety nie pomogę, bo robił to mechanik. Chociaż z tego co wiem nie jest to jakoś szczególnie trudne, ale ja jedyne rzeczy jakie robię w aucie sama to takie, przy których nawet jak coś mi nie wyjdzie to nie unieruchomię auta i będę w stanie dojechać do mechanika
Nie wiem też co tam wlał i ile, bo tak wiedza nie była mi potrzebna, dostałam tylko informacje, że dobrze, że przyjechałam, bo jeszcze trochę i mogłabym mieć problem z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu. Więc u mnie to było powodem problemów ze skrzynią, w Twoim aucie przyczyna może leżeć gdzie indziej.
Jeżeli kupiłeś używany samochód i nie masz dokładnych informacji co i kiedy było ostatnio robione to warto sprawdzić/ wymienić płyny. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 01-06-2011, 20:39
|
|
|
Znalazłem temat o wymianie nie wiem tylko gdzie jest śrubka od spuszczania i zalewania oleju .
Zobaczę przy okazji w jakim stanie są ciegna od zmiany biegów czy gumowe połączenia są w dobrym stanie -żeby nie mieć kiedys problemów. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 20:56
|
|
|
krzysieg napisał/a: | andrew84 - ile u Ciebie będzie kosztować naprawa ? | Min. 1000 zł. Może najpierw spróbuj zmienić olej jak tu wcześniej było mówione... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-06-2011, 12:29
|
|
|
cns80 napisał/a: | piotrekdm1983 napisał/a: | Tak to normalne | Nie jest to normalne.
piotrekdm1983 napisał/a: | u mnie jest tak samo nie przerzucę z dwójki na jedynkę dopóki nie zwolnię do odpowiedniej prędkości | Dlatego że jedynka nie jest synchronizowana.
Kolega pisze o sytuacji między 3 a 2, a dwójka już jest synchronizowana i nie powinno tak być. |
Wydaje mi sie ze 1 jednak jest synchronizowana Nie jest natomiast synchronizowany wsteczny (1 w maluchu napewno nie byl synchronizowany - trzeba sie kompletnie zatrzymac aby wrzucic) |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 02-06-2011, 15:06
|
|
|
KlaudiuszBdg napisał/a: | cns80 napisał/a: | piotrekdm1983 napisał/a: | Tak to normalne | Nie jest to normalne.
piotrekdm1983 napisał/a: | u mnie jest tak samo nie przerzucę z dwójki na jedynkę dopóki nie zwolnię do odpowiedniej prędkości | Dlatego że jedynka nie jest synchronizowana.
Kolega pisze o sytuacji między 3 a 2, a dwójka już jest synchronizowana i nie powinno tak być. |
Wydaje mi sie ze 1 jednak jest synchronizowana Nie jest natomiast synchronizowany wsteczny (1 w maluchu napewno nie byl synchronizowany - trzeba sie kompletnie zatrzymac aby wrzucic) |
Nie jest zsynchronizowana jedynka, widziałem skrzynię od środka, zarówno 1 jak i wsteczny nie mają synchronizatorów. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 02-06-2011, 15:30
|
|
|
Zmienię olej na razie , tylko nie wiem gdzie są śruby od wlewania i wylewania .
Czytałem że od wlewu jest z boku i leje się aż poziom będzie równo z otworem-gwintem .
[IMG=http://img690.images...2.th.jpg][/IMG]
1 wlew (trochę nisko ale napisane nawet OIL )
2 śruba gwiazdkowa spuszczanie ? |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-06-2011, 21:05
|
|
|
W takim razie mea culpa Czlowiek uczy sie cale zycie. Choc mi jedynka wchodzi bez problemu przy wyzyszych niz 20 km/h predkosciach ... z tym ze odruchowo idzie zawsze miedzygaz |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 02-06-2011, 21:37
|
|
|
To potwierdzi ktoś te śruby z obrazka że to te |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 18-07-2011, 17:54
|
|
|
śruba nr 1 to od sprawdzania stanu oleju w skrzyni biegów.
śruba nr 2 od spuszczania oleju.
Śruba wlewowa jest gdzieś na górze z podkładką aluminiową. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-07-2011, 20:09
|
|
|
maro275 napisał/a: | Śruba wlewowa jest gdzieś na górze z podkładką aluminiową. | Bzdura, nie każ mu odkręcać żadnej śruby na górze, bo jeszcze sobie bałaganu narobi. Śruba nr 1 jest zarówno wlewem oleju, jak również kontrolką poziomu oleju (jak się z otworu wylewa olej to znaczy, że jest odpowiedni stan). |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 20-07-2011, 13:13
|
|
|
No ja tam nalewam od góry olej jest śruba 17 lub 19mm już nie pamiętam, a ta z boku 17 to jak się wylewa to wkręcam ją i jest git:)
Może wlewać tą z boku ale wg mnie trudniej i po co skoro od góry można ? niech nie odkręca 12, 13 itp tylko 17 lub 19 to jest od wlewu. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Pafab
Forumowicz

Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 55 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 12-10-2012, 11:09
|
|
|
Odnośnie problemów wszelakich z wbijaniem biegów 2 i 3, to na własnym przykładzie wiem że nie zawsze wymiana oleju pomaga, u mnie wymiana na Valvoline Dura blend niestety nie pomogło. Padło więc na zużyte synchronizatory ale - po rozpruciu skrzyni okazało się że synchro są w stanie idealnym (sprawdzone wg serwisówki), wg mojego ojca który również badał tą skrzynie organoleptycznie, wina jest po stronie sprężyn synchro 2 i 3 biegu, prawdopodobnie tracą sprężystość przez co słabiej dociskają synchronizator.
A odnośnie wlewania oleju "od góry" nie ma tam wlewu oleju, są za to zatrzaski wałków wodzików i blokada zmieniacza, odkręcić i wlać przez nie można, ale można sobie narobić bałaganu w skrzyni, więc po co |
_________________ 98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany
60' Junak M10 + wózek --> śmiga
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony |
|
|
|
 |
|