Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak to jest z tymi Lancerami X - czemu tyle ludzi sprzedaje?
Autor Wiadomość
PartyBOY 
Nowy Forumowicz

Auto: AR 159 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 05-11-2012, 19:03   Jak to jest z tymi Lancerami X - czemu tyle ludzi sprzedaje?

Witam,

Szukam w miarę świeżego auta za przystępne pieniądze i bardzo mocno zastanawiam się nad Lancerem X. Nowego nie chcę kupować, interesuje mnie tylko benzyna 1,8.

Zauważyłem, że jest od groma ofert na auta 2008-2011, od pierwszych właścicieli z niewielkimi przebiegami. Strasznie jest to dla mnie podejrzane, bo jeżeli chodzi o inne marki to raczej ciężko znaleźć auta z małymi przebiegami i od 1 właścicieli. Wygląda to jakby ludzie po gwarancji chcieli ich się jak najszybciej pozbyć :?

Z tego co wyczytałem i słyszałem to 1,8 nie są w ogóle oszczędne, a na dodatek osiągi też mają raczej kiepskie (raz prowadziłem i "rakieta" to nie jest)... a jak z trwałością?

Z góry dziękuję za przybliżenie tematu :D
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2012, 19:13   

Hej.
Może ludziom się przelewa i dochodzą do wniosku, że opchną Lancera i kupią lepszy wózek.
Może zawiedli się osiągami (powiedzmy średnio-dobre) i spalaniem (jak dla mnie umiarkowane - 10l gazu) i postanowili kupić coś mniejszego, szybszego i bardziej oszczędnego..

A co do trwałości, to jest dobrze - ja przy przebiegu prawie 50kkm na nic nie narzekam.

Pozdrowienia!

[ Dodano: 05-11-2012, 19:14 ]
Lancer to duży, bezpieczny, w miarę szybki, ładny, jak dla mnie oszczędny i niezawodny samochód.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-11-2012, 19:45   

PartyBOY - a ceny jak się kształtują? Bo to też wiele może od tego zależeć. Nie podejrzewam, żeby było dużo chętnych na Lancera z drugiej ręki. A oczekiwania sprzedających są dość wygórowane... Może nie ma dużo ofert, tylko długo czekają na nabywcę?

A co do Lancera to na pewno jest to bardzo poprawny :butthead: wóz. Szczególnie z silnikiem 1,6 cena jest na pewno adekwatna do osiągów/spalania/wyglądu/wyposażenia itd... W przypadku 1,8 trochę zabrakło elastyczności i mogło być dużo ciekawiej. Nie jeździłem 2.0 z USA ale ten silnik na pewno wzbudził by większe zadowolenie posiadaczy niż 1,8.

A Ty czego szukasz? Bo po przesiadce z 159 za cicho i komfortowo to to nie będzie...

A co do oszczędności.. to 1,8 według raportów innych użytkowników pali co najmniej 1l mniej od mojego (2.0 135KM)... Co prawda 4G63 elastycznością zabija w całej rozciągłości ten 1,8, ale spalanie co całkiem co innego, a masz niby więcej koni... Więc jak głaskasz gaz to spalanie małe, jak ciągniesz 4-6,5 tys to masz 140 parę koni (zależnie od rocznika) - tam ciągnie.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2012, 20:12   

PartyBOY napisał/a:
Zauważyłem, że jest od groma ofert na auta 2008-2011

Hmm... wcale tak dużo nie ma, na allegro pokazało mi ok. 45 wyników dla Lancera 1.8, z czego 15 to samochody nowe. Porównaj z Passatem, albo Skodą :)
 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 05-11-2012, 20:52   

Nie ma co się oszukiwać, są bardziej oszczędne auta :D . Wydaje mi się, że o to chodzi, ludzie w dobie kryzysu coraz mniej zarabiają i po prostu nie stać ich na utrzymanie tego wózka. Mi wychodzi przy dobrych wiatrach miesięcznie 600-700pln a jakoś szczególnie dużo nie jeżdżę :)
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
PartyBOY 
Nowy Forumowicz

Auto: AR 159 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-11-2012, 21:02   

Dzięki chłopaki za konkretne odpowiedzi. Alfę sprzedaję tylko dlatego, że w tej chwili robię bardzo mało kilometrów. Do pracy mam raptem około 6 i auto nawet się w pełni nie rozgrzewa. Poza tym, to dość dobry moment, żeby w miarę sensowną kasę za nią dostać. Zastanawiałem się też, żeby zostawić AR (bo to mega fajne i zadbane auto), i po prostu kupić sobie jakieś drugie auto tylko do miasta, ale niestety jestem na dorobku i nie stać mnie na szastanie $...

Szybkie pytania:
- czy rozrząd jest na łańcuchu
- czy w sedanie można składać tylną kanapę
- czy trzeba regulować zawory i jak tak to co ile km
- części eksploatacyjne (tarcze, klocki, elementy zawieszenia) tylko w ASO czy są dobre zamienniki?

Tak na szybko to mógłbym się zastanowić nad:

http://otomoto.pl/mitsubi...-C26592168.html
http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-C26519852.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C26465427.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C26173125.html
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-11-2012, 21:10   

PartyBOY napisał/a:

- czy rozrząd jest na łańcuchu


Łańcuch

PartyBOY napisał/a:
- czy w sedanie można składać tylną kanapę


Chyba tak, niech się ktoś wypowie. W każdym razie składanie np. u mnie wiele nie wnosi z punktu widzenia logistycznego ponieważ otwór jest i tak dużo mniejszy (wzmocnienie nadwozia).

PartyBOY napisał/a:
- czy trzeba regulować zawory i jak tak to co ile km


Standardowo około 90 tys jak nie ma gazu. Nie wiem czy rozróżniasz regulacje zaworów (śrubka, blaszka, szklanka). Tutaj jest ta najbardziej pracochłonna/problematyczna na szklankach (mierzenie, zamawianie na wymiar/szlifowanie starych, montaż).

PartyBOY napisał/a:
- części eksploatacyjne (tarcze, klocki, elementy zawieszenia) tylko w ASO czy są dobre zamienniki?


Hamulce nie ma problemu, zawieszenie pewnie też nie (podobne elementy w Outlanderze dłużej sprzedawanym niż Lancer) zresztą w rzadko się zdarza, żeby coś walnęło poniżej 100 tys w zawieszeniu. A na 16-stkach to myślę, że spokojnie dużo dłużej wytrzyma.
Ps. Swoją drogą na forum panuje przekonanie, że w niektórych modelach należy czym prędzej wymienić klocki na miększe (np. TRW), a co dopiero kupować w ASO klocki... Tarcze też są lepsze w aftermarkecie np. ATE niż te oryginalne.... :twisted:
Ostatnio zmieniony przez krzychu 05-11-2012, 21:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 05-11-2012, 21:13   

PartyBOY napisał/a:
- czy w sedanie można składać tylną kanapę
- czy trzeba regulować zawory i jak tak to co ile km


Można składać.
Zawory co 100 tyś.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 06-11-2012, 11:27   

Cytat:
- czy w sedanie można składać tylną kanapę


Można ale szału nie ma, pralki, lodówki czy czegoś w ten deseń nie przewieziesz :D
Otwór jest na tyle wąski że to całe składanie mało praktyczne jest, ale taki mankament sedanów.
_________________
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-11-2012, 15:03   

Narzekacie na otwor po zlozeniu kanapy, ale przeciez nic wyzszego przez zwykla klape tez nie wlozycie... najmniejszy wymiar 55cm maks...
Taki urok Sedanow... ot na vana sie nie nadaje ;)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
PartyBOY 
Nowy Forumowicz

Auto: AR 159 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-11-2012, 21:28   

Ale drabinę lub coś podobnego spokojnie wsadzę (po uprzednim złożeniu fotela pasażera) :-)
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 06-11-2012, 22:31   

:D drabina wejdzie :D tylko co by za długa nie była :D
_________________
 
 
clash 
Forumowicz


Auto: Lancer Intense 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 92
Skąd: z nienacka
Wysłany: 06-11-2012, 23:37   

W skrócie mówiąc przesiadki z AR na Mitsu chyba nie polecam, bo trafi Cię szlag.
Ja właśnie tak mniej więcej zrobiłem.

Ja przesiadłem się w 2009 z C-Klasy, Lancer był chwilowym wyborem bo:

1. Wygląd odlotowo drapieżny, coś jak Tokyo~wersja Bmw3
2. Audio wciskające w fotel. Po prostu. Nie wiem jak to zrobili, ale mnie paskudnego audiofila - rozwalili na łopatki. Nie żartuję - jest kosmicznie wyrąbiste, nawet harman kardon mnie tak nie rusza.
3. Nowy samochód z salonu, nie będący Kią, Hjundajem etc., w prawie najwyższej wersji kosztował 73tys. Z kalkulacji wyszło mi, że opłacalnie - popełniłem lekki błąd, ale to inna historia :mrgreen:
4. Na jeździe próbnej chyba byłem skacowany, bo wydawało mi się że auto jest nieco dynamiczniejsze :lol:

Potem się okazało że ten samochód jest trochę jak sportowa 600ta (motocykl) - kurvinox włącza mu się dopiero powyżej 3.5/4 tysięcy obrotów, ale wtedy też uaktywnia się wir w baku (dobija do 13litrów). Do momentu przekroczenia tej wskazówki jest ospały jak żółwik i jak się przez 2 lata użytkowania okazało - idealny dla kobiet i mało palący (do 5.5Litra) :mrgreen: Dlatego sobie został.
Teraz ilość samochodów się powiększyła i go sprzedaję.

Natomiast wracając do tego co na początku napisałem - przesiadka z czegoś wyższej klasy na lancka - no cóż, trzeba umieć w życiu nie narzekać i cieszyć się malutkimi sprawami. Jedna z nich to taka, że ten samochód (mówię tu o mojej wersji, ze sztywniejszym zawieszeniem. jak inne to nie wiem) jeździ jak po sznurku. Jest niesamowity jeśi chodzi o trzymanie się toru jazdy, nagłe manewry, bądź manewry przy większych prędkościach.

Tak więc ogólnie polecam i nie polecam (he, pomocna opinia) :P

Za 30-40kafli polecam.
Nowego absolutnie nie.


ps. bagażnik w sedanie jest naprawdę spory, a fotele się składają, bez tzw. "ząbka" - więc sporo wejdzie jeśli nie za wysokie będzie ;)
 
 
Mikuc 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 85
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2012, 16:02   

Narzekacie na to że powoli przyśpiesza ale w trasie to wystarcza 1.8 spokojnie można przegonić kolumnę tirów w mieście i tak nikogo nie przegonisz bo stoisz.. Moim zdaniem jest to samochód uniwersalny i do miasta i do trasy. Na Polskie drogi większa moc i tak nigdy nie będzie wykorzystana.
 
 
PartyBOY 
Nowy Forumowicz

Auto: AR 159 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-11-2012, 17:07   

Wszystko pod warunkiem trzymania wysokich obrotów, podczas jazdy testowej dojeżdżając do tira, redukowałem z 5 na 3 i dopiero wyprzedzałem :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.