Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jadźka
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2010, 13:42   

Dobra, co do gmoli już się przekonałem ;P

Ale co do wyświetlacza ;) Mnie uczono, że biegów nigdy się nie liczy i motocykl nie jeździ na luzie :) Nawet podczas hamowania, chyba, że sytuacja jest na prawdę awaryjna. Jak jeździłem po placu to instruktor czasem wychodził pod koło i sprawdzał czy już nawyk wszedł mi w krew :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-08-2010, 14:08   

Owczar napisał/a:
Mnie uczono, że biegów nigdy się nie liczy i motocykl nie jeździ na luzie
Na luzie nie jeździ, a biegów powinno się słuchać. Tylko co z tego jak ja się go nauczyłem słuchać na 46 zębach z tyłu bo z taką "szosową" zębatką go kupiłem, a teraz założyłem standardowe 48 zębów do miasta i już mi się zakresy obrotów zmieniły, a do tego nijak nie mogę się pozbyć starego przyzwyczajenia z poprzedniej zębatki. Do tego elastyczność jest dość duża i to samo co na trójce możesz jechać na szóstce, a różnica w obrotach pomiędzy biegami to niecałe 500. Jak masz awaryjną sytuację z hamowaniem to pół biedy, bo się zatrzymasz i odnajdziesz sobie luz. Gorzej jak po awaryjnym hamowaniu wali w ciebie następny samochód i musisz się szybko zbierać (a większość moto nie pozwala odnaleźć luzu w stojącym motocyklu i trzeba się minimalnie toczyć żeby zbić biegi). Wtedy naprawdę warto wiedzieć jak daleko do jedynki, bo startując z dwójki lub trójki możesz zdławić silnik, albo spalić sprzęgło ;) Podobne w łuku na mokrym gdy zapniesz omyłkowo zbyt niski bieg możesz się niechcący zabawić w Tomasza Goloba :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2010, 14:17   

Do 48 zębów też byś się przyzwyczaił ;) A tak w ogóle to różnych niuansów jest sporo, czytałem troszkę literaturę którą podesłałeś :) Ten licznik jest jak kamera cofania w samochodzie, nie przeszkadza, a sporo ułatwia :mrgreen:

Zresztą w dyskusje z Tobą nie wdaję, bo na motocyklu nie przejechałem nawet 1/100 tego co Ty :) Ale wiedza teoretyczna też się przydaje. Wiele osób kończy kurs jazdy i nie ma zielonego pojęcia o prawidłowych praktykach, wiedzą tylko jak zdać egzamin. Dlatego cieszę się, że trafiłem na Tomka Kulika. Do szczęścia brakuje tylko dwóch kółek. Dlatego gdy słyszę dźwięk motocykla, nie potrafię powstrzymać odruchu bezwarunkowego odwrócenia głowy ;)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-08-2010, 14:21   

Owczar napisał/a:
Wiele osób kończy kurs jazdy i nie ma zielonego pojęcia o prawidłowych praktykach, wiedzą tylko jak zdać egzamin.
Teść ma sąsiada, który dojeżdża do świateł i cały czas palenia się czerwonego poświęca na zbicie biegów z 5 do N, bo w czasie jazdy tego nie zrobił. Jak się szybciej zapali zielone to wszyscy na niego trąbią, a on dalej zbija :P

Owczar napisał/a:
Ten licznik jest jak kamera cofania w samochodzie, nie przeszkadza, a sporo ułatwia :mrgreen:
Dokładnie. Bez niego też da się żyć, ale czasem się przydaje. Dlatego jak bym miał kupować programowalny sterowany podciśnieniami z króćców za 450 zł to bym go na pewno nie kupił :D
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2010, 14:30   

cns80 napisał/a:
Teść ma sąsiada, który dojeżdża do świateł i cały czas palenia się czerwonego poświęca na zbicie biegów z 5 do N, bo w czasie jazdy tego nie zrobił. Jak się szybciej zapali zielone to wszyscy na niego trąbią, a on dalej zbija :P


Często widuję coś takiego, przedziera się między autami, a potem tłucze. A tak jak napisałeś, gdy moto stoi, często w dół ciężko zbić ;)

Chłopak kumpeli po kupnie motocykla wyłożył się na pierwszym zakręcie. Suzuki GSX-R K1, jak się potem okazało, nie wiedział o świadomym stosowaniu przeciwskrętu, więc gdy zakręt robił się za ciasny, on odbił kierownicą do wewnętrznej. Zresztą takich przypadków jest wiele.

Poza tym kierowców motocykli dzielimy na motocyklistów i dawców nerek. Niestety wiele osób wrzuca obie grupy do jednego worka :) Koniec OT.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-08-2010, 14:52   

Owczar napisał/a:
gdy zakręt robił się za ciasny, on odbił kierownicą do wewnętrznej. Zresztą takich przypadków jest wiele.
Pierwszy: Zjazd ślimakiem z Mostu Siekierkowskiego na Wał Miedzeszyński w kierunku Pragi. Najpierw jest łagodny uphill, a później następuje przełamanie, zacieśnienie łuku i downhill. Kogoś kto to projektował powinno się tam powiesić.
Drugi: Zjazd z Mostu siekierkowskiego na Sadybę. Łuk łagodniejszy niż w pierszym przypadku, za to przełamanie dużo wyraźniejsze. Projektant pewnie ten sam.
Trzeci: Wjazd z Doliny Służewieckiej ślimakiem na Puławską w stronę Piaseczna. Łuk w 1/3 się zacieśnia. Jak widzisz harleyowca na trawniku, to znaczy że zawadził podnóżkami i się nie złożył. Z projektantem proponuję zrobić to co powyżej.
Jakoś ślimaki starych mostów (Toruński, Poniatowskiego, Łazienkowski) nie mają tej wady :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2010, 14:59   

Słyszałem, że zdarzają się nawet wypadnięcia ze ślimaka. Tak zginęła kobieta w Wawie. To słyszałem od instruktora...

Cytat:
Jakoś ślimaki starych mostów (Toruński, Poniatowskiego, Łazienkowski) nie mają tej wady :)


No ba, bo je budował inżynier Karwowski ;)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 29-01-2013, 11:06   

Jadzia sprzedana. Teraz nowy nabytek:










Kawasaki ZRX 1200S
Jak widać chwilowo jest w podkładzie, a docelowy kolor malowania będzie taki:



Matowa perła Bianco Canopus w odcieniu bez literki P w kodzie wychodziła tylko przez rok, tylko w Lamborghini i tylko w Gallardo :)
Do tego czarne motywy i będzie git ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2013, 11:16   

cns80 napisał/a:
Jadzia sprzedana. Teraz nowy nabytek:

Tylko bądź grzeczny i uważaj na fotoradary :wink:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 29-01-2013, 11:24   

Wow :!:
Będziemy podróżować gdzieś dalej z tobołkami :?:

Te naklejki na owiewkach już gdzieś widziałem. Dobre ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 29-01-2013, 11:26   

JCH napisał/a:
Będziemy podróżować gdzieś dalej z tobołkami :?:
To jeszcze cygański obóz poprzedniego właściciela.

JCH napisał/a:
Te naklejki na owiewkach już gdzieś widziałem. Dobre ;)
To też poprzedniego właściciela. Ale powiem Ci że przez pierwsze dni dziwiło mnie czemu w korku wszyscy się tak odsuwają :)

Marcin-Krak napisał/a:
uważaj na fotoradary :wink:
Robią zdjęcia PKSowi za mną :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-01-2013, 14:19   

Fajna maszyna :) Gratulacje z nowego nabytku ;)
 
 
jacekxx 
Forumowicz


Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 255
Skąd: Tarnawatka
Wysłany: 29-01-2013, 18:28   

Gratuluję nowego nabytku i życzę udanego nadchodzącego sezonu.
_________________
Zobacz i oceń mojego gala
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.