 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1.8 GDI] Kolektor wydechowy |
Autor |
Wiadomość |
virusosk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 16 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 04-01-2013, 16:34 [1.8 GDI] Kolektor wydechowy
|
|
|
Cześć.
Chcę opisać moją obecną sytuację w tym temacie, aby zasięgnąć od Was jakiejs porady, wskazkówki czy opini. Nie chce wyrzucac kasy w bloto. Więc może przejdę do tematu:
2 tygodnie temu załatwiałem sobie sprawy przed Bozym Narodzenie, jezdziłem po miescie itd. Zatrzymalem sie po fajki, zapalilem, potem wsiadlem do auta i odpalam - przejechalem 5m i zauwazylem ze swieci się kontrola od silnika. Kilka dni pozniej wyczytalem, ze to moze byc od zlej benzyny i ze nalezy skasować błąd i sprawdzic jeszcze raz czy sie swieci. Odlaczylem akumulator, ale zaraz jak drugi raz odpalilem silnik znow sie pojawila kontrolka.
Po kilku dniach podlaczylem pod komputer pokazalo - uszkodznie w obwodznie grzania sondy lambda. Mechanik jednak odrazu powiedzial, ze widzi mnostwo sadzy na kolektorze, ze pewnie uszczelki nie sa szczelne i trzeba najpierw to wymienic, a potem sprawdzic czy dalej bedzie sie pojawial blad sondy.
Dzisiaj podjechalem do innego mechanika. Mowie, jak wyglada sytuacja. Otworzyli maskę, sciagneli oslone kolektora i motoru. Pod osloną kolektora pelno sadzy z jednej strony. Gazowali, probowali zatykac rure wydechową zeby zobaczyc gdzie sie dym ulatnia ale nie za bardzo bylo widac. Gdzies wypatrzyli 2 rysy (wygladajace na pęknięcia - przy jednej z nich bylo wiecej sadzy). Powiedzili, ze trzeba wymienic uszczelki, zespawac te 2 "peknięcia" i wtedy bedą patrzec dalej, czy swieci się kontrola od silnika. Jesli tak to sprawdzą sondę czy jest zepsuta, ewentualnie na koncu bedzie trzeba wymienic caly kolektor lub jakies jego części (nie znam sie na mechanice samochodowej).
Powiedzial, ze za wymianę uszczelki i spawanie tych 2 peknieć wezmie w granicach 100zl za robociznę i 40zl za uszczelkę. Mam podjechac w poniedzialek i zostawic auto, zeby mogli na spokojnie podzialac.
Będe wdzieczny za jakiekolwiek komentarze.
Pozdrawiam
Mateusz |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 04-01-2013, 17:07
|
|
|
Jeśli to Cari Gdi to okopcona rura to normalka-ubogi tryb pracy,świece też są okopcone u mnie jest to samo i się tym nie przejmuje, tak samo podczas butowania czasami lubi zadymić Wiadomo układ wydechowy powinien być szczelny to podstawa! Może też uszczelka szczeliła i łapie lewe powietrze przez tą uszczelkę i wywala błąd sondy. |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
|
|