 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kolizja z tirem - jak działać z OC |
Autor |
Wiadomość |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 13-02-2013, 10:29 Kolizja z tirem - jak działać z OC
|
|
|
Tak po cichu miałem nadzieję, że nigdy nie będę musiał korzystać z tego podforum, a tu proszę
Dwa tygodnie temu moja mama została zaatakowana przez Tira.
Kierowca wielkiego potwora zmieniał pas i nie zauważył małej Starletki.
Mało tego po uderzeniu pomyślał, że złapał gumę i zaczął zjeżdżać w stronę pobocza.
W efekcie przeciągnął toyke po 2 pasach i wrzucił na pobocze zaliczając po drodze krawężnik.
Szczęście w nieszczęściu było takie, że na poboczu leżała pokaźna warstwa śniegu i sam przelot przez krawężnik nie pourywał kół, a nawet samochodem udało się wrócić do domu.
Oczywiście na miejscu była policja, sprawca ukarany mandatem bla bla bla.
Uderzenie było w tylne drzwi od strony kierowcy. Po za nimi na oko ucierpiały też przednie, błotnik tył, błotnik przód zderzak przód, próg, lusterko wszystkie kołpaki i jedna felga.
Elementów dużo ale jak na tak nierówne siły to nie ma tragedii.
Oględziny pana z Warty były szybkie ... nawet zbyt szybkie
Na moje uwagi o tym, że chciałbym sprawdzić również zawieszenie i felgi dostałem odpowiedź, żebym zrobił geometrię i dołączył ją razem z fakturą do dokumentów.
Faktycznie geometrie zrobiłem, wykazała ona lekkie problemy z tylnym prawym kołem czyli tym które jako pierwsze zaliczyło krawężnik. Po za tym wszystko ok. Na kierownicy czuć lekkie bicie felgi + przycieranie. Po za tym samochód zachowuję się normalnie.
Oględziny były rano, a jeszcze tego samego dnia wieczorem dostałem informację telefoniczną że będzie to szkoda całkowita, ale że dokładne wyliczenia za kilka dni no i oczywiście, żebym przesłał na maila numer konta ...
Pytanie brzmi co dalej?
Czy mam im pokazywać następne dokumenty o zniszczeniach? Czy coś to zmieni?
Wartość rzeczywista samochodu to okolice 6k pln więc jakby szkoda całkowita przy takich uszkodzeniach jest oczywista.
Jak postąpić w takiej sytuacji aby w miarę możliwe było naprawienie samochodu |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-02-2013, 10:36
|
|
|
harpagan - szkoda całkowita oznacza wypłatę równowartości samochodu - to co zostało (czyli mniej więcej cena jaką oferują handlarze za takie rozbite auto)... To tak na początek.
Wiele zależy od tego jak wyliczą obie wartości... Może po prostu ta kwota wystarczy na naprawę? Możesz też prosić/nalegać na naprawę samochodu (podobno nawet możesz wymagać ale to raczej będzie droga przez mękę z ubezpieczycielem). Może się po prostu zgodzą. Dodatkowe dokumenty hmmm mogą czasem wpłynąć na wartość odejmowaną... Zadzwoń i wyjaśnij sprawę z zawieszeniem. |
|
|
|
 |
Seichan
Mitsumaniak mod KMM i MMA

Auto: Honda Odyssey & new projec
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Wrz 2010 Posty: 14174 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-02-2013, 12:07
|
|
|
Wszystko zależy od tego, jaka zostanie wyliczona początkowa wartość pojazdu. Domyślam się, że ubezpieczyciel będzie robił wszystko, żeby wartość samochodu zaniżyć, zawyżyć koszty naprawy i pójść w szkodę całkowitą.
W sumie nie jest to złe rozwiązanie. Odszkodowanie będzie stanowić różnicę pomiędzy wartością pojazdu przed kolizją a wartością wraku.
W takiej sytuacji będziesz musiał zawalczyć o dwie rzeczy:
1. maksymalną wysokość wartości pojazdu przed wypadkiem - posprawdzaj, jak dostaniesz wyliczenie, model, wyposażenie, lakier itp. czy wszystko jest zgodne z Twoim samochodem.
2. minimalną wysokością wartości wraku - czyli tutaj warto przedstawić dokumenty wskazujące na inne uszkodzenia (np. zawieszenie), które wpływa na obniżenie wartości pozostałości.
Nie jest wykluczone, że przedstawią Ci ofertę zakupu wraku - nie musisz z niej skorzystać. Możesz samodzielnie sprzedać wrak, zaś w przypadku różnicy pomiędzy wartością pozostałości oferowaną przez ubezpieczyciela a wartością, za którą wrak został sprzedany, ubezpieczyciel musi Ci wypłacić różnicę. |
_________________ MitsuManiaki Assistance
Nie mam marzeń, tylko cele - Harvey Reginald Specter
Człowiek nie jest stworzony do klęski. Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać. Hemingway.
Rekin Seichan
FTO story
Odyseja Seichan
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 13-02-2013, 13:49
|
|
|
Super, dzięki za naświetlenie sprawy.
Miałem wątpliwości czy zgłaszanie następnych uszkodzeń ma sens z racji na to, że może jednak gdzieś tam będzie jakiś promil szansy, że nie będzie to całkowita.
Zupełnie jednak nie pomyślałem, że przecież nie zgłoszenie może podnieść wartość wraku.
Wszystko zależy oczywiście od wyliczeń, ale zdecydowanie chciałbym naprawiać samochód.
Konstrukcja wydaję się nie naruszona, a przed kolizją był on w na prawdę niezłym stanie zarówno mechanicznym jak i blacharskim.
Decyzję jednak zapadną po tym jak uzyskam info o kosztach naprawy + jak to się ma do tego co zwróci mi Warta.
[ Dodano: 13-02-2013, 20:02 ]
Nawet szybciej niż myślałem, mam info od likwidatora:
Wartość pojazdu w stanie nieuszkodzonym wg stanu na dzień szkody – 5500.00 PLN - brutto
Wartość pojazdu w stanie uszkodzonym 1590.00 PLN – brutto.
Różnica między tymi wartościami - 3 910 PLN
Dostałem tylko tyle i oczywiście poproszę o jakieś uzasadnienie tych wyliczeń.
Wartość w stanie nieuszkodzonym wydaję się rozsądna. Wiem, że bez podrzucenia większych informacji o stanie aktualnym samochodu ciężko coś powiedzieć, ale czy jeszcze da się powalczyć o zmniejszenie wartości wraku? Właśnie choćby z faktu, że nie dostali ode mnie informacji o zawiasie itd ... |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-02-2013, 20:23
|
|
|
Niech Ci dorzucą kosztorys wyceny naprawy oraz kosztorys wyceny pojazdu - napewno oba wypełniają przy całce, mozna szukac źle sklasyfikowanych pozycji. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2013, 20:46
|
|
|
a nie możecie odstawić do Toyoty i niech naprawiają? od razu koszt wzrośnie. |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
Seichan
Mitsumaniak mod KMM i MMA

Auto: Honda Odyssey & new projec
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 11 Wrz 2010 Posty: 14174 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-02-2013, 09:53
|
|
|
robertdg napisał/a: | Niech Ci dorzucą kosztorys wyceny naprawy oraz kosztorys wyceny pojazdu - napewno oba wypełniają przy całce, mozna szukac źle sklasyfikowanych pozycji. |
Dokładnie, tak jak napisał Robert.
Zażądaj od nich, na podstawie art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, nr 124, poz. 1152 ze zm.), zgodnie z którym zakład ubezpieczeń ma obowiązek udostępnić poszkodowanemu lub uprawnionemu informacje i dokumenty, które miały wpływ na ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń i wysokość odszkodowania, o udostępnienie akt likwidacji szkody dotyczących zdarzenia z dnia ..... , tj. wyceny wartości pojazdu bezpośrednio przed wypadkiem, na podstawie której podjęto decyzję o wypłacie odszkodowania.
Jednocześnie zgłoś też dodatkowe uszkodzenia samochodu, załącz dokumenty, zdjęcia i zażądaj ponownej wyceny wartości wraku z uwzględnieniem nowych uszkodzeń, które wpływają na zaniżenie wartości pozostałości. Możesz też wskazać, że gdyby dokumentacja fotograficzna była niewystarczająca, to wnosisz o ponowne oględziny pojazdu przez rzeczoznawcę pod kątem stwierdzenia uszkodzeń, które nie były objęte pierwotną wyceną. |
_________________ MitsuManiaki Assistance
Nie mam marzeń, tylko cele - Harvey Reginald Specter
Człowiek nie jest stworzony do klęski. Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać. Hemingway.
Rekin Seichan
FTO story
Odyseja Seichan
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 18-02-2013, 09:08
|
|
|
Kolejny raz dzięki za pomoc.
Działam zgodnie z Waszymi sugestiami i teraz czekam na ich ruch.
Będę dawał znać |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
|
|