Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Zawór EGR
Autor Wiadomość
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 09-03-2013, 14:07   [E33A 2.0] Zawór EGR

Witajcie drodzy MitsuManiacy.

Moje pytanie jest takie. Na jakiej zasadzie działa zawór EGR w miśku?
U mnie idzie rurka podciśnienia z przepustnicy do zaworu EGR i od zaworu do jakiegoś czujnika chyba, bo wychodzą z niego przewody.
Natomiast gdy silnik jest uruchomiony i podniosę grzybek w zaworze EGR to silnik automatycznie przygasa i spada z obrotów i dławi się.
Więc na jakiej zasadzie to wszystko działa.

Pozdrawiam :D
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-03-2013, 23:08   

ten 2 przewody idą do zaworu termicznego
on się zamyka ze wzrostem temp. silnika
to oznacza, że dopiero po nagrzaniu EGR będzie się otwierał - w zależności od tego, jak mocno się naciśnie na gaz
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-03-2013, 23:27   

misio-1992 napisał/a:
Więc na jakiej zasadzie to wszystko działa.



Pozdrawiam


http://www.motofakty.pl/a...cja-spalin.html
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 17-03-2013, 11:50   

Noo i tu moje kolejne pytanie.
Krzyżak pisze że otwierać się będzie w zależności jak mocno naciśniemy na gaz. W artykule który wysłał mi deejay piszą że otwiera się on przy małym obciążeniu silnika.
U mnie natomiast tak jak już wspominałem, gdy silnik jest rozgrzany i podnisę grzybek w zaworze EGR chociażby na biegu jałowym albo małym obciążeniu silnika zaczyna się dławić i gasnąć.
Więc o co w tym wszystkim chodzi?
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-03-2013, 16:52   

o zmniejszenie toksyczności spalin
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 17-03-2013, 20:03   

Too że o zmniejszenie toksyczności spalin to wiem. Ale dlaczego mój silnik się dławi?

Iii czemu jedni piszą że otwiera się przy małym obciążeniu silnika a inni że przy dużym obciążeniu?
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
gondoljerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 23
Skąd: Łomża
Wysłany: 18-03-2013, 12:25   

Widocznie u Ciebie otwiera się za mocno i silnik dostaje tych spalin za dużo. Może otwiera sie też za wcześnie, albo masz oprócz tych spalin jakieś małe lewe powietrze. Na pewno zawór nie powinien sie otwierać już od wolnych obrotów, tylko trochę później. Małe i srednie obciążenia. Przy większym obciążeniu silnika też nie powinien się otwierać. W starszych samochodach nie kładziono jeszcze przesadnego nacisku na ekologię i przy większej mocy nie bawiono się w takie pierdoły. Istotna była ochrona silnika przed przegrzaniem, wskazania sondy lambda nie były brane pod uwagą, a silnik dostawał bogatą mieszankę.
_________________
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Nie logowałem się przez rok i znów zaczynam od zera.
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2013, 13:18   

Noo dobrze. Piszesz gondoljerzy że powinien się otwierać przy małych bądź średnich obciążeniach silnika. Ale u mnie zrobiłem eksperyment (jak już wcześniej pisałem). Gdy silnik sobie chodził i był już rozgrzany to podniosłem ten grzybek palcem (ten co jest w zaworze) i silnik automatycznie zaczął się dusić. To chyba nie jest normalne zachowanie.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 18-03-2013, 15:48   

Bo otworzyłeś zawór EGR i zdusiłeś go spalinami... Zaślep EGR i będzie po problemie, toksycznośc spalin w tych autach czy z tym zaworem czy bez niego to już i tak praktycznie bez różnicy ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-03-2013, 18:57   

misio-1992 chyba odpowiedziałeś sobie sam. Bedzie się tak działo, bo zadziałałeś na zawór Ty, a nie cały układ. Jak jest wszystko podłączone to działa sprawnie. Jak masz silnik rozgrzany to podczas pracy rusz przepustnicą a nie samym zaworem, to zobaczysz, że działa.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-03-2013, 19:13   

kwazar1 i tak właśnie zrobiłem. ruszyłem przepustnicą i zawór poszedł w górę 8)

Dzięki za pomoc wszystkim ;)
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.