[3.2 DID] Bezpiecznik |
Autor |
Wiadomość |
zakis77
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 11-11-2012, 16:18 [3.2 DID] Bezpiecznik
|
|
|
Witam.Wymieniłem paski na alternatorze, i po zapaleniu samochodu po ok.15 sekundach pali mi bezpiecznik ten 120A przykręcany.Ma ktoś może jakieś pomysły co to może być i ewentualnie jak znaleźć usterkę? |
|
|
|
 |
kuba84
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012 Posty: 21 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 11-11-2012, 21:28
|
|
|
Mam rozumieć że przed wymianą pasków wszystko hulało ??? |
|
|
|
 |
zakis77
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 11-11-2012, 22:10
|
|
|
Przed wymianą wszystko hulało jak należy.Rozebrałem alternator i jedna ze szczotek kompletnie zużyta.Myślę ,że po wstawieniu nowych wszystko wróci do normy.Zbieg okoliczności ,że alternator padł po wymianie pasków. |
|
|
|
 |
kuba84
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012 Posty: 21 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 11-11-2012, 22:13
|
|
|
To tylko Pajero, musisz się przyzwyczaić
Ja już z doświadczenia wiem że jak zabieram się za jedno to wyskoczą jeszcze co najmniej trzy rzeczy po drodze |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 12-11-2012, 11:33
|
|
|
cześć, czy masz luz na łożyskach alternatora? To że pali tobie bezpiecznik może być problem ze szczotkami lub uszkodzenie regulatora napięcia (spalona dioda) w szczotko trzymaczu przez to, że nie było przejścia na obydwu szczotkach jednocześnie.
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
zakis77
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 12-11-2012, 22:06
|
|
|
Witaj tompol34.Sprawa wygląda tak , jak rozlutowałem dziś szczotki to okazało się, że jedna ze szczotek zablokowała się jakby w prowadnicy.Szczotki po demontażu jednakowej długości.Wszystko wyczyściłem ,szczotki zalutowałem obie wystawały jednakowo i objaw dalej ten sam.Pali mi bezpiecznik chwile po odpaleniu samochodu.Łożysko jeszcze znośne.Po odpięciu kabla z alternatora i wtyczki bezpiecznik zachowuje się normalnie.Czy zawieszenie się jednej ze szczotek mogło uszkodzić regulator?Co ewentualnie sprawdzić ,poradź coś bo ja jak zwykle za granicą się z tym użeram. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 13-11-2012, 10:30
|
|
|
wymień cały regulator (to groszowa sprawa może być bosch) i szczotki.
Pewnie było tak, że stary pasek miał luz i był spasowany z luzem łożysk alternatora, jak wymieniłeś i naciągnąłeś to przekosowało delikatnie wał alternatora na łożyskach i odbiło szczotkę dzięki temu że było pewnie sporo pyłu grafitowego i brudu w prowadnicy szczotki.
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|