 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ogrzewanie postojowe do ASX |
Autor |
Wiadomość |
66butch
Forumowicz Butch
Auto: ASX 1,8 DID INVITE AS&G 2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2012, 14:33
|
|
|
odgrzewam temat,
od soboty jestem "szczęśliwym??" użytkownikiem systemu DEFA WarmUp 1400W wraz z grzałką silnika Safe Start w opcji "prawie full wypas" tzn. brak jedynie sterowania z pilota. Układ obejmuje ogrzewacz wnętrza 1400 W wraz ze sterownikiem, układ ładowania akumulatora, grzałkę silnika. Oczywiście zgodnie z regułą Murphy'ego od niedzieli jest odwilż więc nie mogłem jeszcze przetestować działania "w boju"...
Po pierwszych testach podzielę się spostrzeżeniami
pozdrawiam |
_________________ Butch
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 17-12-2012, 14:36
|
|
|
66butch napisał/a: | Oczywiście zgodnie z regułą Murphy'ego od niedzieli jest odwilż |
66butch, płyn chłodniczy możesz grzać. Przynajmniej silnik się szybciej rozgrzeje |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
Ostatnio zmieniony przez fj_mike 17-12-2012, 14:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
66butch
Forumowicz Butch
Auto: ASX 1,8 DID INVITE AS&G 2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2012, 14:43
|
|
|
no tak chociaż jak na dworze jest +1C to czy ja wiem
ale oczywiście masz rację... |
_________________ Butch
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 17-12-2012, 17:54
|
|
|
66butch napisał/a: | chociaż jak na dworze jest +1C to czy ja wiem | Ja grzeję od 1 grudnia. Akurat wtedy przyszły mrozy Teraz odwilż ale co mi tam, przynajmniej opłata za licznik w garażu się na coś przyda
Różnicę powinieneś odczuć, ja przynajmniej widzę, że szybciej łapie temperaturę i nie jest taki mułowaty jak bez grzałki |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-12-2012, 18:30
|
|
|
66butch napisał/a: | odgrzewam temat,
od soboty jestem "szczęśliwym??" użytkownikiem systemu DEFA WarmUp 1400W wraz z grzałką silnika Safe Start w opcji "prawie full wypas" tzn. brak jedynie sterowania z pilota. Układ obejmuje ogrzewacz wnętrza 1400 W wraz ze sterownikiem, układ ładowania akumulatora, grzałkę silnika. Oczywiście zgodnie z regułą Murphy'ego od niedzieli jest odwilż więc nie mogłem jeszcze przetestować działania "w boju"...
Po pierwszych testach podzielę się spostrzeżeniami
pozdrawiam | Problem w tym ze zawsze musisz stanac obok gniazdka zeby to ustrojstwo zalaczyc. Parkujac na parkingu czy ulicy, elektryczne ogrzewanie nie ma sensu, bo w PL nie uraczysz wyjsc z pradem na miejscach parkingowych jak w Skandynawii. W SE co 2gie auto to ma, ja wole jednak cieply garaz:-) |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
66butch
Forumowicz Butch
Auto: ASX 1,8 DID INVITE AS&G 2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-12-2012, 08:20
|
|
|
no więc pierwszy raz DEFA odpalona. Ustawiona w automacie (tzn. układ decyduje o której włączyć podgrzew w zależności od temperatury zewnętrznej) = uruchomione 1,5 godz. przed ustawionym czasem wyjazdu (przy temperaturze zewnętrznej -3,5C).
Wyjazd sprzed domu 7.30 - we wnętrzu samochodu przyjemne ciepełko , zero szronu/śniegu na szybach. Po przejechaniu ok. 3 km silnik rozgrzany
Jedna wskazówka dla ewentualnych uzytkowników: dmuchawa ogrzewająca wnętrze powoduje załaczenie czujek ruchu w alarmie - sugeruję alarm załączać w trybie pasywnym
Ciekawe jak układ będzie się sprawował przy niższych temperaturach?
@Mitsu00: ponieważ parkuję samochód przed domem (do garażu się nie mieści ) DEFA ma być użytkowana rano po spodziewanym duzym wychłodzeniu samochodu w ciągu nocy. W przypadku dużych mrozów mam możliwość korzystania z zewnętrznego gniazdka również w pracy = komfort po 8-9 godzinach postoju
I to by było na tyle... |
_________________ Butch
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-12-2012, 08:31
|
|
|
moja defa się nie wyrabiała - po godzinie dmuchania ledwo przejrzysta dziurka na przedniej szybie
rok temu sprawdzałem i od tamtej pory leży gdzieś w garażu
acha - grzałka 1.4kW, wiec niezbyt wielka, tylko ogrzewanie wnętrza; zamontowana między fotelami tak, by dmuchała na szybę |
|
|
|
 |
|
|