Wysoka temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
rsmaniek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 52 Skąd: Zmiasta
|
Wysłany: 03-01-2013, 15:57 Wysoka temperatura silnika
|
|
|
Witam, mam następujący problem silnik (1.8 GDI) po przejechaniu około 2 km grzeje się do połowy skali, wcześniej był z pewnością chłodny bo stał 7 godzin na dworze w temperaturze 2 stopni. Dzieje się tak od pewnego czasu, sytuacja jest taka od około dwóch tygodni. I mam pytania czy to może być wina po prostu czujnika temperatury? Jest jeszcze taki problem że załącza się ssanie na tym "rozgrzanym" silniku, zegar wskazuje połowę skali a ssanie i tak się załącza. Podpowiedzcie w czym może być problem. Z góry dziękuję |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-01-2013, 16:40
|
|
|
Mi też GDI rozgrzewał się dość szybko zresztą ten też, więc 2 km jest raczej ok. Dla pewności możesz podłączyć się pod komputer i sprawdzić, co w takim momencie pokazuje czujnik podający sygnał do komputera silnika. W razie jakbyś jeszcze o tym nie czytał, to przejrzyj, bo jeśli chodzi o GDI, to na prawdę warto http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Ps. Wysoka temperatura zaczyna się dopiero, jak wskazówka podchodzi pod czerwone pole, jest wtedy około 105 stopni i powinien załączyć się wentylator. |
|
|
|
 |
rsmaniek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 52 Skąd: Zmiasta
|
Wysłany: 03-01-2013, 17:47
|
|
|
No bo właśnie tak się zastanawiam czy te 2 km to jednak nie jest za krótka trasa żeby samochód zdążył się rozgrzać do tej temperatury. A szukam problemu z czujnikiem temperatury ponieważ nakreślało by to jakiś powód czemu jest problem z tym ssaniem. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23648 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2013, 18:02
|
|
|
Najlepie byłoby podpiąc kompa i sprawdzić parametry rzeczywiste aby wiedzieć czy warto wymieniac czujnik temp ECU, manualnie mozna go pomierzyć, przy temp 20stopni powienien mieć rezystancje rzędu niespełna 3kOhm, jak się rozgrzeje do temperatury roboczej powinien mieć rezystancję rzędu 0.3kOhm |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rsmaniek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 52 Skąd: Zmiasta
|
Wysłany: 03-01-2013, 18:09
|
|
|
Właśnie mam zamiar jutro jechać i podpiąć cari pod komputer i zobaczyć czy jakieś błędy wysypie. A jeżeli to nie czujnik temperatury, to co jeszcze może powodować załączanie się ssania na rozgrzanym silniku? Bo sytuacja wygląda tak, że po przejechaniu nawet dłuższego odcinka trasy gdy samochód stoi w miejscu słychać jak załącza mu się ssanie po czym ssanie się wyłącza i po chwili od nowa to samo. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23648 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2013, 18:31
|
|
|
Trzeba sprawdzić poprawnośc działania sensora temp. silnika dla ECU po tym silnik krokowy i wiązke elektryczną |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
|