Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Nowy użytkownik = jakich usterek mogę się spodzie
Autor Wiadomość
arti32 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 38
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 26-10-2012, 20:31   [CS3A 1.6] Nowy użytkownik = jakich usterek mogę się spodzie

Witam

Na początek chciałem sie przywitać, jestem nowym uczestnikiem na forum a także posiadaczem od 2 msc lancera 1.6 kombi z 2006r. Kiedyś jeżdziłem parę lat dostawczym L300 2.5D wytrzymał ponad 400 tyś. Lancer ma 150 tyś km, wrzucilem w niego sekwencje gazu stag. Chcialem się podpytać czego mogę sie spodziewać po moim autku w najbliższym czasie jeśli chodzi o usterki?
Zauważyłem że bije mi chyba tarcza w kole lekko wyczuwalna czasem na kierownicy, ale widze że czesto sie wykrzywiają w tym modelu, inna rzecz to korozja podwozia, juz oczyszczona i zabezpieczone przed zimą jakims biteksem.
Zauważyłem że jest też dosyć głośny z tyłu, słychć wydech przy raptownym wkecaniu w obroty a także świsty powietrza przy większych prędkościach.

Czy u Was też są podobne objawy i spostrzeżenia?
Jakie prędkości maksymalne są dla silniczka 1.6 jakiego rzędu przebiegi wytrzymują, ja sporo jeżdze głównie w trasach dlatego to lpg wrzuciłem, chciałbym aby wytrzymał ze 300 tyś?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wskazówki i spostrzeżenia dotyczące tej japońskiej technologii
 
 
Wojti75 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2012, 22:02   

Witaj kolego !

Ja poprzedniego Lancerka miałem 2004 r. tez 1,6 zrobiłem nim 230 tys. km. W sierpniu kupiłem Lancerka tez 1,6 tylko 2006 r. bardzo lubię te wozy to zostałem przy takim.

Fakt podwozie to i Ja będę musiał zabezpieczyć. Jak będziesz jeździł przyzwoicie to spokojnie na tym silniku dojedziesz 300 tys.
Do roboty to gumy stabilizatora, mogą być końcówki drążków kier. ogólnie elementy zawieszenia ale to nie sa bardzo wysokie wydatki. Warto sprawdzić hamulce, tarcze, klocki itd. Co do LPG to sie nie wypowiem zawsze jeździłem na PB95.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 26-10-2012, 22:38   

Jeśli chodzi o LPG - od maja wykręciłem blisko 15tyś na podtlenku gazu i nie mam z tym żadnych kłopotów. Jedynie poprosiłem o przestawienie o 10 stopni w górę moment przełączenia się na gaz. Tak aby w pełni rozgrzany silnik pracował na lpg. Właściwie to idealny motor do tego rodzaju paliwa.
_________________
SMK
 
 
arti32 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 38
Skąd: Mińsk Mazowiecki
  Wysłany: 28-10-2012, 22:05   

Dzięki za wszelkie uwagi i wskazówki.
Może znacie jakiś konkretny sklep gdzie kupie tarcze i klocki jakieś sensowne i w dobrej cenie? Czy może szukać np w intercarsie czy allegro do tego modelu, tylko widzę że sporo tutaj jest no name?
Jaką prędkość maksymalną udało wam się osiągnąć lancerem z silniczkiem 1.6 i przy jakich obrotach?
Z góry dzieki :)
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 29-10-2012, 20:50   

Tutaj chyba kupowałem cosik i było OK. Sprawdź po prostu gdzie taniej.
Ze swojej strony nie polecam Boscha. Komplet zaczyna mi bić po 7 tys km :(

Prędkość jakieś chyba 170 licznikowe przy ok 4,2 tyś
Generalnie jak sprawdziłem na autostradach opłaca się jeździć do 130-150 licznikowe (ok 140 realne)
Spalanie wtedy jest w okolicach do 7,5. Potem gwałtownie rośnie w górę.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-10-2012, 22:30   

Bojar napisał/a:
Prędkość jakieś chyba 170 licznikowe przy ok 4,2 tyś
Generalnie jak sprawdziłem na autostradach opłaca się jeździć do 130-150 licznikowe (ok 140 realne)
Spalanie wtedy jest w okolicach do 7,5. Potem gwałtownie rośnie w górę.

jestes pewien tej predkosci i obrotow? Bo mi sie daje ze gdy testowalem ile wyciaga to wyszlo 180 przy prawie rowno 5krpm. No chyba ze fabryka dawala rozne skrzynie (??!!)

moim zdaniem optymalna predkosc na autostradzie to licznikowe 120-140, generalnie okolice 3500 rpm, wtedy pali srednio jakies 6.8
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-10-2012, 06:58   

arti32 napisał/a:
kupie tarcze i klocki jakieś sensowne i w dobrej cenie?


Tarcze ATE i klocki TRW. Sensowny tani zestaw. Klocki trochę pylą, ale za to rzadziej krzywią tarczę.
 
 
Arktic 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4g63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 106
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-10-2012, 16:10   

krzychu napisał/a:
klocki TRW. Sensowny tani zestaw. Klocki trochę pylą, ale za to rzadziej krzywią tarczę.

Potwierdzam klocki pylą dość mocno ale jeśli ktoś czasem myje auto to nie ma z tym problemu, jeśli chodzi o tarcze to polecam zwykłe gładkie brembo przejechałem na nich już 13tkm w różnych warunkach i spisują się dobrze, nie pamiętam w jakim e-sklepie je kupowałem ale zapłaciłem coś koło 110zł za sztukę. Tak czy inaczej do 1.6 jest chyba większy wybór ale mogę się mylić :P
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 30-10-2012, 21:12   

Iwonka napisał/a:

jestes pewien tej predkosci i obrotow? Bo mi sie daje ze gdy testowalem ile wyciaga to wyszlo 180 przy prawie rowno 5krpm. No chyba ze fabryka dawala rozne skrzynie (??!!)

Nie nie jestem pewien. Rzadko mam okazje pojeździć z takimi prędkościami :)
 
 
hyziu 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 Kombi 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2012, 13:41   

Iwonka napisał/a:

jestes pewien tej predkosci i obrotow? Bo mi sie daje ze gdy testowalem ile wyciaga to wyszlo 180 przy prawie rowno 5krpm. No chyba ze fabryka dawala rozne skrzynie (??!!)

moim zdaniem optymalna predkosc na autostradzie to licznikowe 120-140, generalnie okolice 3500 rpm, wtedy pali srednio jakies 6.8

Potwierdzam 185 (177 na GPS) przy ok 5k rpm (w cztery osoby). Tak samo spalanie jak powyżej 140 to zaczyna sporo ciągnąć nawet ponad 10/100.
 
 
arti32 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 38
Skąd: Mińsk Mazowiecki
  Wysłany: 03-11-2012, 20:04   

Dzięki za wskazówki.

Czy może macie podobne wrażenie jeśli chodzi o głośność w kabinie? Jeździłem i jeżdze różnymi autami, niemcami i francuzam o podobnej pojemności, mocy, klasy, mam wrażenie że lancer kombi jest głośny nieprzecietnie...

==> w sytuacji przyspieszania, wkręcania w obroty od 2,5 - 3,5 tyś obrotów wydech słychać dość wyraźnie, prawie ryk auta o mocy 200km;), czy jest to taka przypadłość lancerów i spcyfika wydechu? Wydech jest orginalny, szczelny od nowości. Normaly jest jak jade np. ze stałą prędkością ok 110km i 3 tyś obrotów.

==> druga rzecz to szumy powietrza z tyłu auta, mam kombi. Słychać powyżej 100 km jak wyraźnie szumi powietrze gdzieś z tyłu. To że brak w nim nadkoli kół z tyłu to zrozumiałe, że są pewne dodatkowe dzwieki i odgłosy z asfaltu, piasku itp.. ale to inna sprawa.


Jak to wygląda u Was?
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2012, 12:33   

faktycznie Lancer jest dosc glosny z tym ze naszym silnik szczegolnie odzywa sie w okolicach 4000rpm, ponizej jest slyszalny ale do przezycia, 2.5-3.5 to najczesciej uzywany zakres i tam jest imho ok. Np. Ceed 1.6 poliftowy jest glosniejszy a francuskie autaczy tez nowe vw (np. jetta 1.2 tsi ktora ostatnio jechalem) generalnie cichsze. Nowy Lancer 1.6 mivec jest z kolei glosny przy ok 3500rpm.

szum wiatru ale taz nawierzchni tez mam slyszalny, czasem mniej czasem bardziej. Wydaje mi sie ze jest to kwestia uszczelek drzwi ale poniewaz ciagle nie wiem ktorana 100% jest winna - nic z tym nie robie :)
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
arti32 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 38
Skąd: Mińsk Mazowiecki
  Wysłany: 05-11-2012, 17:45   

Tzn silnik jest cichy, na wolnych obrotach niesłyszalny prawie, jak pisałem ten świst-odgłos to chyba specyfika wydechu lancera 2.5-3.5tys przy raptownym depnięciu...

Szumy powietrza to faktycznie mogą być uszczelki w drzwiach, piasek uderzający w podłogę i karoserie, czasem w szybę przednią też sa dosyć głośno odczuwalne w kabinie, przenoszące się Dziewiecki z opon podczas jazdy słyszalne w kabinie, po gładkim asfalcie ładnie cichutko ale po chropowatym znacznie słychać ich prace zetknięcia z podłożem w kabinie.....

Takie są moje spostrzeżenia, no cóż są plusy i minusy, należy się do tego przyzwyczaić i jeździć. Pociesza mnie fakt spalania na LPG, które się wacha od 7.5 litra gazu w trasie ok 120 km + -, i ok. 8.5 l w cyklu mieszanym z przewagą na trase, to cieszy. Nie jest może rakietą silnik 1.6 ale do przemieszczania wystarcza.

Pierwsze wrażenie po 5 tys km
pozdrawiam
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-11-2012, 05:13   

arti32 napisał/a:
druga rzecz to szumy powietrza z tyłu auta, mam kombi. Słychać powyżej 100 km jak wyraźnie szumi powietrze gdzieś z tyłu.

Sprawdź uszczelkę przy klapie i dociągnij klapę na zamku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.