Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
23-06-2007, 23:37
[CB4W 1.6] rozrzad - chrobotanie
Autor Wiadomość
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2007, 18:37   [CB4W 1.6] rozrzad - chrobotanie

Wymienilem dzisiaj pasek rozrzadu i rolke, no i rowniez pompe wody i....

prawie wszystko wporzadku ale... jak wzrastaja obroty na luzie to wszystko jest OK ale jak wrzuce bieg i depne troche gaz to slyshe delikatne chrobotanie. co to moze byc??

zwalona pompa wody czy cos innego??

dzieki za sugestie :]

pozdro @LL
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
Ostatnio zmieniony przez akbi 23-06-2007, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 17-01-2007, 15:21   

SnowDevil napisał/a:
zwalona pompa wody

Pompa nie może być zepsuta. Albo cieknie, albo nie. Jak nie cieknie, to jest dobra.
SnowDevil napisał/a:
czy cos innego??

Raczej coś innego. Myślę, że to może być któreś łożysko.

Tu masz podobny temat. To może być to.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-01-2007, 09:36   

Zbyt słabo napięty pasek - na 95% - napnij wg. procedury.

Jeszcze jedna opcja - rolka i pompa jakiej firmy, bo jak JC, to mogą chrobotać już w pudełku ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-01-2007, 11:54   

Zrozumiałem, że na luzie wszystko jest OK, ale nie wiem jak mam zrozumieć "po włożeniu biegu"? To znaczy wciskasz sprzęgło, wkładasz bieg, dodajesz gazu, i zanim ruszysz słyszysz chrobotanie? Może słyszysz to w czasie jazdy? Tylko nie mów, że stoisz na podpórkach, wkładasz bieg i obserwujesz jak się fajnie kółka kręcą w powietrzu! :) . Dobra, teraz na serio:-w pierwszym przypadku stawiam na łożysko wyciskowe sprzęgła
-w drugim na nie dokręcone dobrze koła
- w trzecim to normalny objaw. Trzeszczą trochę już zużyte przeguby, postawisz na glebie i będzie git.
PS. Nigdy nie wykluczaj, że wszystko dobrze poskręcałeś, że nie zostawiłeś jakiejś nakrętki itp. gdzieś w komorze silnikowej, a jeżeli wymieniałeś pompę to dobrze odpowietrzyłeś układ? Może to co słyszysz to efekt odpowietrzania się układu chłodzenia! I na to stawiam najbardziej.
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2007, 18:43   

rolke mam KOYO a pompe JAPAN SERVICE PARTS

wydaje mi sie ze jak gosc dokrecal rolke to ja przekrecil. moze rolka sie zwalila??

to napewno nie wina zawieszenia - nie dotykalem. a dzwiek wydobywa sie tylko na biegu przy przyspieszaniu. jak przyspieszam delikatnie to raczej nie slychac a jak przyspieszam mocniej to wtedy wirujace metaliczne dzwieki dochodza sprzed kierownicy. to slychac najbardziej przy przyspieszaniu z niskich obrotow..

mam podejrzewac rolke??

Pozdro @LL
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-01-2007, 21:36   

Sprawdź jeszcze napięcie paska klinowego od wspomagania, czy nie jest tłusty, osadzenie koła pasowego na wale korbowym, oraz szczelność układu dolotowego, jeżeli nic z tych rzeczy to może obciera się jakiś plastik przy osłonie. Nowa rolka nie wysiada od tak od razu ale są rzeczy o których fizjonomom się nie śniło. :lol:
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2007, 13:37   

wiem zo to za dzwiek. prawdopodobnie mechanik pomylil sie o jeden zabek jak zakladal pasek. jak pojechalem z reklamacja to przestawil zaplon i nie chcial powiedziec co bylo problemem. wytlumaczyl to tak: "tajemnica zawodowa".

zasiegnalem porady i diagnoza jest taka. musze jechac na ustawienie rozrzadu i zaplonu, ale juz nie w tym warsztacie.

Zna ktos kogos dobrego w wawie kto mi to od reki ustawi??

pozdro
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 22-01-2007, 16:10   

Jakby mechanik pomylił się o jeden ząbek, to odczułbyś to w postaci nierównomiernernej pracy silnika, kopcenia i w ogóle za ciekawie to by nie było. A piszesz, że obroty są w porządku. Więc pomyłkę o ząbek bym wykluczył.
A warsztaty polecane przez Mitsumaniaków w Wa-wie znajdziesz w regionalnych w dziale "Warszawskie".
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-01-2007, 16:23   

kamilek - ja dawno temu mialem pasek o 1 zabek przestawiony i nie odczuwalem zadnych nieciekawych efektow - obroty w normie i stabilne, przyspieszenie tez; dotyczylo to silnika 4G37; chociaz po wymianie i poprawnym zlozeniu przyspieszenie auta znacznie sie poprawilo
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 22-01-2007, 16:27   

A jak miałeś przestawiony pasek, to chrobotało Ci coś w silniku?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-01-2007, 16:34   

kamilek napisał/a:
A jak miałeś przestawiony pasek, to chrobotało Ci coś w silniku?

Krzyzak napisał/a:
nie odczuwalem zadnych nieciekawych efektow
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2007, 20:30   

wczesniej nic nie chrobotalo, jak koles przestawil zaplon to prawie zniwelowal ten efekt.

wydaje mi sie ze to jednak zabek - rozrzad pewnie trzeba ustawic porzadnie - moj ojciec mial kiedys podobnie w mazdzie 626 - w radomiu robil :]

pozdro
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.