Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
AUTOMAT CZWARTY BIEG
Autor Wiadomość
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 14-02-2013, 18:29   AUTOMAT CZWARTY BIEG

Witam znowu.
Niestety kolejny problem z automatem, tym razem chyba poważniejszy.
Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Jeśli ktoś wie co to może być błagam o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich.
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-02-2013, 20:54   

romero napisał/a:
Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg.
zdejmij na parę minut klemy z akumulatora może sterownik się zawiesił.
romero napisał/a:
tym razem chyba poważniejszy.
też tak miałem i jeśli wszystko OK z olejem to może 4-ty bieg się znajdzie ? Tylko czy w L200 inne sterowniki się nie zresetują ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2013, 00:07   

romero, problem tkwi w zwartym switchu na transferze który wykrywa załączenie reduktora czyli 4LLc. Najprościej sprawdzić to podłączając kompa i zobaczyć czy na wyłączonym reduktorze pozycja 4LLc jest na OFF.
Skrzynia w L200 nie załącza 4 jeśli włączony jest reduktor
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-02-2013, 08:34   Re: AUTOMAT CZWARTY BIEG

romero napisał/a:
Witam znowu.
Niestety kolejny problem z automatem, tym razem chyba poważniejszy.
Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Jeśli ktoś wie co to może być błagam o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich.
Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 15-02-2013, 08:59   

zbyszekm2 napisał/a:
Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni?

Tak olej jest O.K.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-02-2013, 10:07   

A jaka jakość oleju?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 15-02-2013, 14:17   

Podobno DIA QUEEN
_________________

 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2013, 09:43   

romero, zostaw olej w spokoju. Sprawdź to co opisałem powyżej.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-02-2013, 09:51   

skrzynia redukcyjna nie ma nic wspólnego ze skrzynia automatyczną.
Jemu nie przełącza czwarty bieg, a więc coś z ciśnieniem oleju w skrzyni albo z elektrozaworem, który przełącza sekcje biegów.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2013, 10:00   

zbyszekm2, zdziwiłbyś się. W L200 KA/KB po włączeniu reduktora skrzynia nie włącza 4 biegu. W poprzednim L200 K60-K70 była kontrolka od włączenia reduktora. W nowym tego nie ma i nawet jak zewrze się switch od 4LLc (a wiesz że te switche to słąby punkt i w L200 i w Pajero) to skrzynia nie włącza 4. Przy zwartym switchu skrzynia widzi że jest włączony reduktor i nie wbije czwórki.
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-02-2013, 10:12   

hm. ciekawe, sprawdzę w poniedziałek bo będzie klient z taką skrzynia.
Może czegoś się nauczę nowego:).
Może masz rację.
W pajero taki efekt nie występuje, może w L200? Sprawdzimy.
A więc kolega, musi na wyłączonym silniku , wbić na skrzyni neutral, reduktora na pozycje 4LLc i włączyć zegary. Powinno się zresetować.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2013, 20:15   

zbyszekm2 napisał/a:
Powinno się zresetować.

Generalnie takim atrakcjom zapobiega częste mieszaniue transferem. Switche pracują i dzieęki temu nie zwierają się.
Ale zrób eksperyment. Włącz 4LLc i zobaczysz że nie ma czwórki.
_________________

 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 17-02-2013, 18:00   

witam, a spotkaliście się z takim przypadkiem - mam to tylko w górach w zimę, po postawieniu samochodu na kilka godzin "pod chmurką" na mrozie. Po uruchomieniu silnika, załączeniu skrzyni na D i dodawaniu gazu silnik nie zwiększa obrotów a skrzynia ledwo ciągnie. Efekt jest podobny jak przy działaniu systemu antypoślizgowego przy ruszaniu po śliskim - dławi silnik. Trwa to przez 30-40 sek. i stopniowo samochód się rozpędza. Po chwili mija i działa ok. Atf nowy i porządny, nic się nie zapala. PO nocy w garażu lub na mrozie w mieście Płocku nie ma takiego objawu. Tylko podczas zimowych wyjazdów w Alpy - od 3 lat ( w naszych górach jest ok). Kind of magic, czy lokalny patriota ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.