Samochód przyszłości ? |
Autor |
Wiadomość |
Dresu [Usunięty]
|
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Dresu [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2013, 08:32
|
|
|
Dobra pomyliłem się. Jest klatkowy. I dalej drogi jak choroba. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-02-2013, 08:56
|
|
|
Dresu napisał/a: | Dobra pomyliłem się. Jest klatkowy. I dalej drogi jak choroba. |
Otóż to |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
Dresu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2013, 08:25
|
|
|
To po co było 7 stron lania wody? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-02-2013, 09:56
|
|
|
Dresu napisał/a: | To po co było 7 stron lania wody? |
No właśnie jakieś kilka stron temu i Ty i cns80 twierdziliśce, że samochody elektryczne są drogie, bo nie ma produkcji seryjnej.. natomiast ja jestem zwolennikiem poglądu, że są drogie, bo silnik, falownik i baterie są drogie, co też podkreślałem wielokrotnie.
Napisałem, że hybrydowych Priusów w Japonii robi się dużo więcej jak Lancerów...
A Lancer jest sporo tańszy od Priusa..
Próbowałem wejść w merytoryczną dyskusję z Panem cns80, jednakże nie dostąpiłem tego zaszczytu
Czyli jednak trzymasz moją stronę? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-02-2013, 18:16
|
|
|
Dziś widziałem autobus elektryczny... 12m , full electric.. normalnie szok..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 06-02-2013, 22:59
|
|
|
Marcino napisał/a: | full electric | A ja jakoś ze 3 dni temu stałem na światłach za Toyotą Prius. Miał napisane Full Hybrid a stał i dymiło mu się z rury. Ki czort
Prundu nie miał |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Dresu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2013, 08:50
|
|
|
RalfPi napisał/a: |
No właśnie jakieś kilka stron temu i Ty i cns80 twierdziliśce, że samochody elektryczne są drogie, bo nie ma produkcji seryjnej.. natomiast ja jestem zwolennikiem poglądu, że są drogie, bo silnik, falownik i baterie są drogie, co też podkreślałem wielokrotnie.
Napisałem, że hybrydowych Priusów w Japonii robi się dużo więcej jak Lancerów...
A Lancer jest sporo tańszy od Priusa..
Próbowałem wejść w merytoryczną dyskusję z Panem cns80, jednakże nie dostąpiłem tego zaszczytu
Czyli jednak trzymasz moją stronę? |
Skoro części są drogie to całość nie może być tania, to tłumaczył cns80. Jak mam Mondeo w cenie Mercedesa to kupuje Mercedesa.
Japonia to nie jest dobry przykład. Tam żeby mieć samochód musisz mieć zaświadczenie że masz go gdzie parkować (garaż, wykupiony parking). W Tokio masz do wyboru albo koi Cars albo hybrydy.
Ja dalej twierdzę że samochód elektryczny to ślepy zaułek. Nowe paliwa to przyszłość. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-02-2013, 09:25
|
|
|
Dresu napisał/a: | koro części są drogie to całość nie może być tania, to tłumaczył cns80. |
Zupełnie na odwrót -cns80 tłumaczył, że mogę sobie bilion produkować silniczków, ale póki nie są takie same nie ma "efektu skali" - co też szybko obalił przytaczając przypadek Priusa (ale tu nie chodzi tylko o Priusa, tylko o wskazanie na fakt, że taki hybrydowy Amper kosztuje u sąsiadów zza Odry (znowu zły przykład??) jakieś 160kzł (40kEuro) (a w Polsce cena rocznika 2012/2013 to 200'000zł) i cena wcale nie jest podyktowana produkcją jednostkową, tylko wysoką ceną komponentów! Tak samo jak z Priusem i innymi samochodami hybrydowymi ( o elektrykach i koszcie baterii nie wspominając).
[ Dodano: 07-02-2013, 09:26 ]
Dresu napisał/a: | jak się będzie produkować 50mln falowników rocznie to ich cena też znacznie spadnie. To samo dotyczy silników elektrycznych. Będzie normalna produkcja na poziomie paru milionów sztuk rocznie to cena takiego elektryka znacząco spadnie.
Ale i tak lepszym rozwiązaniem są nowe paliwa. |
[ Dodano: 07-02-2013, 09:27 ]
RalfPi napisał/a: | A wiesz ile się rocznie falowników produkuje??
Widzę, że Wasza wiedza w tym temacie jest bardzo słaba..
W jednym samochodzie spalinowym jest powiedzmy.. uwaga 10-20 silników elektrycznych, albo i więcej.. w większości wind, robotów, obrabiarek sterowanych numerycznie, taśmach, urządzeniach różnego typu mamy falowniki.. to nie jest kwestia ilości, tylko zwyczajnie ceny!
cns80 napisał/a: |
I co z tego jak każdy z nich jest inny. Efekt skali wymaga powtarzalności a nie rozdrobnienia produkcji. Nadal tego nie rozumiesz. |
|
Nie chcę mi się ciągnąć tej dyskusji - cieszy mnie Dresu, że jednak wziąłeś moją stronę
[ Dodano: 18-02-2013, 11:58 ]
http://www.autocentrum.pl...edanych-leafow/ |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
Blondi
Mitsumaniak admin Morfiego ;P

Auto: srebrna strzała :)
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Paź 2008 Posty: 452 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-02-2013, 14:02
|
|
|
Morfi, jeżeli byłby w seryjnej produkcji to byłoby idealne autko do poruszania sie po miescie. Sama chetnie jeździłabym takim na zakupy. Małe i wygodne, nie zajmuje duzo miejsca na parkingu a do tego ekologiczne |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-02-2013, 15:36
|
|
|
No... tyle hybryd i to najwiecej Priusa to tylko w Tokio. Dowiedziałem się ze jest to najlpeiej sprzedająca sie toyota..:) Pełno tego. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-02-2013, 06:57
|
|
|
JCH napisał/a: |
Prundu nie miał |
Zimno pane zimno, a na prąd grzanie kabiny toż to nie ekonomiczne |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 21-02-2013, 07:24
|
|
|
krzychu napisał/a: | Zimno pane zimno, a na prąd grzanie kabiny toż to nie ekonomiczne | Własnie MIEV był na testach w Niemczech i chłopaki pozamarzali, bo trzeba było pokazać jakiś parametr podczas badań, a używanie ogrzewania wpłynęłoby na wyniki pomiaru Oczywiście to ekipa z Polski robiła i nie mogli przesunąć terminu, bo okres dofinansowania się kończy. Takie to własnie myślenie koordynatorów projektów w RP |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|