Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:38
[MSS 1.6] SILNIK Bierze olej
Autor Wiadomość
siemka
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 20:09   

Bastek napisał/a:
Niech wleje najpierw dobry olej mineralny, a poźniej robi remonty za 5 tys.
15w50 shella albo Castrola high mielage.


Pewnie sie nie znam, ale to co proponujesz przypomina mi "zamiatanie pod dywan" lub raczej "szykowanie do sprzedaży"......a ten człowiek chce zrobić autko "pod siebie"
 
 
MarPod 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 141
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11-02-2013, 10:36   

dolałem 1 l oleju myślicie że to wystarczy? po przejechaniu 150 tysięcy miałem wymieniony olej, teraz na nim przejechałem 7,5 tysiąca i było mało go więc dolałem litr.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-02-2013, 17:17   

MarPod napisał/a:
dolałem 1 l oleju myślicie że to wystarczy? po przejechaniu 150 tysięcy miałem wymieniony olej, teraz na nim przejechałem 7,5 tysiąca i było mało go więc dolałem litr.


Czy wystarczy? Wystarczy na co? Jeśli po dolaniu litra masz odpowiedni poziom na bagnecie to wystarczy :-)

Czyli można rozumieć, że tracisz litr oleju na 7,5tys. km. Nie wydaje mi się to dużo. Pytanie w jaki sposób ubywa Ci tego oleju, czy jest przepalany czy gdzieś masz wyciek.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
emjot 
Mitsumaniak


Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wawa
Wysłany: 12-09-2013, 11:44   

Hehe... śmiesznie się czyta te stare posty o strachu ludzi gdy 2l / 10000km określają jako "chlanie" oleju. Przecież to 0,2l / 1000km. Trochę już bierze, ale do remontu to chyba jeszcze trochę zostało...
_________________

 
 
romanik99 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-11-2013, 21:39   

u mnie to wygląda na jakieś 0,8 l /1000km, ale pewny będę po przejechaniu kolejnego tysiąca, ale raczej trzeba się szykować na remont:

samochód to 2004r. 1.6 od nowosci LPG, przejechane 195tys co by się przydało zrobić, czy pierścienie i uszczelniacze zaworów wystarczą, czy cos innego ewentualnie.
w samochodzie ewidentnie czuć na postoju że spaliny śmierdzą olejem(lub czyms innym), z reszta jak mu sie mocniej przybutuje to i czarny dymek idzie

z jakimi kosztami trzeba się liczyć
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-11-2013, 20:49   

Remont silnika po 195tys. to jakieś nieporozumienie... To na pewno prawdziwy przebieg?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
romanik99 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-11-2013, 01:05   

tak na pewno, auto kupiłem przy 110 tys od wujka, a on kupił z salonu, na pewno nie kręcone


poza spalaniem oleju w zasadzie z układem napędowym nic sie nie dzieje(no moze poza wyciekającym olejem ze skrzyni z wybieraka), auto przyspiesza jak trzeba nie gasnie, rowno pracuje i na benzynie i na gazie, mi sie tez wydaje ze to nieporozumienie, ale fakty sa inne
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-11-2013, 07:05   

Ja bym na początek sprawdził ciśnienie sprężania, jeśli będzie w normie to raczej pierścienie są ok i winne są tylko uszczelniacze bo czy pierścienie główne czy olejowe zużywają się w podobnym tempie. W wielu autach uszczelniacze da się wymienić bez ściągania głowicy a nawet bez demontażu wałka rozrządu.
 
 
romanik99 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-11-2013, 21:22   

a jak problematyczne jest to w MSS, 1.6 B 98KM. kto wymieniał?, prosze o wypowiedź
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 08-11-2013, 18:11   

Z mojego doświadczenia w SS z silnikiem benzynowym, w 85 % przypadków za branie oleju winne są pierścienie , wymieniamy kupując tylko z oryginału, a co do wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowicy to stanowczo odradzam bo to taka robota na odp....., trzeba zdjąć sprawdzić luzy na prowadnicach , zlikwidować nagar na zaworach wymienić uszczelniacze sprawdzić i zalać i złożyć
_________________

 
 
romanik99 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-11-2013, 15:40   

dzisiaj zauważyłem ze najbardziej dymi na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje to dymienie sie minimalizuje.

a jakie są koszty pierścionków, uszczelniaczy, sam materiał i ile mniej wiecej robocizna. jakie dodatkowe koszty mogą jeszcze wyjść po rozebraniu silnika

czy do tej operacji trzeba wyjmowac silnik czy wystarczy rozebrac go od dołu i góry
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.