 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Problemy z regulacją obrotów!!! |
Autor |
Wiadomość |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2007, 17:57 [C62A 1.5] Problemy z regulacją obrotów!!!
|
|
|
Mam problem otóż zacząłem regulację obrotów wg instrukcji Krzyzaka po przejściu do pomiaru za pomocą miernika czujnika przepustnicy wskazuje on napięcie 0,64V. W celu ustawienie napięcia na 0,5V zgodnie z zaleceniami w instrukcji poluzowałem śrubki i tu klapa napięcie pozostawało na takim samie poziomie (0,64V) więc przykręciłem i nic cały czas 0,64V. W związku z powyższym prosze POMÓŻCIE co robię nie tak lub co mogło ulec uszkodzeniu. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 23-06-2007, 22:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-01-2007, 18:14
|
|
|
zrob zdjecie czujnika TPS i pokaz miedzy ktorymi kablami sprawdzasz
jesli masz ciagle 0.64V mimo przestawiania TPS to oznacza, ze TPS moze byc uszkodzony - zamiast potencjometru masz staly opornik
a jak ECU? - kondensatory zmienione? |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2007, 19:02
|
|
|
Przesyłam zdjęci mojego czujnika na którym zaznaczyłem miejsca pomiaru. Jeżeli chodzi o ECU to mam problemy z jego lokalizacją bo w miejscu pod schowkiem po stronie pasażera jest wentylator (chyba tak to się nazywa). Prawdę mówiąc to jak to ECU wygląda, w każdym bądż razie po stronie kierowcy jest pęk kabli i nad gniazdem sterowania ale nie wiem czy to to więc dołączam zdjęcia niech spojrzy na nie fachowiec może to właśnie ECU.
Tak jest od strony pasażera:
A tak po stronie kierowcy:
POMOCY:!: |
|
|
|
 |
devil1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2007, 22:58
|
|
|
tak wyglada ecu, a znajduje sie po stronie pasazera po prawo od tego "wentylatora" w pozycji pionowej przy samej scianie, pod plastikami:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2007, 12:03
|
|
|
wyglada, ze dobrze mierzyles napiecie - jesli sie nie zmienia przy kreceniu TPSem, to naprawde nie wiem dlaczego - sprobuj zmierzyc opor na ty stykach (po zdjeciu wtyczki) - powinien byc w granicach 1 kOm i sie zmieniac przy przestawianiu pozycji TPS
co do ECU - po prawej stronie na fotce nr 2 widac wtyczke, ECU jest jeszcze kawalek na prawo - nad nadkolem |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2007, 19:19
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | przy przestawianiu pozycji TPS | nie wiem czy dobrze rozumiem czy "przestawianie" oznacza dokrecanie i odkrecanie śrubek mocujących czy zmianę pozycji TPSa polegająca na wkręceniu w "uchwyty" powyżej lub poniżej obecnego połozenia. Bo zauważyłem że jest możliwośc przykręcenia TPSa w w/w pozycje. Jedna z możliwości zanaczyłem na rysunku. Przepraszam za banalne pytania ale jestem poczatkującym "mechanikiem" i wolę się upewnic bo nie trudno coś zepsuć.
Co do ECU to zabieram się za sprawdzenie i na pewno bedą pytania także uprzedzam i przepraszam oraz licze na pomoc.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-01-2007, 19:46
|
|
|
na czerwono zaznaczylem srubke, po drugiej stronie TPS jest druga srubka - po ich poluzowaniu mozesz przestawiac (krecic) TPSem w pewnym zakresie
to w ten sposob sie ustawia te 0.5V |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2007, 18:39
|
|
|
Dzięki wskazówką devil1985 udało mi się znaleźć ECU. Po rozkręceniu ukazał mi się nieciekawy widok, a mianowicie podejrzewam że jeden z kondziów wylał i nie wiem czy przy okazji nie spowodowało to uszkodzenia elementów które napotkał na swojej drodze podczas swobodnego spływania. Obawy moje sa tym większe ponieważ pod niektórymi z nich widać plamy coś w rodzaju "wżerów" o ciemnozielonej i czarnej barwie . Największe obawy mam do elementów zaznaczonych na zdjęciu, jeżeli ktoś wie jak sprawdzić czy nie zostały one uszkodzone to prosze o wskazówki. Za regulacje obrotów wezmę się po uporaniu z ECU.
 |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2007, 00:22
|
|
|
Są to prawdopodobnie zenerki, najlepiej oczyścić alkoholem, przelutować resztę i ok
[ Dodano: 14-01-2007, 00:23 ]
a to małe to to tranzystorek:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-01-2007, 19:28
|
|
|
za mala fotka - ja nie jestem w stanie dojrzec jakie sa to elementy |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2007, 20:20
|
|
|
Powiększyłem troche zdjęcie i zaznaczyłem miejsca w kórych widać "uszkodzenia". Być moze teraz uda się postawić jakąś dizgnozę.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-01-2007, 20:51
|
|
|
generalnie jest tak:
gdzies obok elementu jest oznaczenie - np. R62 to opornik, bo zaczyna sie na R i powinienes zmierzyc jaki ma opor, C to kondensator, D to dioda i tu powinienes sprawdzic czy w jedna przewodzi a w druga stronie stanowi rozwarcie
czesc z nich to elementy SMD - montaz powierzchniowy, malutnie lementy - jak wspomniany R62, niektore - te duze - to normalne elementy elektroniczne
sprawdza sie je wylutowujac przynajmniej 1 nozke, bo jak sa obie wlutowane, to mimo wszystko wplyw na pomiar moze miec caly obwod do jakiego naleza
duze oporniki maja kod kreskowy - znajdziesz go przez google i zobaczysz czy po pomiarze wartosc z kodu zgadza sie z wartoscia rzeczywista
jak masz podejrzenia co do sciezek czy punktow lutowniczych, to musisz je poprawic lutownica, a sciezki ew. naprawic (a potem sprawdzic czy nie maja jakiegos oporu - powinny miec ZERO lub blisko zera)
gorzej z elementami SMD bo bez schematu ciezko odczytac ich parametry, ale jak maja jakis opor (oporniki), to powinny byc dobre
a przed zlutowaniem trzeba by wszystko oczyscic, po lutowaniu zabezpieczyc sprajem (dostepny w sklepach z elektronika) - zeby sie nie utlenialy itp. |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 16:34
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc wszystkim którzy odpowiedzieli na mój post i udzielili wskazówek. Po wymianie kondziów w ECU przystąpiłem do regulacji obrotów zgodnie ze wspomnianą instrukcja w pierwszym poście, wszystko przebiegło książkowo, obroty nie falują, po zmierzeniu miernikiem dzięki Krzyzakowi udało się ustawić napięcie TPSa na 0,50V (jakie to proste aż głupio mi teraz że zadawałem takie pytania , ale człowiek się uczy całe życie a to moje pierwsza przygoda w "mechanice", wcześniej jezdziłem do warsztatów, ale zdzierali a efektów nie było, tak na marginesie to rok czasu jeżdziłem i nikt nie zajrzał do ECU). Mam tylko taki problem wcale nie świeci mi Check engine, a z tego co wiem to powinien się zapalić przy przekręceniu klucza w stacyjce, dopiero po jakimś czasie dopiero powinna zgasnąć. Ale to jest pozostałością po wizycie w jednym z warsztatów.
Jutro rano sprawdzę jak bedzie palił, byc może to przedwszesne radości. Jeszcze raz dzięki. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-01-2007, 19:29
|
|
|
Rzeczywiscie CE powinno sie zaswiecic i zgasnac - jak wcale sie nie swieci, to byc moze spalila sie zaroweczka. Ew. znam jeden taki przypadek silnika kolegi (tez 4G15 12v), gdzie rowniez nie pali sie kontrolka CE (tu akurat w Colcie) i poza tym wszystko jest OK. Nie wiadomo co jest, ale podczas wymiany kondensatorow zauwazylem kilka elementow popalonych, wiec zwalam na to (niestety to elementy SMD, wiec nie znam parametrow, zeby wymienic). Jego solucja to co jakis czas sprawdzac dioda czy nie ma zadnych bledow. |
|
|
|
 |
karolw78 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2007, 18:14
|
|
|
I tak wsiadam rano przekręcam kluczyk i niestety nie pali tak jak chciałem, muszę chyba jeszcze zwiększyc obroty bo na zimnym silniku zauważyłem taki objaw: po odpaleniu obroty wzrastaja do ok 1300 po czym nagle szybko spadają - co jest częstą przyczyną gaśnięcia, ale jak nie zgaśnie to wracaja do ok 1000-1200 i utrzymaja się na takim poziomie do zagrzania silnika, co jak sądze jest pozytywnym objawem. Martwi mnie jednak fakt szybkiej utraty obrotów powodujący gaśnięcie silnika. Co do CE to historia była taka: jak co dzien dojechałem do pracy, zgasiłem silnik i poszedłem na swoje stanowisko, po 8 godz. trudzie wsiadam do miśka a on tylko zapalił na ok 2 sek i zgasł, misiek umarł. Zaholowałem go do elektryka, sprawdził i diagnoza była taka że nie ma ciśnienia w cylindrach, wina rozregulowania zaworów (iskra była), zostawiłem miśka odebrałem go na drugi dzien i wszystko było ok, poza nie świecącym CE. |
|
|
|
 |
|
|