Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana amortyzatorów na jakie ?
Autor Wiadomość
MITSU87 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2012, 15:14   

Czy amorki firmy SACHS sprawdzą się? Znalazłem coś takiego - amortyzatory, czy ktoś miał z nimi do czynienia?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2012, 20:39   

MITSU87 napisał/a:
Czy amorki firmy SACHS sprawdzą się?
Markowy produkt - pierwszy montaż w wielu markach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 17-11-2012, 16:40   

MITSU87 napisał/a:
Czy amorki firmy SACHS sprawdzą się? Znalazłem coś takiego - amortyzatory, czy ktoś miał z nimi do czynienia?


Drogie , Kyb to optymalny wybór dobra cena i jakość .
Ja płaciłem 140 zł sztuka olejowe , w internecie za te same pieniądze gazowe w sklepie pewnie
z 20 zł drożej .
Co do moich dźwięków to dobrze że chociaż na postoju można to zauważyć , łatwiej będzie znaleźć . Jak otworze bagażnik i nacisnę z jednej lub drugiej strony to słychać te trzaski piski .
Szkoda że nie powiedziałem o tym żeby założyć wężyki gumowe na końcówki sprężyn .
Sprubuje przesmarować .
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-11-2012, 17:32   

krzysieg, zawsze możesz przeciąć kawałek węża, podnieść miśka na lewarku i nasunąć :wink: .
Ja tak zrobiłem w moim MSS i nic nie słychać :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 17-11-2012, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-11-2012, 17:33   

krzysieg napisał/a:
Jak otworze bagażnik i nacisnę z jednej lub drugiej strony to słychać te trzaski piski
Źle zamontowane sprężyny. Nie opierają się zakończenieniami na dole o talerzyk amortyzatora, a u góry o gumę i przy nacisku się przestawiają. Trzebaby ustawić odpowiednio gumę, ale do tego trzeba wyjąć amortyzator ze sprężyną i ściskami ścisnąć sprężynę trochę.

[ Dodano: 17-11-2012, 17:36 ]
krzysieg napisał/a:
Sprubuje przesmarować
Nie radzę. Przyklei się brud, kurz i będzie jeszcze gorzej.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 19-11-2012, 10:53   

Hugo napisał/a:
Trzebaby ustawić odpowiednio gumę

Tzn. jak ?

Hugo napisał/a:
Źle zamontowane sprężyny. Nie opierają się zakończenieniami na dole o talerzyk amortyzatora

W sumie nie widzę co tam można zrobić źle ,koniec sprężyny jest w miejscu niższej części talerza i to wszystko .


Dzwoniłem do mechanika i powiedział że dobrze założył gumy i wszystko złożył ...
już jestem umuwiony i zobaczymy .
Ale to jest dobry warsztat i raczej nie będzie chciał zakładać węży ogrodowych na sprężynę.

Jak by to były piski trzaski tylko jak jest mokro to bym się nie przejmował ale to dzwoni cały czas na każdej nierówności .

[ Dodano: 19-11-2012, 10:57 ]
Może to tłucze na styku sprężyn jak to napisał Bizi78 ,sprawdzę to czy coś dało .
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-11-2012, 13:39   

może tłoczysko trze o uszczelnienia i piszczy - miałem tak w polskich amorach magnum technology - jeździć się nie dało... czeskie Kamoka też tak piszczały
reklamowałem i kupiłem KYB
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 19-11-2012, 14:30   

Właśnie założone są KAYABA 441085 olejowe wg. różnych źródeł są przeznaczone do colta CA wg. innych do CA i CJ .
Przed założeniem wyciągałem i wsuwałem tłoczysko i nie piszczało .
To jest bardziej metaliczny lekki przydźwięk jakby jakaś podkładka luźno latała albo pęk kluczy .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-11-2012, 15:12   

to amory bym wykluczył
niech gość sprawdza - skoro wcześniej nie było, to teraz też nie powinno być tego dźwięku
pamiętam, jak mi tłumikarz założył osłonę przekręconą o 90* i tarła od druty... masakra... ale tu miałem łatwiej, bo ten tłumikarz był takiej jakości, że najpierw zamiast tłumik, to sprawdzał... rurę wlewu paliwa :) - więc wiedziałem, że to jakiś jego błąd..
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2012, 17:55   

krzysieg napisał/a:
Tzn. jak ?
Słuchaj, końce sprężyn zawieszenia znajdują się naprzeciw siebie. Montując ją w amortyzatorze, koniec górny zapiera się o gumę, a koniec dolny o próg w talerzyku amortyzatora. Podczas dokręcania śruby tłoczyska należy tak ustawić gumę u góry, aby sprężyna była dobrze zaparta, zarówno o próg gumy u góry, jak i próg talerzyka na dole. Jeśli będzie choć minimalna niedokładność (szczególnie w Colcie czy Lancerze) to podczas jazdy będą dochodziły różne brzdęki z zawieszenia, bo sprężyna podczas ruchów zawieszenia będzie miała możliwość obracania się w pewnym zakresie na amortyzatorze. Miałem tak w Galu z przodu z lewej strony. Minimalny błąd podczas montażu i głośne stuki podczas jazdy w deszczu. Od razu wiedziałem, że to sprężyna, poprawiłem to i jest GIT.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 20-11-2012, 07:15   

Ogólnie mam wrażenie że powoli się poprawia jest rzadziej i ciszej , na pewno na początku po wymianie częściej to się odzywało , więcej brzęczało niż była cisza .
Ze 2 dni temu naciskając płytę bagażnika słyszałem metaliczne dzwonienie a teraz to bardziej przypomina pompowanie .

Najlepiej nagram to bo może szukam dziury w całym i zawracam tylko głowę ...
Dziękuje za pomoc .

[ Dodano: 21-11-2012, 15:39 ]
Mechanik nic nie znalazł , powiedział że dobrze się opiera sprężyna od strony gumy od góry i o ten talerz na amorku ,zwracał na to uwagę .
Raczej to chodzi o dźwięk pracy amorka, jest podobny do tego jak
naciskam boki w bagażniku ,głośno te KYB-y przepompowują olej .
Włożyłem wełnę wygłuszającą pod plastikowe osłonki mocowania amorków w bagażniku i jest duuużo lepiej praktycznie cisza :)

Tylko takie pytanie fabrycznie były olejowo gazowe czy olejowe ?
w miarę zużycia nie słychać efektu pompowania oleju ?
 
 
majkel123 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-12-2012, 09:06   

krzysieq a ile zapłaciłeś za wymianę u mechanika? pytam bo w jednym z warsztatów we Wrocławiu zawołali mi jakieś kosmiczne pieniądze, chciałbym porównać.
Czy na przód będą amory z takim samym oznaczeniem?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-12-2012, 13:07   

majkel123 napisał/a:
krzysieq a ile zapłaciłeś za wymianę u mechanika? pytam bo w jednym z warsztatów we Wrocławiu zawołali mi jakieś kosmiczne pieniądze, chciałbym porównać.

70 zł za sztukę ten mechanik liczy nie ważne czy przód czy tył , czyli powinieneś się zamknąć w 300 zł za wszystkie 4 .
majkel123 napisał/a:
Czy na przód będą amory z takim samym oznaczeniem?

Nie , są zupełnie inne .
Tutaj masz opisane :

http://coltmania.pl/post2...cowania#p202504

Ja mam inne założone z tyłu tzn. KAYABA 441085 bo chciałem mieć starego typu czyli zwykłe olejowe dedykowane bardziej do colta CA ale pasują też do CJ .
Płaciłem za nie 140 zł / sztuka w miejscowym sklepie , w internecie bym za tyle samo kupił olejowo gazowe , ale wolałem zwykłe olejowe bo są bardziej miękkie .
Na przód będą do colta droższe o jakieś 100 zł /sztuka .
Polecam firmę Kayaba .

Przód i tył ci padł jednocześnie ?
Ja kupiłem Colta 2 lata temu z zajechanymi tylnymi amorkami , regenerowałem ale to był zły pomysł....teraz to dopiero ogarnołem tak jak trzeba .
Nie wiem czy od początku zostałem oszukany czy po jakimś czasie padły te niby zregenerowane , po regeneracji niewielką różnice poczułem a teraz jak są założone te nowe Kayaby jest wyraźna różnica na + w amortyzacji, komforcie :)
Przednie mam cały czas w porządku .
 
 
majkel123 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-12-2012, 20:46   

Dzięki wielkie za pomoc.
U mnie przód na pewno do wymiany bo już ciekną i strasznie tłuką. Z tyłem tak tragicznie chyba nie jest, ale też coraz bardziej słychać. Póki co pomyślę nad wymianą przednich.

Swoją drogą zna ktoś jakiś konkretny warsztat we Wrocławiu/Legnicy, gdzie zajrzą i konkretnie, bez naciągania powiedzą co jest do wymiany?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-12-2012, 21:12   

krzysieg napisał/a:
czyli zwykłe olejowe dedykowane bardziej do colta CA ale pasują też do CJ .

Czyli mam rozumieć, że CA4A, CA5A też latały na olejakach... :mrgreen: ?
CA to trochę zbyt ogólnie, nie wydaje Ci się? :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.