Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Samochód przyszłości ?
Autor Wiadomość
Dresu
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2013, 09:18   

Tesla S: "Three phase, four pole AC induction motor with copper rotor" z zakładki specs
http://www.teslamotors.com/models/specs
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-02-2013, 09:26   

Dresu napisał/a:
Tesla S: "Three phase, four pole AC induction motor with copper rotor" z zakładki specs
http://www.teslamotors.com/models/specs

a od kiedy to jest silnik pierścieniowy!?
http://en.wikipedia.org/wiki/Wound_rotor_motor
Tam jest napisane, że silnik jest indukcyjny - a ja podałem Tobie link, gdzie jest ewidentnie napisane, że jest to silnik klatkowy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Squirrel-cage_rotor
 
 
Dresu
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2013, 08:32   

Dobra pomyliłem się. Jest klatkowy. I dalej drogi jak choroba.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-02-2013, 08:56   

Dresu napisał/a:
Dobra pomyliłem się. Jest klatkowy. I dalej drogi jak choroba.

Otóż to :)
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Dresu
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2013, 08:25   

To po co było 7 stron lania wody?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-02-2013, 09:56   

Dresu napisał/a:
To po co było 7 stron lania wody?

No właśnie jakieś kilka stron temu i Ty i cns80 twierdziliśce, że samochody elektryczne są drogie, bo nie ma produkcji seryjnej.. natomiast ja jestem zwolennikiem poglądu, że są drogie, bo silnik, falownik i baterie są drogie, co też podkreślałem wielokrotnie.
Napisałem, że hybrydowych Priusów w Japonii robi się dużo więcej jak Lancerów...
A Lancer jest sporo tańszy od Priusa..
Próbowałem wejść w merytoryczną dyskusję z Panem cns80, jednakże nie dostąpiłem tego zaszczytu :P
Czyli jednak trzymasz moją stronę?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-02-2013, 18:16   

Dziś widziałem autobus elektryczny... 12m , full electric.. normalnie szok..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 06-02-2013, 22:59   

Marcino napisał/a:
full electric
A ja jakoś ze 3 dni temu stałem na światłach za Toyotą Prius. Miał napisane Full Hybrid a stał i dymiło mu się z rury. Ki czort :?: :roll:
Prundu nie miał :?: ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Dresu
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2013, 08:50   

RalfPi napisał/a:

No właśnie jakieś kilka stron temu i Ty i cns80 twierdziliśce, że samochody elektryczne są drogie, bo nie ma produkcji seryjnej.. natomiast ja jestem zwolennikiem poglądu, że są drogie, bo silnik, falownik i baterie są drogie, co też podkreślałem wielokrotnie.
Napisałem, że hybrydowych Priusów w Japonii robi się dużo więcej jak Lancerów...
A Lancer jest sporo tańszy od Priusa..
Próbowałem wejść w merytoryczną dyskusję z Panem cns80, jednakże nie dostąpiłem tego zaszczytu :P
Czyli jednak trzymasz moją stronę?

Skoro części są drogie to całość nie może być tania, to tłumaczył cns80. Jak mam Mondeo w cenie Mercedesa to kupuje Mercedesa.
Japonia to nie jest dobry przykład. Tam żeby mieć samochód musisz mieć zaświadczenie że masz go gdzie parkować (garaż, wykupiony parking). W Tokio masz do wyboru albo koi Cars albo hybrydy.
Ja dalej twierdzę że samochód elektryczny to ślepy zaułek. Nowe paliwa to przyszłość.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-02-2013, 09:25   

Dresu napisał/a:
koro części są drogie to całość nie może być tania, to tłumaczył cns80.

Zupełnie na odwrót -cns80 tłumaczył, że mogę sobie bilion produkować silniczków, ale póki nie są takie same nie ma "efektu skali" - co też szybko obalił przytaczając przypadek Priusa (ale tu nie chodzi tylko o Priusa, tylko o wskazanie na fakt, że taki hybrydowy Amper kosztuje u sąsiadów zza Odry (znowu zły przykład??) jakieś 160kzł (40kEuro) (a w Polsce cena rocznika 2012/2013 to 200'000zł) i cena wcale nie jest podyktowana produkcją jednostkową, tylko wysoką ceną komponentów! Tak samo jak z Priusem i innymi samochodami hybrydowymi ( o elektrykach i koszcie baterii nie wspominając).

[ Dodano: 07-02-2013, 09:26 ]
Dresu napisał/a:
jak się będzie produkować 50mln falowników rocznie to ich cena też znacznie spadnie. To samo dotyczy silników elektrycznych. Będzie normalna produkcja na poziomie paru milionów sztuk rocznie to cena takiego elektryka znacząco spadnie.
Ale i tak lepszym rozwiązaniem są nowe paliwa.


[ Dodano: 07-02-2013, 09:27 ]
RalfPi napisał/a:
A wiesz ile się rocznie falowników produkuje??
Widzę, że Wasza wiedza w tym temacie jest bardzo słaba..
W jednym samochodzie spalinowym jest powiedzmy.. uwaga 10-20 silników elektrycznych, albo i więcej.. w większości wind, robotów, obrabiarek sterowanych numerycznie, taśmach, urządzeniach różnego typu mamy falowniki.. to nie jest kwestia ilości, tylko zwyczajnie ceny!
cns80 napisał/a:

I co z tego jak każdy z nich jest inny. Efekt skali wymaga powtarzalności a nie rozdrobnienia produkcji. Nadal tego nie rozumiesz.


Nie chcę mi się ciągnąć tej dyskusji - cieszy mnie Dresu, że jednak wziąłeś moją stronę :)

[ Dodano: 18-02-2013, 11:58 ]
http://www.autocentrum.pl...edanych-leafow/
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-02-2013, 12:47   

Polski samochód przyszlości http://moto.wp.pl/kat,927...,wiadomosc.html
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Blondi 
Mitsumaniak
admin Morfiego ;P


Auto: srebrna strzała :)
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Paź 2008
Posty: 452
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-02-2013, 14:02   

Morfi, jeżeli byłby w seryjnej produkcji to byłoby idealne autko do poruszania sie po miescie. Sama chetnie jeździłabym takim na zakupy. Małe i wygodne, nie zajmuje duzo miejsca na parkingu a do tego ekologiczne :)
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-02-2013, 15:36   

No... tyle hybryd i to najwiecej Priusa to tylko w Tokio. Dowiedziałem się ze jest to najlpeiej sprzedająca sie toyota..:) Pełno tego.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-02-2013, 06:57   

JCH napisał/a:

Prundu nie miał :?: ;)


Zimno pane zimno, a na prąd grzanie kabiny toż to nie ekonomiczne :finga:
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 21-02-2013, 07:24   

krzychu napisał/a:
Zimno pane zimno, a na prąd grzanie kabiny toż to nie ekonomiczne :finga:
Własnie MIEV był na testach w Niemczech i chłopaki pozamarzali, bo trzeba było pokazać jakiś parametr podczas badań, a używanie ogrzewania wpłynęłoby na wyniki pomiaru :) Oczywiście to ekipa z Polski robiła i nie mogli przesunąć terminu, bo okres dofinansowania się kończy. Takie to własnie myślenie koordynatorów projektów w RP :roll:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.