Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Wskaznik Paliwa
Autor Wiadomość
Daraz2 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9DID F9Q
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 162
Skąd: Środa Wlkp
  Wysłany: 08-01-2013, 21:00   [Cari 1.9DI-D] Wskaznik Paliwa

Hej :) wydaje mi sie ze wskaznik od paliwa mi zle pokazuje poniewaz , zalewam do pełna , jezdze oszczednie , wskazowka schodzi do zera , 800km na liczniku ,zajezdzam na stacje i tankuje 40l
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 09-01-2013, 08:39   

Co w tym dziwnego?

Jeżeli zapali się lampka rezerwy, to w baku spokojnie będzie ok. 8-10 litrów paliwa. Jeżeli tylko jest na poziomie 0, to normalne, że jest go znacznie więcej. Na to nie patrz. Wskaźniki poziomu paliwa w samochodach są tylko orientacyjne.
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2013, 19:01   

Daraz2 w Carismach to normalka. Gdy w mojej zapalała się kontrolka paliwa i tankowałem zaraz, to wchodziło mi do baku 45-47 l ropy. Na zapalonej kontrolce paliwa robiłem swoją Cari do 200km. Na 1 baku udało mi się przejechać (oczywiście w trybie mieszanym miasto/trasa) nawet 970km, a gdy zajechałem na stację paliw wchodziło mi wtedy pod korek 57 litrów.

Podobnie mam w Lancerze. Gdy zapali się kontrolka i zjadę na stację to wchodzi ok. 46l. Na rezerwie spokojnie mogę zrobić 150km i przy zajechaniu na stację celem zalania na full wychodzi, że zostały wtedy w baku jeszcze 3-4litry ropy.
_________________

 
 
 
Daraz2 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9DID F9Q
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 162
Skąd: Środa Wlkp
Wysłany: 10-01-2013, 19:26   

kubas o taką odpowiedz mi chodziło :) też mi sie tak wydawało ale wolałem zapytać :)
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2013, 20:16   

Myślę, że warto brać pod uwagę wskazówkę poziomu paliwa, która będąc na czerwonym polu, sugeruje konieczność tankowania. W momencie gdy się całkowicie oprze na igiełce przy której się kończy czerwone pole sugeruje dopiero wtedy skrajnie niski poziom paliwa w baku rzędu mniej niż 5litrów. W Cari miałem to dosyć fajnie wyczute. W Lancu jeszcze nie do końca...
_________________

 
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 12-01-2013, 14:37   

O ile dobrze pamiętam, to w mojej Cari nie ma igiełki ani czerwonego pola.

Genralnie przyjąłem zasadę, że tankuję raz w miesiącu (po wpyłacie :mrgreen: ) do pełna lub w razie potrzeby w momencie, kiedy zamruga lampka rezerwy. Staram Staram sie nie jeździć autem z prawie pustym bakiem. Wiele osób twierdzi, że może być to zabójcze dla silnika gdyż w baku gromadzą się różnego rodzaju zanieczyszczenia. Podczas takiej jazdy mogą zostać zassane przez silnik. Nie wiem ile w tym prawdy, ale myślę, że coś w tym jest. Lepiej dmuchać na zimne... a paliwo i tak trzeba kupić.
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 12-01-2013, 15:51   

Nie chodzi tu tyle o to że zassa brudy z baku, bo z tym powinien sobie poradzić sprawny filtr paliwa. Chodzi bardziej o to że układ sie zapowietrza, pompa może się szybciej zatrzeć, wtryskiwacze zużyć... Dla przykładu w silnikach benzynowych paliwo jest po prostu chłodziwem dla pompki w baku. Jak będzie go brakowało co chwilę to szybko padnie ta pompka... co swoją droga zdarza się dość często ;) .
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 12-01-2013, 19:46   

W DIDach pompa paliwowa może paść jeszcze szybciej no ale to już jest sytuacja ekstremalna. Generalnie chodzi o to, że nie warto jeździć kiedy w baku jest niewiele paliwa :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.