Jak skasować check engine oil level? |
Autor |
Wiadomość |
Dario1983
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DID INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 18 Skąd: :)))))
|
Wysłany: 18-02-2013, 18:52 Jak skasować check engine oil level?
|
|
|
Szanowni użytkownicy forum,
tak jak w temacie, czy ktoś wie jak we własnym zakresie skasować check engine oil level w mitsubishi ASX 1,8 DID? oczywiście po wymianie oleju.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-02-2013, 18:56 Re: Jak skasować check engine oil level?
|
|
|
Dario1983 napisał/a: | Szanowni użytkownicy forum,
tak jak w temacie, czy ktoś wie jak we własnym zakresie skasować check engine oil level w mitsubishi ASX 1,8 DID? oczywiście po wymianie oleju.
Pozdrawiam | Samemu nie skasujesz licznika i km i miesiecy. Tylko podlaczenie pod tester MUT-III prawidlowo ustawi nowy okres serwisowy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Dario1983
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DID INVITE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 18 Skąd: :)))))
|
Wysłany: 18-02-2013, 20:53
|
|
|
Ok dzięki za info.
P.s. a nie orientujesz się, czy może jakieś inne programy diagnostyczne ustawią ten przebieg do następnego przeględu? przyznam szczerze, że z uprzedzeniem patrzę na serwis Mitsu w moim mieście...już raz pokazali na co ich stać. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2013, 22:04 Re: Jak skasować check engine oil level?
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Samemu nie skasujesz licznika i km i miesiecy. Tylko podlaczenie pod tester MUT-III prawidlowo ustawi nowy okres serwisowy. |
a to nie o to chodzi?
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72957
nie wiem jak check engine oil level, odnoszę się do "ustawi nowy okres serwisowy" |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-02-2013, 22:48 Re: Jak skasować check engine oil level?
|
|
|
Wedrowiec napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Samemu nie skasujesz licznika i km i miesiecy. Tylko podlaczenie pod tester MUT-III prawidlowo ustawi nowy okres serwisowy. |
a to nie o to chodzi?
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72957
nie wiem jak check engine oil level, odnoszę się do "ustawi nowy okres serwisowy" | Tym sposobem nie ustawi sie prawidlowo nastepnego okresu przegladowego, tzn 24 mies/20tys km. Tylko MUT-III to ustawi.
[ Dodano: 18-02-2013, 22:50 ]
Dario1983 napisał/a: | Ok dzięki za info.
P.s. a nie orientujesz się, czy może jakieś inne programy diagnostyczne ustawią ten przebieg do następnego przeględu? przyznam szczerze, że z uprzedzeniem patrzę na serwis Mitsu w moim mieście...już raz pokazali na co ich stać. |
Niestety zadne inne dostepne interfejsy diagnostyczne nie ustawia tego w autach Mitsu. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2013, 22:51
|
|
|
Czyli to nie zeruje a tylko ustawia "odległość" docelową od ostatniego resetu? Czyli jak mam przejechane 3K i sobie powciskam to mi zmieni np. z 17K na 37K a jak powciskam dalej to wróci do tych 17K ? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-02-2013, 22:52
|
|
|
Wedrowiec napisał/a: | Czyli to nie zeruje a tylko ustawia "odległość" docelową od ostatniego resetu? Czyli jak mam przejechane 3K i sobie powciskam to mi zmieni np. z 17K na 37K a jak powciskam dalej to wróci do tych 17K ? | Dokladnie |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Maciek111
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 102 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 18-02-2013, 23:50
|
|
|
Można wyłaczyć przypomnienie. |
|
|
|
 |
oprych
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi ASX
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 4 Skąd: Z mostowni
|
Wysłany: 27-08-2014, 20:37
|
|
|
Witam wszystkich.
Moim zdaniem to niezbyt rozsadny pomysl ustawianie "nastepnego okresu przegladowego" we wlasnym zakresie.
W moim Asx 1.8 diesel "nowy" pracownik serwisu przy wymianie oleju nie ustawil prawidlowo lub nie ustawil wogole interwalow wypalania filtra dpf, co zaoowocowalo zapaleniem kontrolki check oil level po przejechaniu niecalych 300km, oczywiscie poziom oleju powyzej drugiej kropki a X, przy czym check lvl oznacza zbyt niski poziom oleju.
Auto z 2010r dostalo takze nowe oprogramowanie (nie mam numeru przed soba lecz chodzilo o zmniejszenie sie gromadzenia nagarow), ktore zwiekszylo czestotliwosc wypalania co moglo spowodowac taka sytuacje.
Po ponownej wizycie w serwisie "stary" diagnosta doszukal sie przyczyn problemu, co oszczedzilo mi wymiany czujnika poziomu oleju. System ten kontroluje stopien rozcienczenia paliwa i oblicza te interwaly m in. na podstawie ilosci wypalan filtra, liczbie przejechanych km i wielu innych zmiennych.
@Dario1983 pewnie juz skasowales ta kontrolke ale moze na przyszlosc komus sie przyda. |
|
|
|
 |
Krzych1
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 83 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2014, 13:31
|
|
|
oprych napisał/a: | Witam wszystkich.
Moim zdaniem to niezbyt rozsadny pomysl ustawianie "nastepnego okresu przegladowego" we wlasnym zakresie.
W moim Asx 1.8 diesel "nowy" pracownik serwisu przy wymianie oleju nie ustawil prawidlowo lub nie ustawil wogole interwalow wypalania filtra dpf |
A czy ustawianie "następnego okresu przeglądu" czyli ilości kilometrów i miesięcy ma związek z wypalaniem filtra DPF. Według mnie nie ma. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-09-2014, 13:45
|
|
|
Krzych1, ma znaczenie.
ASO powinno to wiedzieć, przy wymianie oleju w japońskich dieslach są do ustawienia 2 parametry, w dwóch różnych rejonach elektroniki..... i tak się dziwnie składa, że nie trzeba z tym jechać do ASO, mimo, że MUT III jest niezbędny do tej operacji |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-09-2014, 21:59
|
|
|
Cytat: | Niestety zadne inne dostepne interfejsy diagnostyczne nie ustawia tego w autach Mitsu.
_________________ |
Ustawi np bosch KTS.
W dieslach 4N1x, 4M41 i 4D56 z DPF należy na każdym przeglądzie kasować dane o rozcieńczeniu oleju silnikowego. Kontrolka CHECK OIL LEVEL oznacza że do miski trafiło zbyt dużo ropy podczas regeneracji DPF (tj. więcej jak 1500ml) |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelzaw
Nowy Forumowicz
Auto: asx 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2019 Posty: 12 Skąd: tomaszow
|
Wysłany: 22-02-2020, 19:48
|
|
|
Witam. Nie chce tworzyc oddzielnego watku, a ten problem dotknal i mnie.
Od kilku miesiecy auto jezdzilo w zasadzie tylko w miescie. A co jak wiadomo dla DPF dobre nie jest.
Wczoraj zapalila mi sie kontrolka check engin oil level. Oczywiscie na bagnecie wysoki stan.
Wiem ze najlepiej do serwisu itd.
Ale mam pytanie. Olej wymienialem pol roku temu i auto przejechalo moze z 5000 km.Czy musze go teraz wymienic (plus filtr itp) czy jakis tylko reset ?. Nigdy sie z takim przypadkiem nie spotkalem - to moje pierwsze auto z dpf (dotad tylko benzyna). No i czy mozna jakis czas jezdzic w takiej sytuacji ?. Do najblizszego serwisu mam 60 km, a z tego co czytalem, "zwykly" warsztat tematu nie ogarnie (jakies tam resety, ustawienia kolejnych przgladow) |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 22-02-2020, 22:53
|
|
|
pawelzaw, pamiętaj że w misce masz olej napędowy z olejem, zamiast oleju silnikowego. Olej napędowy nie jest środkiem zalecanym do smarowania. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
pawelzaw
Nowy Forumowicz
Auto: asx 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2019 Posty: 12 Skąd: tomaszow
|
Wysłany: 23-02-2020, 10:47
|
|
|
No niestety takiej odpowiedzi sie spodziewalem . Czyli musze sie zdac na miejscowego mechanika w kwestii wymiany oleju.
Zebym teraz dobrze zrozumial.
Przy kazdej wymianie oleju trzeba jechac do serwisu ?. To jakis obled. Z 8 letnim autem jezdzic na kazda wymiane do serwisu. Zeby poustawiac jakies terminy przegladow i wypalania DPF ?.
A ja glupi woze banke oleju w razie gdyby zaczelo ubywac, a tu odwrotnie. W misce coraz wiecej plynu. |
|
|
|
 |
|