Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcze tradycyjne czy tuningowe (nacinane nawiercane)
Autor Wiadomość
leser
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 12:03   Tarcze tradycyjne czy tuningowe (nacinane nawiercane)

Rozpatrywałem ofetę tarcz polskiego producenta MIKODA.

Oprócz zwykłych wentylowanych na przód dostępna jest za dopłatą (ok 25zł/szt) wersja tuningowana, czyli tarcze nawiercane z nacięciami.

Teraz pytanie, jaki jest sens dopłacać ?
Czy hamowanie na standardowych szczękach, zaciskach, tłoczkach a jedynie zmienionych tarczach będzie lepsze ?
Pytam osoby znajace temat z doświadczenia, teoria mnie nie interesuje.

Czy można do takich tarcz zakładac zwykłe klocki czy trzeba specjalne ?
Jak bardzo skraca się żywotnosć klocków ?

A może jeszcze jakieś inne ciekawe wnioski... ?
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-01-2007, 12:35   

Hmm, od kilku miesięcy sam "ujeżdżam" te tarcze z Mikody (nawiercane i nacinane). Zamówiłem tę wersję ponieważ uważam, że dodatkowe "otwory" poprawiają chłodzenie samej tarczy podczas hamowania co może zapobiec zwichrowaniu jej płaszczyzny lub ew. przegrzaniu. Ponieważ jeżdżę w miarę spokojnie nie miałem okazji przekonać się o skuteczności tego zestawu. Klocki (Ferodo Prem.). Zamówiłem je również dlatego, ponieważ jest to naprawdę fajny efekt mimo niewielkiej tarczy. jak na razie jestem zadowolony.
_________________

 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 13:11   

W czasie normalnej jazdy nie odczujesz różnicy między tarczami normalnym a nawiercanymi. Klocki zakładasz jakie chcesz (nie ma znaczenia jakie założysz tarcze). Na żywotność klocków nie mają wpływu tarcze tylko styl jazdy.
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 13:51   

Tarcze nawiercane i nacinane sa przystosowane do zupelnie innej jazdy, maja zmniejszona powierzchnie tarcia po to, aby jednoczesnie schlodzic ja, jednak nie wszystkie klocki pracuja dobrze w niskich temp. Np. spieki ceramiczne dopiero po rozgrzaniu hamuja wlasciwie. Oczywiscie, ze takie tarcze duzo szybciej zuzywaja klocki i powinno zalozyc sie mocniejsze, ale tez nie wyczynowe, bo potrafia spowodowac dzialanie odwrotne i szybsze zuzycie tarczy. Odczujesz roznice nawet przy zwyklym hamowaniu miedzy Ferodo Premium (strasznie brudza felgi, ale hamuja jak zylety), a jakimis za 50PLN (przynajmniej ja odczulem spora). Generalnie z testow co zapamietalem to gladkie tarcze nadaja sie najlepiej do miasta, natomiast jesli jezdzisz wiecej w trasie szczegolnie przy duzych predkosciach to wtedy wentylowane znajduja swoje wlasciwe zastosowania, bo w miescie moga okazac sie nawet gorsze niz gladkie.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 14:00   

Serek, jak długo już jeździsz na tych mikodach ?

Simones, nacinane "w mieście gorsze niż gładkie" miałeś przez to na myśli, że powodem jest mniejsza powierzchnia styku klocka z tarczą a przy malych prędkosciach nie zdąży się schłodzić mimo otworów ?
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 14:39   

Blisko, poprostu chlodzenie czegos w miescie co i tak sie nie rozgrzewa do bardzo wysokich temp. nie ma sensu, a jak zauwazyles zmniejsza sie tylko powierzchnia styku, od ktorej to w polowie zalezy skutecznosc hamowania. Te wentylacje sprawdzaja sie glownie przy hamowaniu z wyzszych predkosci, ale ze wzgledu na to ze tarcza ma kolosalnie wieksza predkosc obrotowa i czas pracy czyli tarcia, natomiast hamujac z srednio 50 czy 60 km/h nie rozgrzejesz tarczy do takich temp. jak ze 150 czy 200 km/h :idea: Dlatego w tym drugim przypadku lepiej jest zrezygnowac z powierzchni styku na rzecz chlodzenia :idea: co nie bardzo ma sens w miescie. Jest oczywiscie wyjatek, jesli jezdzisz po miescie jak Holek po OS-ach to wtedy przyda sie chlodzenie tarczy nawet w miescie :lol:
 
 
poooc
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 19:55   

Przyłącze się do dyskusji bo sam stosuje klocki ebc -zielona seria i gładkie tarcze ATE
Często startuje w różnego typu kjs i sprintach na torze i nigdy sie nie zawiodłem, hamulce jak zyleta i klocki nie scierają sie tak mocno jak przy nawiercanych tarczach
Moim zdaniem jest to zestaw wystarczający do lekkich zawodów i na ulice
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 30-01-2007, 20:58   

z czystej ciekawosci, za ile w poslce oferuje sie te mikody?
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 21:59   

TommiCrazy napisał/a:
z czystej ciekawosci, za ile w poslce oferuje sie te mikody?


http://www.mikoda.pl/public/sklep.php < podaj markę i model auta a pojawi sie cena ;)

przykładowo do galanta GTi E33A jak Twój 80zł zwykłe wentylowane,
do mojej carismy 65zł/szt


PS Serek, dasz radę wrzucić fotki Twoich tarcz ?
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-01-2007, 10:39   

Zaciekawiła mnie firma MIKODO i ten wątek, ale po sprawdzeniu oferty.....nie mają tarcz do Stariona :? szkoda, bo niewiele firm je robi , a jak już robią (lepsze EBC itp.) to prawie 4 razy droższe...

Dobre ceny mają na tarcze :D jeżeli rzeczywiście są dobre :wink:
_________________
Starion Klub Polska

Ostatnio zmieniony przez truespinmice 31-01-2007, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2007, 11:05   

ja sie nie znam, ale Japaneze raczej te Mikado (tak je nazywa) to srednio ceni...
kupilem ostatnio Lucasa w podobnej cenie jak Mikody - tylko, ze Lucas sa wentylowane a do Colta ich propozycja to tarcze niewentylowane
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 31-01-2007, 12:01   

po pierwsze mikoda
po drugie na tych nacinano nawiercanych jezdzi sporo znajomych 'driftujacych' czyli wiadomo jakie auta i na prawde sobie chwala

truespinmice napisał/a:
nie mają tarcz do Stariona


napisz do nich bo z tego co pamietam to robia nietypowe na zamowienie, moze dobra cene zaoferuja
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2007, 12:17   

Matejko napisał/a:
po pierwsze mikoda

przeciez napisalem, ze tak je nazywa, a nie ze sie myli - chyba nie podejrzewasz o nieswiadomy blad :P
no i napisalem, ze ja sie nie znam i nie mialem okazji jezdzic
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2007, 12:53   

Przepraszam za zwłokę, teraz napiszę kilka zdań.
Leser niestety nie mam jak, może w wolnej chwili coś cyknę

Simones masz rację, jednak nieraz słyszałem o tarczach przegrzanych nawet (a raczej wyłącznie) jazdą po mieście. Poza tym chciałem spróbować ze względu na niewielki koszt.

Krzyżak Darku, swego czasu Bartek jeździł na nich i złego słowa nie powiedział.

truespinmice Jakie parametry powinna posiadać tarcza do Stariona? Wymiary.
_________________

 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 31-01-2007, 14:11   

Krzyzak napisał/a:
przeciez napisalem, ze tak je nazywa, a nie ze sie myli - chyba nie podejrzewasz o nieswiadomy blad :P


ja cie zawsze podejrzewam !! :P

to do truespinmyszy bylo :) :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.