Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
tylne zawieszenie carisma 1.8 95r
Autor Wiadomość
euzebio25 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 glx 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-11-2012, 16:48   tylne zawieszenie carisma 1.8 95r

Witam wszystkich, mam taki problem z moim zawieszeniem: na badaniach okazało się że pare tulejek z tyłu jest w bardzo złym stanie (z cukierków na krótkich wahaczach nic prawie nie zostało, jedna tuleja leży obok wysunięta) i musze teraz zrobić całe tylne zawieszenie i tu jest problem, po wielu godzinach męczenia się ze śrubami okazało się że prawie wszystkie trzeba ciąć, tak wszystko jest zeżarte że nie warto wymieniać samych tulejek. Postanowiłem więc kupić zestaw zawieszenia z używanego samochodu (w dobrym stanie, z małym przebiegiem, z ładnymi tulejami (najwyżej wymienię niektóre ale w nowym zestawie)) i wstawić ten cały zestaw wahaczy do mojego samochodu. Nie mogę już 3 tygodnie znaleźć zawieszenia do mojego modelu, każdy mówi że mimo że ma wahacze do carismy 1 to u mnie mogą nie pasować i tutaj właśnie mam pytanie. Czy carismy 1 HB niezależnie od wersji silnika miały jakieś różnice w tylnym zawieszeniu? (ja potrzebuję takiego zestawu na tył: wahacz główny ten co jest z piastą, wahacz poprzeczny tam gdzie zaczepiony jest amortyzator i 2 małe wahacze poprzeczne). W mojej carismie mam silnik benzyna 1.8 4G93 SOHC czyli ten przed GDI i podobno zawieszenie z GDi nie bedzie u mnie pasowac mimo ze to tez jest carisma 1, to prawda? Mam z tyłu tarcze, to podobno też różnica przy zakupie wahaczy? Będę wdzięczny za odpowiedzi, bo z takim zawieszenie, które mam to strach jeździć:)
 
 
 
gallus87 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 90 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: Mikołów
Wysłany: 15-11-2012, 19:35   

Witam,
Gdzieś na forum jest fotokatalog zawieszenia dokuji. Są tam przedstawione różne wersje zawieszenia plus obrazki. Carisma na stronie 397-400
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-11-2012, 19:57   

Szczerze mówiąc to pierwsze słyszę o różnicy w wahaczach.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
euzebio25 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 glx 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-11-2012, 20:09   

widzialem ten katalog, tam nawet nie ma wyszczególnienia czy samochód to sedan czy HB (a spotkałem się z odpowiedzią podczas szukania wachaczy, że z sedana czymś się różnia od tych w HB), niewiem czy decydować się na młodsze zawieszenie np. z carismy z silnikiem GDi z 98r HB w ladnym stanie i włożyć to do mojego..
 
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 15-11-2012, 20:53   

carisma 1,6 ma wahacze tylne z czopem na łozysko srednica 28 mm, 1,8 ma czop 30 mm . i na to trzeba zwrócić uwage bo nie nacielem na tym drobiazgu i mam wahacz tylny prawy do niczego mi niepotrzebny.
 
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 16-11-2012, 10:16   

w carismach którebyły produkowane od grudnia 97 dolny wachacz poprzeczny (dłuższy) był nieco dłuższy od tych zakładanych w cari do grudnia 97
 
 
euzebio25 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 glx 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-11-2012, 11:15   

dziękuję za dwie ostatnie odpowiedzi, już coś się wyjaśnia powoli, ciekawi mnie jeszcze fakt silników, czy np carisma z przed 97r np TD albo GDI będzię miała pasujące wahacze do mojego samochodu? albo jak się ma sytuacja z przekładaniem tylnego zawieszenia z volvo s40 czy v40 z tych samych lat produkcyjnych z tej samej fabryki w holandii?
 
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 16-11-2012, 11:58   

wydaje mi sie ze powinny pasować, ponieważ buda jest ta sama, różnica była tylko w silnikach a tym wypadku, nigdy nigdzie nie obiło mi sie o uszy zeby w td albo gdi bylo jakies inne zawieszenie.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 16-11-2012, 12:29   

to żeby nie było tak łatwo to dodam coś od siebie. Posiadam cari 1,6 z 96r. Sprawdzanie po VIN mówi, że to grudzień 2005. W mojej wymieniałem na razie z tyłu tylko wahacze górne, i miałem spory problem. Każdy który kupiłem nie pasował, kupowałem wg. katalogu. Teraz już nie pamiętam jaką ma on długość, jeśli będzie potrzeba mam stary wahacz w garażu, więc można pomierzyć. Jak się okazało to moje wahacze są takie same jak w Colcie - ot taka ciekawostka zawieszeniowa.
Na koniec dodam, że te wahacze z cukierkami montuje się w odpowiedni sposób, nie wiem czy wiesz, ale musisz przykręcić cukierka do budy, następnie innym lewarkiem podnieść dolny wahacz do tego stopnia żeby wahacz zaczął pasować w swoje miejsce. Chodzi o to, że jeśli założysz go na opuszczonym kole i skręcisz to po opuszczeniu auta gumy są napięte i bardzo krótko wytrzymają, jeśli założysz je tak, żeby były skręcone w pozycji roboczej a naciągały się w momencie podniesienia auta wytrzymają dłużej. Mam nadzieję, że zrozumiałeś co mam na myśli, jeśli nie to napisz postaram się opisać klarowniej. Powodzenia.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 16-11-2012, 13:15   

Wahacz musi być po prostu skręcony kiedy jest w pozycji roboczej(inaczej kiedy auto jest opuszczone). Co do volvo to tam też są dwa rozmiary( jeden jest do wersji przed liftowej drugi do po i właśnie różnią się długością). Nie pamiętam tylko który pasuje do cari przedliftowej.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 17-11-2012, 09:09   

podobnie jak mówi remi, , ja jak zakładałem wahacz a mialem auto podlewarowane to porzebny był drugi lewarek, jest troche zabawy z tym ale da rade zrobic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.