przestroga - jak można zalać świece zapłonowe |
Autor |
Wiadomość |
macior
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: Kraków NH
|
Wysłany: 18-01-2011, 07:54
|
|
|
problem klasyczny w nissanie micra (raz pomogło deptanie i kręcenie, raz laweta ale wtedy było -20C) - ale po miśku bym się nie spodziewał...
zresztą nie miałem nigdy okoliczności przekonać się na własnej skórze - i oby tak dalej |
_________________
 |
|
|
|
 |
yalook
Mitsumaniak 2300/KMM
Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 1004 Skąd: Legionowo (WL 7040C)
|
Wysłany: 18-01-2011, 09:26
|
|
|
zwracam honor tym, którzy mówili, że to świece zostały zalane - zgłębilem temat - faktycznie akumulatora nie da się zalać |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich |
|
|
|
 |
megas1
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 76 Skąd: google
|
Wysłany: 18-01-2011, 11:40
|
|
|
I w ten sposób powstała nowa miejska legenda o zalewaniu akumulatora . W sumie lepiej się tym nie chwalić. Zaraz by się z tego urodziła wersja, że po ponownym uruchomieniu akumulatory w Mitsu wybuchają. ( ale tylko w 1.8 ). W związku z tym niemieckie są lepsze |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 18-01-2011, 19:47
|
|
|
yalook napisał/a: | wydaje mi się, że do zalania świec potrzeba dużej ilości paliwa |
Jak odpalasz zimny samochód to paliwo idzie ze zwiększoną dawką, tak jakbyś dawniej wyciągnął ssanie i zalewa świece. W moim poprzedniku było to namiętne, ale tylko w okresie odwilży, tzn. gdy temp. dobowa rosła z -20 do 0 stC |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
yalook
Mitsumaniak 2300/KMM
Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 1004 Skąd: Legionowo (WL 7040C)
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:26
|
|
|
Trik napisał/a: | yalook napisał/a: | wydaje mi się, że do zalania świec potrzeba dużej ilości paliwa |
Jak odpalasz zimny samochód to paliwo idzie ze zwiększoną dawką, tak jakbyś dawniej wyciągnął ssanie i zalewa świece. W moim poprzedniku było to namiętne, ale tylko w okresie odwilży, tzn. gdy temp. dobowa rosła z -20 do 0 stC |
coś w tym jest, bo akurat tego dnia cały śnieg się szybko topił (a na dodatek samochód był zaparkowany przy "potoku", który zamierzał wyjść z brzegów) - wody i wilgoci było więc dużo |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-01-2011, 09:18
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
Ale za to inna sytuacja - tylko proszę się nie śmiać - zduszenie silnika w korku (myślałem że jest na luzie) i potem miałem problem z odpaleniem bez wciśniętego gazu nie dał się uruchomić |
Jak zacząłeś go dusić silnik zaczął szybko podnosić dawkę benzyny i powietrza. Niestety hamulce były lepsze i za dużo paliwa utknęło w kanale dolotowym. Zacząłeś kręcić i wciągnęło do cylindrów zalewając świece... Wtedy podobno najlepiej gaz w podłogę i kręcimy... |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 19-01-2011, 09:34
|
|
|
krzychu napisał/a: | najlepiej gaz w podłogę i kręcimy... |
w instrukcji jest napisane co i jak , gdy w różnych sytuacjach nie chce zapalić . |
_________________
 |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 20-01-2011, 22:59
|
|
|
Dla mnie te teorie z akumulatorem to jakieś voo-doo... Prawie zawsze gaszę po wyjeździe z garażu i przez 14 miesięcy żadnych problemów z rozruchem... |
_________________ ... |
|
|
|
 |
Witoldu
Forumowicz
Auto: SpaceStar 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 42 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2011, 22:18
|
|
|
Lancer 1.8 = reprograming pytaj w ASO i tyle jak się będą pytać dlaczego powiedz że P0500 też już się pojawił i nie działał tempomat ( przy okazji poprawili wolne obroty ćwoki z Japoni) |
|
|
|
 |
tomaszekk7
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2011, 13:22
|
|
|
Witoldu napisał/a: | Lancer 1.8 = reprograming pytaj w ASO i tyle jak się będą pytać dlaczego powiedz że P0500 też już się pojawił i nie działał tempomat ( przy okazji poprawili wolne obroty ćwoki z Japoni) |
Ale co przeprogramowywali w kwesti zapalania ? |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 12-02-2011, 11:33
|
|
|
Temat jak najbardziej prawdziwy, ale dotyczy EVO.
Sekwencja startowa tego sterownika makabrycznie przelewa silnik na zimno i jest to powszechne w tym modelu. Zgaszenie zimnego silnika, a co gorsza jak zgasnie w czasie jazdy /ruszania z miejsca/ itp powoduje, że trzeba kręcić długo z gazem wdepniętym w podłoge i nie zawsze odpali. Podejrzewam, że problem może się pojawić w 1,8 (w sumie to w każdym aucie ), ale na pewno nie dotyczy akumulatora , niby co ma sie tam zalać, jak wszystko hermetycznie zamkniete.
Zalać sie mogą świece, akumulator może się jedynie rozładować.
Zresztą MMC strzeliło sobie w stopę nie tylko z tego powodu, kontrola zapłonów po zimnym starcie w US-ach powoduje nagminne wywalanie błędów w ECU. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
komar80
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.8 GS4 / Colt 1.6glx
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 18 Skąd: BARKING
|
Wysłany: 25-12-2012, 22:16
|
|
|
Potwierdzam. Wyłączylem silnik po 2 minutach bo musialem sie wrócic do domu i kaplica.
Po przeczytaniu tego tematu gaz w deche i kręcimy. Po ok 15 sekundach pojawilo sie lekkie dudnienie jakby próbowal zaskoczyc. Odgłos stawal sie coraz głośniejszy i czestszy i po kolejnych 15 sek kręcenia zaskoczył. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|