[MSS 1.6] [silnik] Problem z przewodami lub cewką |
Autor |
Wiadomość |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-02-2013, 09:51 [MSS 1.6] [silnik] Problem z przewodami lub cewką
|
|
|
Witam,
Od jakiegos czasu mam problem z porannym rozruchem samochodu - konkretnie to odpala ale ewidentnie nie pracuje na wszystkie cylindry po okresie okolo minuty wszystko jest ok i kazde nastepne odpalenie jest w porządku. Wczoraj podczas takiej nierownej pracy po odpaleniu wyskoczył błąd check engine. Myslalem ze odczytanie bledu wskaze z ktorym konkretnie cylindrem jest problem jednak bład to P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder. Kable zmienialem okolo roku temu i raczej powinny byc dobre i moj trop jest bardziej w kierunku cewki ponieważ czasem zdarzaly sie dziwne szarpania przy ruszaniu (sprzeglo wykluczone) I teraz jest moje pytanie z racji że jest to uklad 2 cewkowy i 2 przewodowy to czy jakos moge sprawdzic z którą konkretnie cewką lub konkretnym kablem jest problem ? Nie wiem na ile to rozsadny plan ale myslalem zeby odpalic rano i sprobowac odlaczyc kabel lub cewke i sprawdzic czy zmienia sie sytuacja ? Choc tak naprawde to w przypadku 2 cylindrow majacych zaplon od fajki polaczonej z fajkocewka to moze byc wina i cewki i przewodu wiec tak naprawde chyba ciezko bedzie to zweryfikowac. Bede wdzieczny za pomoc czy da się to jakos sprawdzic czy tylko pozostaje podmiana i testowanie jak dziala ?
Pozdrawiam
Lukasz921 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-02-2013, 10:25
|
|
|
Nie jestem pewien jak u Ciebie, ale w Carismie 1.6 oprócz wymiany przewodów da się wymienić samą fajkę czyli połączenie cewki ze świecą która jest pod cewką, kiedy cewka jest ok. To co jest na zewnątrz czyli cewki i kable można sprawdzić w nocy za pomocą wody z odrobiną soli rozpylanej na te elementy podczas pracy silnika. Jeśli będzie tam przebicie, to powinno być widać przeskok iskry. Wewnętrzne części czyli fajki trzeba dokładnie obejrzeć bo jeśli tam jest przebicie, to będzie widoczny jasny nalot w miejscu przeskoku iskry. Po wykręceniu świecy szczególnie zaraz po zgaszeniu kiedy są problemy z pracą silnika też powinno się zauważyć z którym cylindrem są problemy. Elektrody niepracującej właściwie świecy będą ciemniejsze, okopcone lub mokre w porównaniu z pracującymi właściwie, które powinny być jasne i suche. |
|
|
|
 |
konklaw
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2004r
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 19-02-2013, 16:02
|
|
|
Miałem podobny problem. Przewody wymieniałem 4 miesiące temu i były to bosche. Po oględzinach okazało się że to jednak one. Radzę pójść jednak tym tropem i nie komplikować sobie życia. |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 28-03-2013, 16:19
|
|
|
Napisz proszę kolego symbol tych przewodów Boscha, bo też mam problem z dostaniem pasujących. |
|
|
|
 |
|