Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] nie chce zapalić
Autor Wiadomość
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2007, 18:31   

sufit napisał/a:
Może stary akumulator się rozładował w nocy na mrozie?

Nie nie. Aku jest w sumie nowy i ma 70Ah. Już sporo nakręciłem i nadal kręci ładnie równo.
sufit napisał/a:
zajżyj pod kopółkę rozdzdzielacza

I co ja tam mam szukać? :D
sufit napisał/a:
Raczej nic nie zepsujesz.

No jak ktoś zdolny :D - nie mówię że i ja... :)
 
 
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2007, 19:06   

OK rozumiem.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 26-01-2007, 20:43   

zdejmij kabel ten z cewki w/n , niech ktos zakreci rozrusznikiem jezeli jest iskra na tym kablu /uwaga w/n/
otwierasz kopulke patrzysz czy jest grafit /kamien/ wew kopulki u gory od strony kabla z cewki jezeli jest maly lub wogule to wymieniasz kopulke i palec jezeli jest kamien to do wymiany palec.
Jezeli niema iskry na kablu z cewki to dwie mozliwosci albo pawerTranzystor albo uklad optyczny w aparacie zaplonowym--czujnik ruchu albo cewka ale watpie
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-01-2007, 22:04   

wojmi1 napisał/a:
Nie to nie ten od termostatu tylko dodatkowy wkrecony w korpus silnika, zazwyczaj od strony kabiny
Ale on ma tyle do odpalania co ......*auto cenzura* . zacznij od

A w moim silniku gdzie on sie znajduje - bo mam taki problem zimny silnik odpala tylko na chwile zaraz gasnie
odpala za 3 razem i wtedy ladnie ciagnie obroty i nie gasnie
temeratura powietrza nie gra roli tak samo jest przy 5+ jak i - 8 (dzis rano)
cieply silnik odpala od dotkniecia
(zeszlej zimy -20 rano tez odpalal od dotkniecia - chcialbym do tego wrocic :evil: )
_________________
Michał Kraków
Ostatnio zmieniony przez tomusn 27-01-2007, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 10:29   

Witam
Zdjąłem kopułkę i oto co widać:

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Zdjęcie 3


I teraz niech ktoś mi powie co tu jest nie tak?
Widze że na tych czterech stykach któe idą do kabli w/n jest coś jakby przepalone (białe-utlenione?) na grubości ok 1mm.
Nie wiem czy to na środku to ten grafit?
I nie wiem co to jest na 3 zdjęciu - ale też wygląda na coś utlenionego
Na pierwszym zdjęciu jest to coś co się obraca (palec?) i na jego końcu też są resztki tego białego....
Nie sprawdzałem iskry jak pisał wojmi1 - bo mimo super opisu (zasłużyłeś na pomógł w 100% - ale później dam) nie do końca mam jasność. Mam tylko zdjąć kabel i zakręcić - i ma się tam jakaś iskra pokazać czy coś trzeba użyć jeszcze dodatkowego?
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 10:42   

swistak81 napisał/a:
Widze że na tych czterech stykach któe idą do kabli w/n jest coś jakby przepalone (białe-utlenione?) na grubości ok 1mm

normalne
swistak81 napisał/a:
Nie wiem czy to na środku to ten grafit?

tak ale mało go już
swistak81 napisał/a:
Nie sprawdzałem iskry jak pisał wojmi1 - bo mimo super opisu (zasłużyłeś na pomógł w 100% - ale później dam) nie do końca mam jasność. Mam tylko zdjąć kabel i zakręcić - i ma się tam jakaś iskra pokazać czy coś trzeba użyć jeszcze dodatkowego?
wykrec 1 swiece, załóż pzrewód i zmasuj przykladajac do pokrywy zaworów na przykład i wtedy niech ktos zakreci rozrusznikiem..ma sie iskra pojawić..

wg mnie kopułka z palcem do wymiany
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 10:58   

bear007 napisał/a:
wykrec 1 swiece, załóż pzrewód i zmasuj przykladajac do pokrywy zaworów na przykład i wtedy niech ktos zakreci rozrusznikiem..ma sie iskra pojawić..

Tak robiłem - iskry brak.
Natomiast wojmi1 pisał o sprawdzeniu iskry przed kopułką - jeśli dobrze zrozumiałem.
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2007, 11:23   

jaka kopulke i palec polecacie moze byc JC? czy nie warto - bo kopulka u mnie w podobnym stanie- misior odpala ale nie za pierwszym razem
jaki jest mniej więcej koszt?
_________________
Michał Kraków
 
 
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 13:33   

Ja po prostu przeczyściłbym drobny papierkiem ten syf. U mnie pomogło. A wymienić na nowe zawsze zdązycie.
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 16:58   

Kopułka i palec raczej do wymiany, można przeczyścić pomoże ale pewnie nie na długo. Pytanie czy jak kręcisz rozrusznikiem to nie zapala Ci się CE. Co do kręcenia bez iskry to niespalone paliwo trafia do katalizatora, a on tego nie lubi.
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2007, 11:35   

burst napisał/a:
Kopułka i palec raczej do wymiany, można przeczyścić

Troszke przeczyściłem (mam zedrzeć aż do czystego metalu?) ale nadal nie pali.
burst napisał/a:
Pytanie czy jak kręcisz rozrusznikiem to nie zapala Ci się CE

Przekręcam kluczyk - zapala się CE, po chwili gaśnie a ja wtedy zapalam.
Standardowo - jak zawsze, więc tutaj wszystko jest chyba ok.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-01-2007, 18:37   

sprawdz czy iskry nie ma na zadnej ze swiec - jak nie ma, to aparat zaplonowy straciles
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2007, 19:48   

Jeszcze powiedzcie mi - jak będę zmieniał palec rozdzielacza - czy moge przypadkiem coś przestawić (wiecie - obrócić czy coś?? (tzn czy się da).
Jutro zmienię kopułkę, palec i przewody - a potem jak nic to nie da to sprawdzę iskrę na każdej świecy.
Jeśli nadal nie bedzie palił, to czy później mam wymienić cały aparat? :( Czy da się potem jakiś mniejszy podzespół (z tym już niestety mechanik będzie walczył)...
Dzięki za dotychczasową pomoc.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-01-2007, 20:47   

swistak81 napisał/a:
jak będę zmieniał palec rozdzielacza - czy moge przypadkiem coś przestawić (wiecie - obrócić czy coś??

Nie. Palec rozdzielacza pasuje tylko w jedno miejsce.
swistak81 napisał/a:
Jeśli nadal nie bedzie palił, to czy później mam wymienić cały aparat? Czy da się potem jakiś mniejszy podzespół

Nie trzeba całego aparatu wymieniać, podobno można kupić poszczególne podzespoły osobno w sklepach JC. Wychodzi dużo taniej niż cały, używany aparat i wiesz, że masz naprawiony, ale...mało kto wie jak sprawdzić/pomierzyć poszczególne elementy elektroniczne i optyczne w takim aparacie. O naprawie już nie wspomnę.
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 08:15   

Powiedzcie mi czy taka właśnie cewka pasować będzie do mojego miśka? Czy cena jest ok?
I czy jest to łatwa wymiana...
Czy wie może ktoś ile może kosztować czujnik położenia wału? I to samo pytanie - jak z jego wymianą? (gdzie on wogóle jest?)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.