 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Koło pasowe wału korbowego |
Autor |
Wiadomość |
arturos998
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-01-2013, 10:16 [Cari 1.9TD] Koło pasowe wału korbowego
|
|
|
Witam wszystkich.
Pewnie niejeden z was miał problem z wymienionym w temacie kołem pasowym. Niestety guma w tym kole lubi się wyrabiać albo rozwulkanizowywać. Na początku mojej przygody z Carismą miałem ogromne problemy z silnikiem właśnie przez to koło i brakiem poprawnej diagnozy przez mechaników. Poprzedni właściciel zamiast wymienić koło na nowe po wyrobieniu się gumy - najzwyczajniej w świecie "nasmarkał" spawami złączając dwie metalowe części koła, przez co te miało bicie, a przez to silnik dostawał różnych wariacji. Non stop wizyty u mechaników, wymiany różnych części - pochłonęło mnóstwo kasy, czasu i nerwów. Skończyło to się tym, że z paska wielorowkowego na skutek ocierania o obudowę wyrwało jeden pasek, zblokowało silnik i przeskoczył rozrząd. Chyba nie muszę mówić jakie były tego skutki - skończyło się wymianą całego silnika na drugi.
Teraz znowu o sobie przypomniało te samo koło, a mianowicie rozwulkanizowało się. Objawy były takie same jak przy luźnym pasku wieloklinowym, czyli przy dużym obciążeniu alternatora, pompy wspomagania lub innych urządzeniu napędzanych nim - pasek zatrzymywał się lub wyglądało tak jakby się ślizgał. Naciągnięcie go i wymiana na nowy oczywiście niewiele dała.
Piszę to po to, bo być może ktoś ma różne dziwne objawy, a nie sprawdził w/w koła. Nie jest również łatwe znaleźć je w zamienniku. W/g wszelkich komputerowych baz danych nie istnieje zamiennik do Carismy i trzeba szukać od Renault albo Volvo. Niestety ogromna ilość producentów części, roczników i modeli sprawia, że niby ten sam silnik, który był przykładowo w danych latach wstawiany w Lagunie różni się detalami od tego samego silnika wstawianego w Carismie. Powoduje to, że nie mając w ręku starego koła i dokładnego jego zwymiarowania, ciężko nam będzie dobrać odpowiednie koło. Dla przykładu w serwisie Mitsubishi takie koło kosztuje 1200 netto!!!
Obecnie przerabiałem ten temat i straciłem mnóstwo czasu w różnych sklepach motoryzacyjnych i przeglądając internet aby znaleźć to właściwe, które będzie pasować. Dlatego aby zaoszczędzić innym czas podaję producenta i nr seryjny zamiennika, który na bank będzie pasować:
Producent: Kentpar otomotiv
Auta do których ma pasować (spisane z nalepki): Renault Megane I 1,9; Laguna 1,9; Scenic I 1,9; Kangoo 1,9; Clio II 1,9 DCI
Numery (nie wiem który jest właściwy, spisuję z nalepki):
O.E.NO: 8200689702
152 K139 01
K-139
Ostatnia uwaga - delikatnie różni się ono od oryginału, ale wszystkie najistotniejsze wymiary są identyczne. Zamocowałem je u siebie i jest wszytko ok.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że może komuś pomogę. |
|
|
|
 |
|
|