[MSS ALL] Jaki olej (płyn) do wspomagania kierownicy. |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 29 Skąd: Narewka
|
Wysłany: 03-08-2008, 11:59 [MSS ALL] Jaki olej (płyn) do wspomagania kierownicy.
|
|
|
Witam!
Nabyłem Space Star niedawno, a wcześniej nie miałem auta ze wspomaganiem kierownicy. Mam pytanie jaki ojej dolać do zbiorniczka bo na podziałce mam mniej niż "mini". Przeszukałem wszystkie posty i nic na forum nie znalazłem. Z góry dziękuje
EDIT by MOD.
Ilość płynu potrzebna do zalania układu wspomagania.
MadReapeR napisał/a: | Jakby ktoś kiedyś szukał też tej informacji to tak jak pisał bestja83 - weszło 0,8 L. |
|
_________________ 102KM MSS 2003r. 135tys.km. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 18-09-2015, 10:58, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2008, 12:15
|
|
|
A może wiesz jaki jest kolor twojego? Czerwony czy zielony? Ja bym wymienił na ATF-a i problem z głowy. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-08-2008, 12:40
|
|
|
Na zakrętce zbiornika powineneś mieć napisane ATF a w instrukcji resztę ale zapewne tak jak w Carismie chodzi o ATF Dextron II |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-08-2008, 15:26
|
|
|
saphire napisał/a: | chodzi o ATF Dextron II |
Dexron II - nie Dextron II |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
Misiek79
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-02-2010, 01:43
|
|
|
Potwierdzam co napisal csn80. Ja bym lal Dextron II. Moze jak jest juz malo tego plynu to lepiej go wymienic na nowy (tylko nalezy pamietac o odpowietrzeniu ukladu hamulcowego). |
_________________ Misiek79 |
|
|
|
 |
Lukaso
Mitsumaniak
Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 22-01-2013, 20:06
|
|
|
Misiek79 napisał/a: | Potwierdzam co napisal csn80. Ja bym lal Dextron II. Moze jak jest juz malo tego plynu to lepiej go wymienic na nowy (tylko nalezy pamietac o odpowietrzeniu ukladu hamulcowego). |
Odświeżę trochę temat. Też dziś wykryłem poziom poniżej minimum w zbiorniczku. Niestety jakiś rok temu jak sprawdzałem źle to zrobiłem gdyż odkręciłem wieczko spojrzałem na miarkę która była zamoczona do max i tylko zerknąłem okiem do zbiorniczka gdzie widziałem lustro płynu. Dziś to samo ale wytarłem miarkę i już po zakręceniu nawet nie było poziomu min. Nadal jakiś płyn tam widzę okiem ale zdecydowanie na dnie.
Do tego skłoniło mnie lekkie wycie spod kolumny kierowniczej od jakiegoś czasu po uruchomieniu samochodu które po jakimś czasie ustaje albo już go nie słyszę. Co ciekawe naciśnięcie kilka razy mocno hamulca (podniesienie ciśnienia w układzie) wyłącza to "wycie" które za 2-3 wraca znowu.
Zastanawia mnie tak jak w cytacie jaki ma związek odpowietrzenie układu hamulcowego z układem wspomagania. Załóżmy że jutro uzupełnie ten płyn wspomagania - coś muszę robić jeszcze z hamulcami ??? |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 22-01-2013, 20:30
|
|
|
Zbiorniczek płynu hamulcowego i płynu od wspomagania to 2 odrębne rzeczy. Ty masz raczej problem z niskim poziomem płynu wspomagania lub kończącą się pompą, ale po kolei..........
Pokręć kierownicą szybko w prawo w lewo w prawo w lewo i powiedz czy wyje. (Robisz to na postoju na włączonym silniku) Jeśli tak, to dolej płynu do układu wspomagania, jeśli nie wiesz jaki masz, dolej tzw uniwersalny mieszalny ze wszystkimi. Bezpiecznie będzie wlać np STP power stering,(mieszalny ze wszystkimi kupisz na każdej stacji benzynowej) ja takiego kiedyś użyłem gdyż tej firmy używam akurat specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy i działał jeżdziłem aż sprzedałem auto. Być może są inne mieszalne ale nie wiem nie uzywałem. Jeżeli po wlaniu będzie nadal dalej wyć to pompa wspomagania jest na wykończeniu. Mówi się że jeżdzij póki nie padnie ale może byc tak że akurat Ci padnie podczas pokonywania zakrętu i nagle zostaniesz bez wspomagania-nie polecam czekać. Można tez sprawdzic czy nie pływają czastęczki resztki pompy opiłki metalu. Ale to musisz miec taki dlugopisik teleskopowy z magnesem na końcu i zanurzyć w zbiorniczku. Wg mnie na pierwszy rzut oka wystarczy dolać płynu i problem ustąpi, mi raz wyło gdy płyn spadł poniżej minimum.
Ps sprawdz poziom płynu hamulcowego jeśli nie wiesz jaki jest wlany śmiało możesz wlać DOT-4. byle nie DOT-3 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-01-2013, 10:40
|
|
|
Lukaso, jeżeli mowa o płynie od wspomagania to sprawdza się jego poziom na włączonym silniku i biegu jałowym .
Hamulcowego może troszkę ubywać w miarę ścierania się klocków, szybki spadek ilość świadczy o jakimś wycieku . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Lukaso
Mitsumaniak
Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 23-01-2013, 11:50
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Lukaso, jeżeli mowa o płynie od wspomagania to sprawdza się jego poziom na włączonym silniku i biegu jałowym |
Dopiero po pracy sprawdzę. Gdzieś wyczytałem że różnica między na postoju [tak wczoraj patrzałem] a na jałowym to 5 mm w górę zatem i tak pewnie jest za mało. Aczkolwiek wczoraj pierwsze wyciągnięcie miarki pokazywało ślad oleju na max, po wytarciu i zakręceniu bez uruchomienia silnika już zero śladu na miarce. |
|
|
|
 |
pawlow83
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star ' 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 22-06-2014, 12:37 Płyn do wspomagania kierownicy
|
|
|
Witam.Kilka miesięcy temu zakupilem MSS 1.3 '01.Sprawdzajac ostatnio poziom płynow w aucie stwierdziłem niski poziom płynu wspomagania.Poradzcie jesli możecie jaki płyn byłby najbardziej zalecany.Pozdrawiam
Edit by MOD.
Proszę używać szukajki. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 22-06-2014, 21:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
pawlow83
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star ' 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 01-07-2014, 11:04 [MSS 1.3]Płyn do wspomagania i jego uzupełnienie
|
|
|
Witam.Posiadam MSS 1.3 2001,zauwazyłem ostatnio że kierownica zaczyna nieco skrzypieć,zajrrzałem pod maske a tam zaczyna brakowac płynu do wspomagania.W zbiorniku znajduje sie jakiś zołty,chciałbym zapytac czy moge dolac inny płyn,czy ma to byc ten sam (nazwy nie znam).Czy w ogole mozna mieszac płyny?Prosze o odpowiedz |
|
|
|
 |
kupszczelisty
Nowy Forumowicz
Auto: MSS DID 75kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 25 Skąd: Obecnie okolice Poznania
|
Wysłany: 01-07-2014, 13:45
|
|
|
Przyłączę się do pytania. Mam krajowego MSS DID. Chcę wymienić płyn wspomagania. W instrukcji jest napisane Dextron III lub Dextron II. Sprawdziłem kolor na chusteczce i jest coś między czerwonym a żółtym, bardzo wyblakły. Wspomagania chodzi ciężko dlatego chcę wymienić płyn. Nic nie wyje i nie ma wycieków. |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 428 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 01-07-2014, 15:58
|
|
|
Jeżdżę na polskim OLEJ ORLEN HIPOL ATF II D który spełnia normy Dextrona II i nie narzekam |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
|