Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diesel - Wypalanie DPF. Problemy z filtrem DPF.
Autor Wiadomość
mariusz1974 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER X SPORTBACK 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 26-03-2013, 08:52   

to znaczy normalne obroty to 9000 tak ,a jak są wyższe to znaczy ze się wypala tak ?
i jeżeli stoimy autem to nie powinno być spalania chwilowego ,a jeżeli jest to czyści układ tak ,Dorze to rozumiem
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2013, 09:06   

z całym szacunkiem dla "dizloków" (jak to mój sąsiad ujął), ale mam wrażenie, że diesle są bardziej uciążliwe w eksploatacji jak benzyna.. zgodzicie się Panowie od DID?
Pozdrowienia.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 26-03-2013, 10:45   

Cytat:
to znaczy normalne obroty to 9000 tak ,a jak są wyższe to znaczy ze się wypala tak ?
i jeżeli stoimy autem to nie powinno być spalania chwilowego ,a jeżeli jest to czyści układ tak ,Dorze to rozumiem


U mnie 900 to wypalanie filtra, w normalnym już zagrzanym silniku obroty trzymają się zdecydowanie niżej 700 coś kolo tego. nie polecam przy wypalaniu stania w miejscu lepiej ruszyć się trochę u mnie to kilka kilometrów i wypalanie się kończy. jeżeli stoimy autem to spalanie chwilowe jest najwyższe kreska pozioma się zapełnia cała.
Najlepszym sposobem by zaobserwować wypalanie to zwrócić uwagę na poziom kreski spalania chwilowego, gdy się wypala filtr kreska jest znacznie wydłużona.
Po tym jadąc normalnie bieg włączony puść gaz. podczas normalnego użytkowania kreska powinna zniknąć tzn wypalenie chwilowe wg komputera "0"
podczas wypalania filtra kreska wtedy pokazuje spalanie,
Podobnie może być kiedy temperatura minusowa i silnik zimny.

Użytkowanie uciążliwe to pojęcie względne na-pewno rożni się od benzyny, powiem tak przy tankowaniu zostawiam polowe tego co benzyniaki i to mi rekompensuje wszystko.
_________________
pablo diablo
 
 
 
mariusz1974 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER X SPORTBACK 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 26-03-2013, 11:03   

ok spróbuje to jakoś ogarnąć jak by co to poproszę o pomoc
a co ile jest wymiana oleju w did ? i jaki sie leje mam przejechane 62000 i kupiłem w Niemczech
ale mam 117 KM
a gdzie znajdę instrukcję do lancera odnośnie eksploatacji silnika itd. albo koś by podesłał
z góry bardzo dziękuję Mariusz
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2013, 11:09   

pablo diablo napisał/a:
Użytkowanie uciążliwe to pojęcie względne na-pewno rożni się od benzyny, powiem tak przy tankowaniu zostawiam polowe tego co benzyniaki i to mi rekompensuje wszystko.

Ok - ale ja też zostawiam połowę tego (powiedzmy - szczerze 30% mniej jak na benzynie - LPG :) ) i Ty chyba też 30% mniej jak w benzynie (zakładam, że 6 Tobie pali).
Dlatego zwyczajnie pytam - naprawdę uważasz, ze użytkowanie doładowanego diesle z filtrem DPF nie różnie się zasadniczo od użytkowania benzyny?
Pytanie jest poważne - może należy zrobić nowy wątek Diesle vs Benzyna. Co by każdy zainteresowany mógł się udzieli w ankiecie np.
Pytam dlatego, że w jakiejś perspektywie czasu rozważam zakup diesla, ale sporo osób dookoła mówi mi, że diesle są bardziej awaryjne/uciążliwe.
Pozdrowienia!

[ Dodano: 26-03-2013, 11:12 ]
to był taki w sprzedaży - 1.8 DID 117 KM?? :shock:
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 26-03-2013, 11:24   

Krótko, ale był. I miał 116 KM - przynajmniej w ASX-ie.
 
 
mariusz1974 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER X SPORTBACK 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 26-03-2013, 11:34   

cały czas jest w Niemczech
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 26-03-2013, 12:06   

RalfPi napisał/a:
pablo diablo napisał/a:
Użytkowanie uciążliwe to pojęcie względne na-pewno rożni się od benzyny, powiem tak przy tankowaniu zostawiam polowe tego co benzyniaki i to mi rekompensuje wszystko.

Ok - ale ja też zostawiam połowę tego (powiedzmy - szczerze 30% mniej jak na benzynie - LPG :) ) i Ty chyba też 30% mniej jak w benzynie (zakładam, że 6 Tobie pali).
Dlatego zwyczajnie pytam - naprawdę uważasz, ze użytkowanie doładowanego diesle z filtrem DPF nie różnie się zasadniczo od użytkowania benzyny?
Pytanie jest poważne - może należy zrobić nowy wątek Diesle vs Benzyna. Co by każdy zainteresowany mógł się udzieli w ankiecie np.
Pytam dlatego, że w jakiejś perspektywie czasu rozważam zakup diesla, ale sporo osób dookoła mówi mi, że diesle są bardziej awaryjne/uciążliwe.
Pozdrowienia!

[ Dodano: 26-03-2013, 11:12 ]
to był taki w sprzedaży - 1.8 DID 117 KM?? :shock:


Ja zrobiłem w ciągu 2 lat 50kk spalanie 5,2 i nic prócz pilnowania wypalania DPF nie robię szczególnego no możne wymieniam częściej olej ale to dlatego że chce, no i oszczedzam turbo tzn nie przyspieszam na zimnym gwałtownie i nie gaszę gwałtownie po trasie.
Mam tylko nadzieje że 1.8 DID rożni sie awaryjnością od 2.0 TDI - czas pokaże
_________________
pablo diablo
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2013, 12:15   

pablo diablo napisał/a:
Ja zrobiłem w ciągu 2 lat 50kk spalanie 5,2 ...

o to pytałem :)
No to fajnie.
A co do 1.8 DID 117KM (w Lancerze) to można jakiegoś linka prosić? Bo nic nie znalazłem.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
mariusz1974 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER X SPORTBACK 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 26-03-2013, 12:18   

z tego co wiem i czytałem to silnik 1,8 did jest typowo wyprodukowany w Japoni i jest produktem japońskim wiec czas pokaże
a jak to jest z gwarancja poniekąd ta gwarancję mam czy nie jeżeli jest z UE przechodzi na drugiego właściciela ,książkę serwisowa posiadam

tu podaje link http://www.autorubik.sk/t...85-110-kw-4n13/
http://www.mitsu-auto.fr/attachment/258640/
należy przetłumaczyć google
Ostatnio zmieniony przez mariusz1974 26-03-2013, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 26-03-2013, 12:39   

A tutaj trochę o dieslach
http://regiomoto.pl/porta...brotach-zdjecia
_________________
pablo diablo
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2013, 12:43   

mariusz1974 napisał/a:


tu podaje link

Nie wiem - po słowacku nie do końca czytam.. ale mam wrażenie, że to jest ogólnie o motorach DID i jest tam jedno słowo Lancer.. Także nadal wątpliwa sprawa IMO - no chyba, że to silnik z ASX'a - wtedy to spoko :)
Tak czy siak oby się sprawował :)
 
 
mariusz1974 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER X SPORTBACK 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 26-03-2013, 13:21   

W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych dał samochody Mitsubishi pod maską i niższe klasy średniej komórkowych silników diesla 1,8 litra, które zapewniają moc 44 kW (113 Nm), za doładowanie 55 kW (152 Nm), odpowiednio. po 2,0 TD 66 kW (202 Nm). Chociaż charakteryzuje rozsądnej konsumpcji w porównaniu z doskonałymi silników benzynowych były dość głośne, szorstkie i dynamika szczególnie nereplňovaných wersje zbyt dokładnie kopiuje Warn. Nic dziwnego, że nie zrobić dziurę w świecie i produkcji małych silników wysokoprężnych stopniowo popadał w zapomnienie. Mitsubishi diesle ponieważ dostarczamy głównie do europejskich modeli rozwiązać poprzez zakup zawodników, i widzieliśmy, jak pod nazwą 2,0 DI-D ukryte z 2,0 TDI PD VW Group i oznaczony 2,2 DI-D, aby zmienić PSA. Popularność silników diesla stale rośnie, nawet w klasie mniejszych pojazdów, w których do niedawna wyraźnie wygrywając benzyny, więc po roku Mitsubishi postanowiła ponownie wytwarzają stosunkowo niewielką skalę nowoczesny silnik wysokoprężny, tym razem pod nazwą 1,8 DI-D.

Lekka aluminiowa czterocylindrowy 1,8 DI-D należący do 4N1, opracowany wspólnie z Mitsubishi i Mitsubishi Heavy lndustries produkowanych w Kioto w Japonii. Pierwsze modele były wyposażone ASX i Lancer. Silniki będą produkowane w kategoriach ilościowych 2,3, 2,0 i 1,8 litra opisane. Urządzenie składa się z aluminium blok żeliwnych suchych tulei, a oś wału korbowego przeniósł około 15 mm do osi cylindra. Rozwiązanie to zmniejsza tarcie, które ogranicza wibracje i eliminując w ten sposób potrzebę wałki wyrównoważające. Większe silniki są dlhozdvihové, 1,8-ice jest niemal kwadratowy. Silnik łączy niską wagę, jest ze względu na aluminum're Welcome, oraz pokrywę głowicy jest wykonany z tworzywa sztucznego. Waga zmniejsza również self-napinania elastycznego pasa jazdy pompę wody, więc nie ma napinacza i koła pasowego. Wtrysk powiedział japońska firma Denso. Ciśnienie paliwa w rampie - stare szyny wysoka promieniowa pompa tłokowa Denso HP3 dostarczane do wielu japońskich silników Diesla, Toyota, Mazda i Nissan niektóre s. Jeśli 1,8 DI-D, ale po pracy z nowymi ciśnienia do 2000 bar. Ponieważ każdy słupek prowadzący do oddzielenia wysoką platformę zarządzania - transport kolejowy, który homogenizowanym pulsację i poprawia kontrolę. Wtryskiwacze elektromagnetyczne z przelewem (2,3 di-D - piezoelektryczny) i siedem otworów mogą dziewięciu wtrysków na cykl. Zimny ​​start pomocy niskiego napięcia ceramiczne świece żarowe.Interesujący cechy konstrukcyjne turbosprężarki Ciężkiego Mitsubishi TF lndustries. Osemlopatkový używane dzisiaj zamiast zwykłej łopaty wirnika 12, która zapewnia lepszy przepływ powietrza w szerszym zakresie prędkości. Geometria ostrzy stojana jest sterowany regulacją próżni. W przypadku silniejszego silnika 2,3 litra nie tylko jest zmienną geometrię łopatek turbiny - boczne spalinowych, ale sprężarka - po stronie ssania. System ten nazywa Variable dyfuzora (VD) pozwala dodatkowo poprawić czułość turbosprężarki o różnych stanach pracy silnika. Škoda jest turbosprężarka nie jest się tak zaawansowane chłodzenie wody w łożyskach, co znacznie zwiększa jej żywotność, zwłaszcza, gdy pojazdy te wyposażone w start-stop.

Prawdopodobnie najbardziej znaczącą innowacją jest zastosowanie zmiennych faz rozrządu i winda, tak jak w przypadku masowej produkcji silników Diesla premiera. Układ jest podobny do silnika 2,4 większej MIVEC benzyny. Rozrząd napędzany jest łańcuchem i zębatkę i pracy z hydraulicznych ramion ssących zawór przełączający rocker na 2300 obr / min. Się w dwóch etapach, a nie tylko wydłuża czas otwarcia zaworów wlotowych i podnieść przy dużych prędkościach, ale także obracając się z nich, w każdym z cylindrów przy niskim obciążeniu poprawia wirować dolotowy mieszaniny. Zamykanie jednego z zaworów poprawia dynamiczne kompresji i uruchomienia silnika. W tej technice, współczynnik kompresji zmniejszono do bardzo niskich wartości 14,9: 1 Niski współczynnik kompresji włączona redukcja szumów, lepsze wyrafinowanie, bardziej wydajne turbosprężarki i silnika mechanicznego ograniczenia stresu. Inną korzyścią z zmiennymi fazami jest łatwiej zaprojektować kanał dolotowy, który nie może być specjalnie ukształtowane, aby osiągnąć efekt zawirowania - mieszanina wirować. Rozgraniczających zawór nie zdarzy się w zwykły sposób, hydrauliczne, ale w celu zmniejszenia strat pompowania powinien od czasu do czasu, aby dostosować zawory mechaniczne czujniki. Silnik 1,8 DI-D jest w dwóch wersjach, 85 i 110 kW. Obie wersje są wyposażone w koła dwumasowe jak ich systemy pakietów w celu zmniejszenia zużycia przez Mitsubishi o nazwie ClearTec. Pakiet ten zawiera Start-Stop, elektryczne wspomaganie kierownicy, inteligentnego ładowania akumulatorów, olej o niskiej lepkości 0W-30 i opony o niskim oporze toczenia. Oczywiście nie jest przekleństwem dzisiejszej nowoczesnej nazwy filtru cząstek stałych. Producent pomyślał również ewentualnie rozcieńczyć olej napędowy silnika, która pojawia się przy częstej regeneracji (często działają krótkie trasy, itd.). Bagnet posiada X, który umieszczony jest na najwyższym poziomie karbu. Użytkownik ma możliwość, aby obiektywnie oceniać poziom oleju i zapobiec uszkodzeniu silnika, nadmiar oleju w silniku jest bardzo ryzykowne.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 26-03-2013, 15:13   

mariusz1974 napisał/a:
Producent pomyślał również ewentualnie rozcieńczyć olej napędowy silnika, która pojawia się przy częstej regeneracji (często działają krótkie trasy, itd.). Bagnet posiada X, który umieszczony jest na najwyższym poziomie karbu. Użytkownik ma możliwość, aby obiektywnie oceniać poziom oleju i zapobiec uszkodzeniu silnika, nadmiar oleju w silniku jest bardzo ryzykowne.

Odkąd pilnuje by wypalanie tego filtra dobiegło końca w trasie poziom oleju się nie zmienia przedtem podchodził do "X" na bagnecie
_________________
pablo diablo
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2013, 17:50   

Mariusz - ciągle nie ma info o tym, że Lancer był produkowany z silnikiem 117KM 1.8 DID??
więc naprawdę pytam skąd to info!?
uff - znalazłem:

85 KW (116 PS)
http://www.mitsubishi-motors.de/konfigurator/
Na stronie Niemieckiej :) Już się bałem, że jakaś lipa wyszła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.