Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:59 |
[I 2.0T] Spalanie 2.0 turbo |
Autor |
Wiadomość |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 02-11-2012, 17:30
|
|
|
zmień pompe paliwa na sportową o większej wydajności podobno spalanie troszkę spada do tego nówki świece i ich regulacja i powinno być lepiej
[ Dodano: 02-11-2012, 17:31 ]
Powoli zaczynam sądzić że chyba mam inny egzemplarz niż wy |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-11-2012, 20:54
|
|
|
desti napisał/a: | zmień pompe paliwa na sportową o większej wydajności podobno spalanie troszkę spada |
Mam nówkę sztukę założoną http://www.topendpower.pl...%C5%BCowym.html
Dobrze napisałeś, że spalanie "podobno" spada Znaczy się nic a nic
desti napisał/a: | do tego nówki świece i ich regulacja |
Świece założone przy okazji wymiany pompy. A co masz na myśli pisząc o regulacji? - klepanie??? Jeśli tak, to kolega, który zajął się ostatnio moim turboczarnuchem zdecydowanie odradzał zmniejszanie przerwy... U mnie zostało więc fabrycznie. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 03-11-2012, 17:46
|
|
|
Tak chodziło mi o przerwę |
|
|
|
 |
wojtekwu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I Turbo 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 01-03-2013, 17:50
|
|
|
Według komputera, spalanie w cyklu mieszanym:
13,5 litra
komputer pokazuję, że starczy na 400 km jazdy.
Ale z matematycznego punktu widzenia, komputer zawyża wskaźnik w moim wypadku o około 0,7 litra.
Po dotankowaniu mniej niż połowa zbiornika komputer się nie resetuje (nie pokazuje na ile wystarczy baku) |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 03-03-2013, 01:12
|
|
|
spalanie w O1 T jest jak doooopa, każdy ma własny styl jazdy i każdy ma własne spalanie.
Zmuszony(nie żeby mi to nie odpowiadało) ostatnimi czasy na jazdę do pracy własnie O1 T średnie spalanie mam gdzieś na poziomie 12, dokładne dane na motostat.pl i tu muszę przyznać, że wiele zależy od poznania własnego auta i swoich możliwości.
Ostatnio nawet żona zauważyła mniejsze spalanie, a do pracy jeździmy razem, mamy do siebie 1,6km, i stwierdziła, że chyba "wyczułeś auto, albo nauczyłeś się nim jeździć".
Powiem tak, wszystko zależy od warunków, jakbym miał jeździć raz na tydzień, inaczej operowałbym gazem, a że codziennie go dusze to nauczyłem się nie być zawalidrogą i w miarę oszczędnie jeździć - jeśli ktoś wie co to znaczy dostać się rano z Piaseczna do Warszawy w okolice "Zachodniego" to wie o czym piszę. Dlatego wybraliśmy drogi "zastępcze", objazdy szutrowe, niektóre nie przejezdne nawet dla Suzuki Jimny(wow), więc my pokonujemy ten odcinek 200 metrowy łąką, później Hołubcowa też "lekki" teren na 1 biegu, do lotniska itp.
Generalnie, średnia z 3 lat jazdy różnej wyszło 10,9, czyli prawie litr więcej niż podaje producent(jakoś mnie to nie zaskoczyło).
Nie jest tak źle, tylko ta 98 mogłaby być nieco tańsza.
Jeśli ktoś chce znać więcej szczegółów zapraszam na motostat.pl
Pzdr,
Maddox vel Paweł |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 15-03-2013, 10:27
|
|
|
Właśnie, spalanie wynika ze stylu jazdy kierowcy. W obecnych warunkach pogodowych trudno jest cisnąć jakoś specjalnie mocno, komputer pokazuje 12,3l w trybie mieszanym.
Niedawno robiłem miśkiem trasę w góry, łącznie nieco ponad 1000km, średnie spalanie pokazywane przez komp wyniosło 9,6 l, natomiast liczone po tankowaniach wyszło 9,06l i też nie prowadziłem jak niedzielny kierowca toteż bardzo ładnie |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
wojtekwu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I Turbo 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 15-03-2013, 13:22
|
|
|
A co do spalania i tankowania benzyny, wiadomo, OT1 ma napisane 98+ żeby lać i lepsze, a co w przypadku benzyny 95 ?
Wiadomo, im mniej oktanów, tym trudniej palne paliwo, a jak to się przekłada na działanie silnika? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2013, 13:30
|
|
|
wojtekwu napisał/a: | A co do spalania i tankowania benzyny, wiadomo, OT1 ma napisane 98+ żeby lać i lepsze, a co w przypadku benzyny 95 ? |
Prawdopodobnie czujnik spalania stukowego opóźni zapłon. Ewentualnie może zmniejszyć ciśnienie doładowania. Ogólnie obniży parametry silnika.
wojtekwu napisał/a: | im mniej oktanów, tym trudniej palne paliwo, a jak to się przekłada na działanie silnika? |
Raczej odwrotnie. Czym wyższa liczba oktanowa tym mniejsze prawdopodobieństwo samozapłonu, a tym samym spalania stukowego. |
|
|
|
 |
Samiec Beta
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander Turbo + EVO 9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Marki
|
Wysłany: 03-08-2013, 19:15
|
|
|
Ostatnio Lublin - Marki + reszta baku w W-wie - spalanie rzeczywiste 10l, komputer zawyża o ok 1l |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 04-08-2013, 21:47
|
|
|
krzychu napisał/a: | Prawdopodobnie czujnik spalania stukowego opóźni zapłon. Ewentualnie może zmniejszyć ciśnienie doładowania. | Opóźni zapłon żeby dostosować się do inne paliwa, ale zasięg z litra paliwa powinien wzrosnąć, bo paliwo 95 jest bardziej kaloryczne. |
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-09-2013, 10:20
|
|
|
Witam,
A ile LPG pożerają 2.0T z takową instalacją? Ile więcej niż PB? |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2013, 12:53
|
|
|
Średnio 16l licz. U mnie 38l wystarcza na około 250 km (jazda głównie miejska) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-09-2013, 22:24
|
|
|
Tak właśnie u mnie wyszło po założeniu LPG, wydaje mi się, że za dużo, bo PB98 pali ok. 11, gazu powinien palić do 20% więcej, a nie 40% |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2013, 18:08
|
|
|
Biorąc pod uwagę moc i osiągi chyba nie ma co narzekać |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bob27
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 66 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18-09-2013, 00:15
|
|
|
Po przesiadce z Pajero i 12 l. ON prawie wszystko jest tańsze Zastanawia mnie tylko taka duża różnica między PB i LPG |
|
|
|
 |
|