AUTOMAT CZWARTY BIEG |
Autor |
Wiadomość |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 14-02-2013, 18:29 AUTOMAT CZWARTY BIEG
|
|
|
Witam znowu.
Niestety kolejny problem z automatem, tym razem chyba poważniejszy.
Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Jeśli ktoś wie co to może być błagam o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-02-2013, 20:54
|
|
|
romero napisał/a: | Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg. | zdejmij na parę minut klemy z akumulatora może sterownik się zawiesił. romero napisał/a: | tym razem chyba poważniejszy. | też tak miałem i jeśli wszystko OK z olejem to może 4-ty bieg się znajdzie ? Tylko czy w L200 inne sterowniki się nie zresetują ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2013, 00:07
|
|
|
romero, problem tkwi w zwartym switchu na transferze który wykrywa załączenie reduktora czyli 4LLc. Najprościej sprawdzić to podłączając kompa i zobaczyć czy na wyłączonym reduktorze pozycja 4LLc jest na OFF.
Skrzynia w L200 nie załącza 4 jeśli włączony jest reduktor |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-02-2013, 08:34 Re: AUTOMAT CZWARTY BIEG
|
|
|
romero napisał/a: | Witam znowu.
Niestety kolejny problem z automatem, tym razem chyba poważniejszy.
Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Jeśli ktoś wie co to może być błagam o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich. | Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 15-02-2013, 08:59
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni? |
Tak olej jest O.K. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-02-2013, 10:07
|
|
|
A jaka jakość oleju? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 15-02-2013, 14:17
|
|
|
Podobno DIA QUEEN |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2013, 09:43
|
|
|
romero, zostaw olej w spokoju. Sprawdź to co opisałem powyżej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-02-2013, 09:51
|
|
|
skrzynia redukcyjna nie ma nic wspólnego ze skrzynia automatyczną.
Jemu nie przełącza czwarty bieg, a więc coś z ciśnieniem oleju w skrzyni albo z elektrozaworem, który przełącza sekcje biegów. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2013, 10:00
|
|
|
zbyszekm2, zdziwiłbyś się. W L200 KA/KB po włączeniu reduktora skrzynia nie włącza 4 biegu. W poprzednim L200 K60-K70 była kontrolka od włączenia reduktora. W nowym tego nie ma i nawet jak zewrze się switch od 4LLc (a wiesz że te switche to słąby punkt i w L200 i w Pajero) to skrzynia nie włącza 4. Przy zwartym switchu skrzynia widzi że jest włączony reduktor i nie wbije czwórki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-02-2013, 10:12
|
|
|
hm. ciekawe, sprawdzę w poniedziałek bo będzie klient z taką skrzynia.
Może czegoś się nauczę nowego:).
Może masz rację.
W pajero taki efekt nie występuje, może w L200? Sprawdzimy.
A więc kolega, musi na wyłączonym silniku , wbić na skrzyni neutral, reduktora na pozycje 4LLc i włączyć zegary. Powinno się zresetować. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2013, 20:15
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Powinno się zresetować. |
Generalnie takim atrakcjom zapobiega częste mieszaniue transferem. Switche pracują i dzieęki temu nie zwierają się.
Ale zrób eksperyment. Włącz 4LLc i zobaczysz że nie ma czwórki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17-02-2013, 18:00
|
|
|
witam, a spotkaliście się z takim przypadkiem - mam to tylko w górach w zimę, po postawieniu samochodu na kilka godzin "pod chmurką" na mrozie. Po uruchomieniu silnika, załączeniu skrzyni na D i dodawaniu gazu silnik nie zwiększa obrotów a skrzynia ledwo ciągnie. Efekt jest podobny jak przy działaniu systemu antypoślizgowego przy ruszaniu po śliskim - dławi silnik. Trwa to przez 30-40 sek. i stopniowo samochód się rozpędza. Po chwili mija i działa ok. Atf nowy i porządny, nic się nie zapala. PO nocy w garażu lub na mrozie w mieście Płocku nie ma takiego objawu. Tylko podczas zimowych wyjazdów w Alpy - od 3 lat ( w naszych górach jest ok). Kind of magic, czy lokalny patriota ? |
|
|
|
 |
|