Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Komputer pokazuje 17 litrów spalanie PB
Autor Wiadomość
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 06-12-2012, 16:00   

plecho1 napisał/a:
Najlepiej sprawdzić czy działa Ewoscanem, nagrać log z pracy i później przejrzeć w jakim zakresie pracuje, powinna oscylować od 0V do 1V.


tak tylko niemam pojęcia jak tym evoscanem sie obsługiwać

z tego co się orientuję to w maje cari są 2 sondy teraz pytanie która może być uszkodzona że pokazuje takie spalanie ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2012, 18:41   

Pierwsza która jest wkręcona najbliżej silnika.
Odpalasz Evoscan, w głównym oknie, zaznaczasz Oxygen sensor aby zapisywało parametry sondy i na odpalonym aucie włączasz Start DataLogger. Następnie po pewnym czasie wciskasz ten sam guzik po czym log automatycznie się zapisuje.
Następnie wybierasz zakładkę Graphs & MapTracer i dalej wybierasz drugą od góry pozycję czyli Analyse .csv Log File - Graphing log Data, Power and Totque następnie w nowo otwartym oknie wybierasz zapisany log po czym otwiera się okno EvoScan Graph. Zaznaczasz w nim Oxygen Sensor i masz wykres pracy sądy. W sprawnej sondzie wykres powinien sięgać od 0 do 1, Jeśli zakres pracy jest węższy powiedzmy od 0,4V do 0,6V to znaczy, że sonda pracuje niewłaściwie.
W tym temacie http://forum.mitsumaniaki...1136163#1136163 forumowicz Bizi78 pokazał jak sondę sprawdzić za pomocą woltomierza.
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 06-12-2012, 18:53   

plecho1 napisał/a:
Pierwsza która jest wkręcona najbliżej silnika.
Odpalasz Evoscan, w głównym oknie, zaznaczasz Oxygen sensor aby zapisywało parametry sondy i na odpalonym aucie włączasz Start DataLogger. Następnie po pewnym czasie wciskasz ten sam guzik po czym log automatycznie się zapisuje.
Następnie wybierasz zakładkę Graphs & MapTracer i dalej wybierasz drugą od góry pozycję czyli Analyse .csv Log File - Graphing log Data, Power and Totque następnie w nowo otwartym oknie wybierasz zapisany log po czym otwiera się okno EvoScan Graph. Zaznaczasz w nim Oxygen Sensor i masz wykres pracy sądy. W sprawnej sondzie wykres powinien sięgać od 0 do 1, Jeśli zakres pracy jest węższy powiedzmy od 0,4V do 0,6V to znaczy, że sonda pracuje niewłaściwie.
W tym temacie http://forum.mitsumaniaki...1136163#1136163 forumowicz Bizi78 pokazał jak sondę sprawdzić za pomocą woltomierza.


Super jutro się pobawię dzięki bardzo :) a powiedz jeszcze czy ślinik ma być rozgżany czy zimny ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2012, 19:16   

Może lepiej niech będzie rozgrzany chociaż sonda jest podgrzewana elektrycznie więc raczej powinna pracować już po kilkudziesięciu sekundach po odpaleniu auta.
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 06-12-2012, 19:22   

plecho1 napisał/a:
Może lepiej niech będzie rozgrzany chociaż sonda jest podgrzewana elektrycznie więc raczej powinna pracować już po kilkudziesięciu sekundach po odpaleniu auta.


ok jutro wrzucę log raz jeszcze za wskazówki :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2012, 20:18   

Nie ma za co:)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-12-2012, 20:26   

sebek76 napisał/a:
Tylko pytanie czy to na 100% sonda jest wadliwa
A skąd mam to wiedzieć?
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 07-12-2012, 15:16   

Taki wykres mi pokazuje

wykres lambdy
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 07-12-2012, 16:06   

wyglada zdrowo
to na wolnych obrotach na jalowym bylo?

no to nie wiem skad te 17 litrow Ci sie pojawia
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 07-12-2012, 16:07   

glina napisał/a:
wyglada zdrowo
to na wolnych obrotach na jalowym bylo?

no to nie wiem skad te 17 litrow Ci sie pojawia


tak wolne obroty bieg jałowy teraz pokazuje 12.6 do 13.5 litrów zauważyłem też jedną żecz jak auto jest odpalone na biegu jałowym to spalanie na komputerze stopniowo wzrasta czy też tak macie dziś odpaliłem rano autko pokazywało 11.5 po 10 minutach już 15.2 czy to normalne ?
Może ktoś doradzić jakie kupić kable zapłonowe i świece może tu jest problem jak myślicie ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.